IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Hrvatska
31.01.2019.

Nakon bezgotovinskoga plaćanja kruha, idu na otvaranje još pekarnica

Pekarski ‘igrač’ inovacijama želi olakšati potrošačima proces kupnje.

Pekara Dubravica iz Zaprešića posluje od 1961. godine i među šest je najvećih u domaćoj pekarskoj industriji, s prihodima koji premašuju iznose od 120 milijuna kuna. S obzirom na kontinuirani rast prihoda i zahtjevno tržište pekarskih proizvoda, odlučili su se na poslovni iskorak u smjeru modernizacije kako bi ojačali svoj položaj i postali konkurentniji.

“U razdoblju od 2008. do 2015. broj transakcija platnim karticama povećao se s 59 na 78 po osobi na godinu. S druge strane, razvijena zapadna tržišta već su prestigla prag od 100 POS transakcija po osobi godišnje, a najčešće ih prati pad u broju transakcija na bankomatima. S razvojem infrastrukture i boljom prihvaćenosti kod korisnika očekuje se da će Hrvatska pratiti trend bezgotovinskog plaćanja. Stoga smo i donijeli odluku da uvedemo nove načine plaćanja”, nastavlja ona. U Dubravici smatraju da će uz nove pogodnosti promet ostati na istoj razini, no da će se smanjiti udio gotovine, a povećati bezgotovinsko plaćanje. “Očekujemo da će kroz dvije godine oko 10 posto naših transakcija u maloprodaji biti bezgotovinsko”, navodi. S obzirom na to da je na hrvatskom pekarskom tržištu konkurencija velika, Dubravici su prioritet, kaže šefica maloprodaje, kvaliteta sirovina i finalnog proizvoda, te svježina.

Naime, u svim poslovnicama pekare Dubravica kupci odnedavno mogu plaćati i bankovnim karticama i putem mobilne aplikacije Dubravica. Kod plaćanja bankovnim karticama primaju Mastercard, Maestro i Visa kartice, a mobilna aplikacija, čiji je cilj zamjena Dubravica prepaid i loyalty carda, nudi mogućnost uplate novca bez dolaska u poslovnicu, pregled kataloga proizvoda te uvid u aktualne ponude, a dostupna je na Google Playu i App Storeu.

“Ako nam okolnosti dopuštaju, uvijek ćemo izabrati domaće dobavljače”, ističe.

Uvijek domaći dobavljači

Iz ove pekarske industrije ističu da aplikacija služi i kao integrirana karta uz pomoć koje korisnici imaju priliku locirati najbližu pekarnicu. Maja Raca, voditelj maloprodaje u Dubravici, objasnila nam je zašto su uveli te tehnološke opcije. “Osluškujući tržište i potrebe naših kupaca, uvođenje kartičnog plaćanja i mobilne aplikacije bio je logičan korak u poslovanju. Međutim, među najvažnijim razlozima uvođenja kartičnog plaćanja krije se naša želja da kupcima pojednostavimo proces kupovine u našim poslovnicama”, odgovara Raca.

Duže vrijeme Dubravica je pratila trendove u platnom prometu kako na hrvatskom, tako i na europskom tržištu.

“Što se tiče inovacija u proizvodima, pratit ćemo tržište i nastojati zadovoljiti želje kupaca koje se mijenjaju iz dana u dan”, zaključuje Raca.

Transformacija industrije

U posljednjih deset godina vidljiv je, kaže Maja Raca, veliki napredak u branši. “Prije se u pekaru išlo po kruh i pecivo, a danas možete kupiti svježe pripremljen sendvič, pizzu ili salatu. Izbor je zaista velik, a mi u našem bogatom asortimanu imamo više od 100 pekarskih proizvoda te uz njih prodajemo i kavu, mliječne proizvode i sokove. Uz navedeno, transformacija i modernizacija industrije vidljiva je i kroz uređenje interijera koje prati najviše svjetske standarde”, ističe Raca. U ovoj pekarskoj industriji planiraju nastaviti ulagati u maloprodaju i širenje maloprodajne mreže u kojoj je sad 35 poslovnica, što će za sobom povući i dodatna zapošljavanja.

“Nastojimo stalno promišljati o potrebama tržišta i trendovima u prehrani te pratimo i strana tržišta. Tako su kupci odlično prihvatili salate kao novu grupu proizvoda koju smo uveli prije tri godine, a njihovu vjernost nagrađujemo stalno novim sezonskim okusima”, navodi sugovornica. Sastojke nabavljaju od lokalnih proizvođača – jabuke i buče od OPG-ova iz Bistre i Stubice, višnje iz Slavonskog Broda, mesne prerađevine od Bermesa, mliječne proizvode od Euromilka i brašno od Žita.
(Izvor: poslovni.hr)
-