IN STORE in your country:
Hrvatska   Slovenija   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Petak, 22.06.2018 || Podravka osvojila nagradu Regionalni Biznis Partner 2018.   |  Zagreb ponovo dobiva ulicu za vinoljupce!  |  Persil dobitnik priznanja Superbrands  |   Mondelez International u program održivosti uključuje sve biskvitne brendove  |   Tesco vjeruje da će Engleska "pobijediti" u prodaji piva  |  Gefco pokreće Tvornicu inovacija  |  Održan Dan polja pšenice   |  NT Bolero otvorio pogon za preradu voća u Topoli  |  P&G postavio nove ciljeve održivog razvoja   |  Coca-Cola ulaže 5,5 milijuna eura u proširenje pogona u Mađarskoj  |  Uz Konzum klik online kupnja dostupna i na širem zadarskom području  |  EDITEL Adria 7. poslovni doručak u Slavoniji  |  METRO proširio suradnju s AZRRI-jem i ponudu mesa boškarina  |  Proizvodnja kozjeg mlijeka u 2017. povećana za 4,4 posto  |  Rast prodaje smrznute hrane u retail kanalu  |   Najbolji mladi poduzetnik proizvodi namaze  |  Gefco proglašen liderom u inovacijama s aplikacijom My Car is There  |  Frelimo čvarci oduševili sve generacije  |  Drugi Petrolov objekat HopIN u Ljubljani  |  Prvo hrvatsko proteinsko pivo  |   ||
   

Hrvatska: Ponovno rast maloprodajnoga prometa

08.06.2018
Prema objavljenim podacima Državnog zavoda za statistiku, realan je promet u trgovini na malo u travnju ove godine bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 4,3% veći u odnosu na travanj 2017. godine.
 
 
Tim rastom nastavljen je uzlazni godišnji trend koji kontinuirano traje od rujna 2014. godine. Razina realnoga prometa u travnju ove godine bila je najveća (kada se promatra samo taj mjesec tijekom godina) još od travnja 2008. godine.

Na spomenuti trend rasta maloprodajnoga prometa djelomično je utjecalo poboljšanje pouzdanja potrošača koje je u tome razdoblju samo u četiri mjeseca bilo lošije. Na pozitivan su trend potrošačkog optimizma i realnoga prometa u trgovini na malo u posljednjim godinama određeni utjecaj imale povoljnije promjene oporezivanja plaća, koje su uslijedile početkom 2015. i 2017. godine, a imale su utjecaj na povećanje kupovne moći stanovništva.

U prva četiri mjeseca ove godine realan je promet u trgovini na malo bio, prema kalendarski prilagođenim podacima, 3,4% veći u odnosu na isto razdoblje 2017. godine. 
Spomenuta povoljnija kretanja maloprodajnoga prometa posljednjih godina pozitivno su utjecala i na kretanja osobne potrošnje (čini gotovo 60% BDP-a), koja od drugog kvartala 2015. godine kontinuirano raste na godišnjoj razini te tako pozitivno utječe i na ostvareni rast BDP-a.

Uz očekivani nastavak trenda rasta neto plaća i poboljšanja pouzdanja potrošača te još uvijek niske baze (prošlogodišnji promet realno je 6,8% niži u odnosu na 2008. godinu), očekujemo da će i ove godine realan promet u trgovini na malo imati povoljnija kretanja, odnosno da će rast prometa na razini cijele ove godine okvirno iznositi 3,4%. 

Nazad
 
 
 
 
back to top