IN STORE in your country:
Hrvatska   Slovenija   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Srijeda, 21.02.2018 || Ramljak podnio neopozivu ostavku  |  Predsjednik Uprave METRO-a Olaf Koch posjetio Hrvatsku  |  Philip Morris Zagreb ponovno dobitnik Certifikata Poslodavac Partner  |   Počinju prijave za tisuću mjesta na besplatnome obrazovnom programu za mlade  |  Kutjevo d.d. predstavilo je svoju novu berbu Vrhunske graševine 2017.  |  Legendarne Zimska, Čajna i Srijemska i u namazima  |  Proizvodi hrvatskog brenda Raw Sweets by Mihaela dostupni u prodavaonicama dm-a  |  Isti proizvodi u različitim zemljama nose različite rokove trajanja i upute za skladištenje  |  Nestle stavlja fokus na sektor zdrave hrane, preuzela latinoamerički Terrafertil  |  Bell Food grupi odobreno preuzimanje kompanije Hugli  |  Tržište flaširane vode vrijedno 2,8 milijardi eura  |  Lidl u ožujku raspisuje natječaj za više od 1.000 prodavača  |  Schneider Electric uvršten na popis World’s Most Admired Companies 2018  |  Jack Daniel's proizvodi kave s whiskyjem  |  Metalac u svim hrvatskim hipermarketima  |  Počinje naplata plastičnih vrećica  |  Odblokiran izvoz mesa u Tursku  |  DIA proširila uslugu Amazon Prime i na Valenciju  |  Energetska učinkovitost Kauflanda nagrađena certifikatom  |  Jačanje potražnje za radnicima poticat će rast plaća  |   ||
   

Hrvatska: Potrošnja ususret Valentinovu porasla 36%, najviše trošimo u restoranima i hotelima

14.02.2018
Potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazao je godišnji Mastercard Love Index, kreiran na temelju analize transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama od 2015. do 2017. Sentimentalna potrošnja od 11. do 14. veljače je rasla 6% od 2015., a broj transakcija ususret Valentinovu za 17%. 
 

Love Index je otkrio i da je najpopularniji način za osvojiti srce druge polovice kroz izlaske u restorane pa se 40% udjela u ukupnoj potrošnji i 75% svih transakcija vezanih uz razdoblje oko Valentinova odnosi upravo na spoj uz večeru. Sve popularnija postaju i putovanja (avionom ili vlakom). Broj transakcija vezanih uz putovanja je porastao za 23% u 2017., a na takve aktivnosti odlazi 22% ukupne potrošnje tijekom najromantičnijeg razdoblja u godini. Na hotele se odnosilo 27% potrošnje. Tako podaci potvrđuju sve veću popularnost iskustava te da sreća i zadovoljstvo proizlaze iz stvaranja uspomena – koje se mogu objavljivati na društvenim mrežama – u usporedbi s kupnjom raznih predmeta.
 
Hrvati prate svjetske trendove
Podaci za Hrvatsku pokazuju da je potrošnja od 11. do 14. veljače rasla za 36% u odnosu na 2015., dok je broj transakcija 46% veći. S više od 24.000 transakcija 14. veljače u protekle tri godine, kod nas darovi najčešće (33%) kupuju u zadnji tren, na cvijeće trošimo 78% više nego prije tri godine, a na nakit 19% manje. Najviše trošimo na hotele (41% potrošnje u 2017; 11% transakcija) i restorane (36% potrošnje; 72% transakcija). Potrošnja na usluge prijevoza u ovom razdoblju ususret Valentinovu narasla je u tri godine za 104% i zauzima 17% ukupne potrošnje. 

Europljani troše na hotele, Amerikanci na hranu
Kad je riječ o regionalnim trendovima, potrošnja u razdoblju od 11. do 14. veljače u Europi se povećala za 19% od 2015., a broj transakcija je rastao za 39%. I ovdje se najčešće kupuje u zadnji tren – s 13,3 milijuna transakcija (30%) izvršenih 14. veljače u protekle tri godine. Kao i prošle godine, najviše se trošilo u hotelima (32% ukupne potrošnje u razdoblju oko Dana zaljubljenih) i na usluge prijevoza (31% potrošnje, uz rast od 38% od 2015.), dok je potrošnja u restoranima stabilna (29% potrošnje). Potrošnja na cvijeće se povećala za 29% od 2015, a na nakit je pala za 5%. 

U SAD-u se najviše troši u restoranima (46%), a zabilježen je rast od 106% u segmentu online transakcija. 

Srednja Amerika bilježi 65% potrošnje u restoranima i 18% u hotelima. Tu je prisutan i velik rast u segmentu potrošnje na internetu – čak 327% u tri godine. Rast od 28% doživjela je potrošnja na cvijeće. 

Hoteli (41% potrošnje) su najpopularniji na Bliskom istoku. 29% kupnji se 11. veljače, a sve se više kupuje cvijeće (96% više nego 2015.).

U regiji Azija i Pacifik također se najviše troši na restorane (69%) i hotele (34%), a online kupnja je porasla za 30%. Popularnost cvijeća je rasla za 39% od 2015, a nakita za 21%.

Tijekom razdoblja oko Dana zaljubljenih u Kanadi se najviše troši na restorane (39%), a broj transakcija online se povećao čak 216%.

Nazad
 
 
 
 
back to top