IN STORE in your country:
Hrvatska   Slovenija   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Četvrtak, 26.04.2018 || AdScanner tehnologija  |  Novi šef uprave Badela je Darko Knez   |  Zagrebačka pivovara ima dvije nove direktorice  |   Grupa Podravka u prvom tromjesečju ostvarila najbolji rezultat u povijesti   |  Lidl povećao plaće zaposlenicima u trgovinama i skladištima  |  Nova linija proizvoda za djecu i mlade iz Olivala  |  Kozmetika Afrodita ruši stereotipe o idealima ljepote   |   Uz NIVEA val svježine ljeto može trajati cijele godine  |  Izvučeni dobitnici Kauflandove Nagradne igre za 5!  |  Nescafe Gold u novom ruhu  |  Todorić će biti izručen Hrvatskoj!  |  Novi NIVEA losion za tamnjenje  |  Otkrijte snagu NIVEA MEN DEEP proizvoda  |  Kristian Novak na Weekend Media Festivalu  |  Marketinški tsunami FMCG-u u Zagrebu  |  Marketinški tsunami u FMCG-u preplavio Zagreb  |  Inovacija i tehnologija unose više zabave u pranje rublja   |  Svaki zalogaj se broji - budite dio pozitivnih promjena!  |  FMCG Marketing Summit: IBM zna kako kreirati marketing s memorijom uz pomoć današnje tehnologije  |  FMCG Marketing Summit: Nicolas Kfuri donosi priču o 10 globalnih potrošačkih trendova  |   ||
   

Bosna i Hercegovina: Veliki dan za FMCG industriju u BiH

13.04.2018
Sarajevo je postalo regionalni centar FMCG industrije. Više od 500 sudionika, uglednih proizvođača, trgovaca, distributera, eminentnih domaćih i inozemnih stručnjaka iz sektora maloprodaje i marketinga, gostiju i novinara prisustvovalo je na 4. FMCG Summitu u Sarajevu.
 
 

Govorilo se o trenutnom stanju u industriji robe široke potrošnje, o novim perspektivama, inovacijama i rješenjima koja nude bolje prodajne rezultate, kao i o razvojnim potencijalima koji mogu potaknuti snažniji rast i bolju optimizaciju troškova poslovanja. 

Kakva je budućnosti retaila, koje su to nove potrebe kupaca, zašto trebamo obratiti više pažnje na vrijednosti brenda, promocije, kako unaprijediti optimizaciju procesa i digitalizaciju, bile su samo neke od tema FMCG Summita.

Bez investicije u znanje teško možemo napredovati, a FMCG Summit je najbolje mjesto gdje ta znanja možemo usvojiti. Zato uspjeh ovog događaja isključivo ovisi od vas, odnosno od novih znanja koje smo usvojili, ali i podijelili. Moram reći da sam izuzetno ponosan na ovaj događaj, koji se održava u cijeloj regiji, a čiji je koncept izašao iz Sarajeva. Dobrodošli na 4. Sarajevo FMCG Summit. - rekao je na otvaranju glavni i odgovorni urednik magazina InStore Rešid Muratović.

Keynote speaker Jean Jacques Vandenheede, viši analitičar maloprodajne industrije za AC Nielsen Europe iz Belgije, imao je čast otvoriti programski dio konferencije, a govorio je  o temi Velika promjena dolazi Prodaja jedan na jedan. Vandenheede je upoznao prisutne s prednostima digitalizacije u maloprodaji. Naveo je podatak da su se u SAD-u mnoge prodavaonice hrane zatvorile u 2017. te da mali proizvođači imaju sve više opcija da dođu do kupaca direktno, na što se trebaju ugledati i naši proizvođači i trgovci.

Dame i gospodo, probudite se. Budite aktivni, inovativni, kreativni ili ako budete čekali propustit ćete posljednji vlak koji ste čekali na stanici. Pronađite najbolja rješenja za lanac oprskrbe, jer ono što ste strategijom planirali prije 20-ak godina, neće vam pomoći da opstanete. Budite inovativni i kreativni i izađite iz okvira, jer samo tako imate šansu da uspijete. - rekao je Vandenheede.

Koji sve trendovi utječu na FMCG brendove i kakve posljedice bi mogli imati u budućnosti, prezentirao nam je marketinški konzultant i magistar ekonomskih znanosti, Darko Lukić, inače savjetnik mnogim vodećim kompanijama iz Srbije i regije. Ovo je bilo izuzetno interesantno predavanje i veoma korisno za sve koji žele ostati uspješni u ovoj industriji.

Kako je moguće outsoursati prodaju na terenu, iz praktičnih iskustava pokazao nam je vlasnik i generalni direktor agencije „Promo.fil" u Sloveniji i Hrvatskoj Patrik Zupančič, dok nam je osnivač tvrtke „Logiko Consulting" Antonio Zrilić kroz nekoliko primjera i metoda pokazao kako optimizirati portfolio proizvoda te kakve su koristi od fokusiranja na proizvode koji donose najveći promet i dobit.

Veliku zainteresiranost stručne javnosti i novinara izazvalo je predavanje biznismena Emira Hrkovića iz „Atlantic Grupe" koji ima više od 30 godina radnog iskustva na ruskom tržištu. Svjesni potencijala ruskog tržišta, te što to značiti za domaće privrednike, organizatori Sarajevo FMCG Summita, marketing agencija Altermedia i magazin InStore, posvetili su posebnu pažnju ovoj temi.
 
Kolika je njezina važnost, kako za privredu BiH, tako i za Rusiju, pokazuje i usudjelovanje ambasadora BiH u Rusiji Mustafe Mujezinovića i atašea za privredu Ambasade Rusije u BiH  Ivana Janišina, koji su se pozdravnim govorima obratili prisutnima na summitu.

Želio bih se zahvaliti organizatorima summita što su otvorili ovu temu. Naši odnosi s Rusijom su jako dobri, ali nažalost naš trgovinski balans je pokriven sa svega 25%. Stoga, nešto moramo hitno učiniti po ovom pitanju, a ovaj summit je prvi korak ka tome. Ovim putem želim se zahvaliti gospodinu Ivanu Janišinu i Ambasadi Rusije što su se odazvali pozivu organizatora i samim tim podržali ovu inicijativu.
- rekao je Mujezinović.

Želim iskazati iskrenu zahvalnost organizatorima na izuzetno uspješnoj organizaciji i pozivu. Drago što je tema summita Rusija. Naše tržište je veliko i otvoreno za sve, a prije svega za bh. kvalitetne proizvode. Ovaj summit je izuzetno dobra ideja da zajedničkim snagama počnemo suradnju. Pozivam sve bh. proizvođače da dođu u Rusiju, da pronađu poslovne partnere i krenu s poslom. Mi ćemo im u tome pomoći koliko god budemo mogli. Želim vam puno uspjeha.
- rekao je Janišin.

Nakon pozdravnih govora na scenu je izašao Hrković koji je svoje predstavljanje počeo s pjesmom „Sarajevo ljubavi moja" zbog čeka je nagrađen velikim aplauzom od strane publike.

U prezentaciji smo se upoznali s njegovih više od 30 godina iskustva rada na tržištima Rusije i nekadašnje Ruske federacije. Vidjeli smo i kako možemo koristiti infrastrukturu i znanje koje je izgradila Atlantic Grupa na tim tržištima. Bilo je to jedno izuzetno interesantno i korisno predavanje za sve koji žele biti još uspješniji van BiH.

Nakon toga održan je  i mini panel koji je vodio Damir Petrinić čiji je zaključak da BiH ima odlične uvjete od strane Rusije za plasman svojih proizvoda. 

Mi smo jako dobro prihvaćeni u Rusiji. Kako bismo olakšali bh. proizvođačima, nudimo platformu koja će olakšati plasman proizvoda, koja će pomoći oko administrativnih problema i dječjih bolesti, ali vi morate napustiti svoju komfor zonu i krenuti u osvajanje. - rekao je Hrković.

Drugi keynote spiker, maloprodajni futurolog iz Velike Britanije Matthew Brown poveo nas je na globalno putovanje na kojem nam je pokazao kako se svjetski trgovci i FMCG industrija prilagođavaju novim trendovima i inoviraju svoje usluge.
 
Maloprodaja se veoma brzo mijenja i tehnologija nudi kupcima nova rješenja koja su osobnija nego ikad. Prodavnice postaju mjesta druženja, a ne samo mjesta gdje se obavlja kupovina i stoga se nude nove vrste rješenja koja mijenjaju koncept prikladan da odgovara našim promjenjivim očekivanjima kao kupaca.

Trgovine više nisu samo mjesta gdje mogu kupiti neki proizvodi, one sve više postaju mjesta u kojima potrošači razvijaju prodajno iskustvo. Ako želite da uhvatite korak s ostalim zemljama, onda morate putovati po svijetu promatrati što se događa. Izlazak van granica zemlje i promatranje stvarnog svijeta trgovine u najboljim trgovačkim gradovima u svijetu je kao gledanje u staklenu kuglu. Ti trendovi će doći i kod vas, čak i brže nego što mislite. - rekao je Brown.

Kako graditi bolje brendove uz pomoć prstiju i LEGO SERIOUS PLAY kockica, bila je prezentacija Ismira Omeragića iz Valicona koji nam je pokazao zašto Lego kockice nisu jedino rezervirane za djecu koja se igraju, već da je LEGO SERIOUS PLAY vrlo ozbiljna igra koju su s velikim uspjehom koristile velike globalne korporacije i organizacije, poput NASA, Google, Coca-Cola, Unilever i sl.
 

I na kraju je bilo veliko finale!
State of the FMCG ili Veliki pregled stanja i izazova FMCG-a u BiH i regionu naziv je panela na kojem su sudjelovala najveća imena FMCG industrije u BiH i regiji, Damir  Šlosel (dm drogerie markt), Petar Ćorluka (Violeta), Ermin Šabanović (Henkel, Hrvatska), Edin Ibrahimović (Bingo Tuzla).  Naglasak diskusije je bio na izazovima poslovanja u BiH, širenja na inozemna tržišta, koje su najbolje međunarodne prakse i kamo treba FMCG u BiH da se razvija, gdje smo i kako dalje, da bi uspjeli iskoristiti sve promjene o kojima je bilo riječ na FMCG Summitu.

Bio je ovo dobar dan, kako za proizvođače, trgovce i distributere, tako i za organizatore FMCG Summita koji iz godine u godinu povećavaju svoj utjecaj na domaću i regionalnu FMCG industriju. FMCG Summit sada se svrstava u obavezni stručni događaj koji u prosjeku posjeti oko 500 sudionika iz BiH i regije, kao i veliki broj medijskih kuća.

Elmi Pašić posebna nagrada

Elma Pašić, direktorica agencije GfK u BiH dobila je prestižnu nagradu. Naime, na prijedlog uredništva magazina InStore, stručno vijeće InAcademy donijelo je odluku o dodjeli priznanja Elmi Pašić za izuzetan doprinos u postavljanju trendova i razvoju FMCG industrije u BiH.

Nazad
 
 
 
 
back to top