IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Vodič kroz kategoriju
04.12.2018.

Istraživanje

Ekskluzivni shopperi vjerni istom brandu

PREGLED TRŽIŠTA KONZUMNE KAVE I ČAJA U HRVATSKOJ

GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme.

GfK Panel kućanstava kontinuirano je istraživanje kupnji FMCG proizvoda na reprezentativnom uzorku kućanstava Hrvatske, na približno 450 tisuća kupovnih transakcija godišnje, 365 dana u godini. GfK Panel kućanstava omogućuje uvid u kupovne navike, lojalnost kupaca brandovima i trgovcima, promocijsko ponašanje, afinitet prema trgovačkim markama, a trgovcima omogućuje uvid u neostvarene potencijale na razini kategorija i brandova.

Analizirali smo kupovno ponašanje u razdoblju siječanj – rujan 2018. u odnosu na siječanj – rujan 2017. te uvidjeli da konzumna kava i čajevi količinski padaju.

Konzumnu kavu za svoje potrebe kupuje 1,2 milijuna kućanstava, a njihov je broj u blagom porastu. Učestalost kupnje u kategoriji značajno se smanjila (-7%). Najjači brand u kategoriji povećava lojalnost i ona iznosi 42%. Pet vodećih brandova (abecednim redom): Anamarija, Arabesca, Barcaffé, Franck i Gloria zajedno drže 74% vrijednosti tržišta. Arabesca osvaja sve veći udio u novčaniku kupca te odnosi titulu marke s najvećim porastom lojalnosti. Franck predvodi ljestvicu kad su u pitanju ekskluzivni shopperi (shopperi koji su isključivo lojalni Franckovoj kavi i ne kupuju druge brandove). Trgovačke robne marke gube lojalnost svojih shoppera koja iznosi 33%. Među vodećim trgovcima Tommy i Interspar mogu se pohvaliti najvećim rastom lojalnosti u kategoriji.

GfK je pouzdan izvor informacija o tržištima i potrošačima koje omogućuju klijentima donošenje boljih/kvalitetnijih odluka. Više od 13.000 stručnjaka u istraživanju tržišta kombiniraju svoju predanost poslu s 80 godina znanstvenog iskustva GfK. To omogućuje GfK isporuku najznačajnijih svjetskih rezultata kombiniranih s lokalnim tržišnim saznanjima u preko 100 zemalja. Koristeći najnovije tehnologije i znanstvene rezultate, GfK pretvara „velike“ rezultate u „pametne“ rezultate omogućujući klijentima da povećaju svoju konkurentnost, te da obogate svoje znanje o potrošačima (njihovom iskustvu/izboru/odlukama).

Čaj za svoje potrebe kupuje 1,1 milijun kućanstava, a njihov je broj veći u odnosu na prethodno razdoblje. Učestalost kupnje u kategoriji značajno se smanjila (-12%). Lojalnost najjačem brandu u kategoriji iznosi visokih 49% te je nešto manja u odnosu na prethodno razdoblje. Pet vodećih brandova (abecednim redom): Agristar, Franck, Lord Nelson, Naturavita i Podravka zajedno drže 67% vrijednosti tržišta. K Plus odnosi titulu branda s najvećim porastom lojalnosti. Franck je brand koji predvodi ljestvicu kad su u pitanju ekskluzivni shopperi (kupci koji su isključivo lojalni Franckovim čajevima i ne kupuju druge brandove). Trgovačke robne marke gube lojalnost svojih shoppera, a ona iznosi 35%. Trgovci s najvećim rastom lojalnosti u kategoriji su Interspar i Tommy.

Objašnjenje pojmova:

Penetracija - postotak svih kućanstava u Hrvatskoj koja su barem jednom u analiziranom razdoblju kupila neki proizvod iz promatrane kategorije

Frekvencija – prosječan broj kupnji u promatranom razdoblju

Lojalnost – postotni udio budžeta koji prosječan kupac analiziranog branda potroši na taj brand (u odnosu na potrošnju u kategoriji).

Mladen Kožić
T. +385 1 4921 222/280
F. +385 1 4921 223
Mladen.kozic@gfk.com

Kako biste saznali više, posjetite nas na: www.GfK.com
ili slijedite GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK

-
Mirela Kovačević, GfK Client Service