IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Vodič kroz kategoriju
02.10.2018.

istraživanje

Trgovci – najveći rast lojalnosti

PREGLED TRŽIŠTA MASLACA I VOĆNIH JOGURTA U HRVATSKOJ

GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme.

Analizirali smo kupovno ponašanje u prvoj polovici 2018. u odnosu na prvu polovicu 2017. te uvidjeli da je maslac značajno povećao vrijednost (iako količinski bilježi negativan trend), dok su voćni jogurti također zabilježili rast vrijednosti uz blagi količinski pad.

U prvih 6 mjeseci 2018. 2 od 3 kućanstva kupila su maslac za potrebe kućanstva, a njihov broj se kontinuirano povećava. Učestalost kupnje u kategoriji značajno se smanjila. Najjači brand u kategoriji doseže prosječnu lojalnost koja blago pada na 35%. Pet vodećih brandova (abecednim redom): Dukat, Konzum TM, Lidl TM, Meggle i ‘Z bregov zajedno drže 62% vrijednosti tržišta. Mark Brandenburg osvaja sve veći udio u novčaniku kupca te odnosi titulu marke s najvećim porastom penetracije i lojalnosti. Dukat predvodi ljestvicu kad su u pitanju ekskluzivni kupci (kupci koji su isključivo lojalni Dukatovu maslacu i ne kupuju druge brandove), iako je broj takvih kupaca blago smanjen u odnosu na prethodno razdoblje. Lojalnost trgovačkim markama je zbog rasta penetracije smanjena na 36%. Među vodećim trgovcima Konzumu pripada najveći rast SOW-a u kategoriji maslaca.

U prvih 6 mjeseci 2018. 2 od 3 kućanstva kupila su voćni jogurt za potrebe kućanstva. Učestalost kupnje u kategoriji značajno se smanjila. Najjači brand u kategoriji doseže prosječnu lojalnost koja blago pada na 37%. Pet vodećih brandova (abecednim redom): bAktiv, Dukatos, Freska, Lidl TM i Meggle zajedno drže 63% vrijednosti tržišta. Vilikis osvaja sve veći udio u novčaniku kupca te odnosi titulu marke s najvećim porastom penetracije i lojalnosti. Freska predvodi ljestvicu kad su u pitanju ekskluzivni kupci (kupci koji su isključivo lojalni jogurtima Freska i ne kupuju druge brandove), iako je broj takvih kupaca blago smanjen u odnosu na prethodno razdoblje. Lojalnost trgovačkim markama dosegla je 33%. Među vodećim trgovcima Intersparu i Kauflandu pripada najveći rast SOW-a u kategoriji voćnih jogurta.

GfK je pouzdan izvor informacija o tržištima i potrošačima koje omogućavaju klijentima donošenje boljih/kvalitetnijih odluka. Više od 13.000 stručnjaka u istraživanju tržišta kombiniraju svoju predanost poslu s 80 godina znanstvenog iskustva GfK. To omogućuje GfK isporuku najznačajnijih svjetskih rezultata kombiniranih s lokalnim tržišnim saznanjima u više od 100 zemalja. Koristeći najnovije tehnologije i znanstvene rezultate, GfK pretvara „velike“ rezultate u „pametne“ rezultate omogućujući klijentima da povećaju svoju konkurentnost, te da obogate svoje znanje o potrošačima (njihovom iskustvu/izboru/odlukama).

Kako biste saznali više, posjetite nas na:www.GfK.com
ili slijedite GfK na Twitteru:https://twitter.com/GfK_en

Objašnjenje pojmova:

Penetracija – postotak svih kućanstava u Hrvatskoj koja su barem jednom u analiziranom razdoblju kupila neki proizvod iz promatrane kategorije

Frekvencija – prosječan broj kupnji u promatranom razdoblju

Lojalnost – postotni udio budžeta koji prosječan kupac analiziranog branda potroši na taj brand (u odnosu na potrošnju u kategoriji).

-
Mladen Kožić, Client Relationship Manager,GfK, mladen.kozic@gfk.com