IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Analize
22.12.2021.

DOP aktivnosti trgovaca u FMCG-u od rujna do prosinca 2021.

DOP sve izraženiji među trgovcima

Unatoč izazovnoj poslovnoj godini trgovci nisu prestali s ulaganjem u aktivnosti i projekte društveno odgovornog poslovanja.

Društveno odgovorno poslovanje pojam je koji je već dobro prihvaćen u svakodnevnom žargonu u privatnom sektoru. Međutim, granice održivosti, društvene odgovornosti, filantropije i cause-related marketinga i dalje su prečesto zamagljene.

Upravo zato, ove smo godine odlučili donijeti pregled najzanimljivijih aktivnosti trgovaca iz domene društveno odgovornog poslovanja.

Konzum

U okviru cjelokupnog programa društveno odgovornog poslovanja Konzum naglasak stavlja na brigu za zaposlenike, jednakost politike zapošljavanja, humanitarnu pomoć, poticanje domaće proizvodnje te zaštitu okoliša.

U promatranom razdoblju Konzum je proveo brojne aktivnosti od kojih najveći broj čine ciljane donacije, primjerice:

Od srca za naše najdraže

Od svakog kupljenog pakiranja Mg Mivela u Konzumovim prodavaonicama, odvojen je dio sredstava i u suradnji s udrugom „Renato – kuhari bez granica“, djeci slabijeg imovinskog stanja osigurano je 50 preventivnih besplatnih ultrazvučnih pregleda u bolnicama i privatnim poliklinikama diljem Hrvatske.

Ne gledaj kroz mene

Kada postanu punoljetni, mladi bez odgovarajuće roditeljske skrbi počinju napuštati zajednice u kojima su do tada živjeli, izlaze iz sustava socijalne skrbi i u tom im je trenutku najvažnije pronaći stabilan posao. Udruga Otvorena medijska grupacija (O.M.G.) pomaže im da izađu na tržište rada i pronađu prvi posao.
Jana je s udrugom Otvorena medijska grupacija pokrenula ovu akciju te će se od svakog prodanog pakiranja Jane u trgovinama Konzuma diljem Hrvatske odvojiti dio sredstava za pomoć mladima bez odgovarajuće roditeljske skrbi da pronađu svoj prvi posao.

Najljepši Božić je kad darujemo zajedno

Konzum tradicionalno i ove godine nastoji uljepšati božićne i novogodišnje blagdane te olakšati svakodnevicu brojnim obiteljima diljem Hrvatske. Konzum će organizacijama koje pomažu potrebitima donirati ukupan iznos od 155.000 kuna, a u tome mu se donacijom svojih bonus kuna pridružuju i članovi MultiPlusCard programa, koji su već donirali više od 60.000 kuna.

Dupina Nina

Morsovcima se u sklopu akcije zaštite dupina u Jadranskom moru pridružila Dupina Nina. Naime, Konzum se udružio s Institutom Plavi svijet, organizacijom koja je posvećena istraživanju morskog okoliša i morskih organizama, edukaciji javnosti i zaštiti mora. U sklopu akcije prodano je više od 448.000 Morsovaca koji su tako našli svoj dom u 195.000 kućanstava diljem Hrvatske, kao i preko 46.000 edukativno-zabavnih knjižica iz kojih su najmlađi mogli naučiti brojne zanimljivosti o morskom svijetu.

Lidl

U okviru cjelokupnog programa društveno odgovornog poslovanja Lidl stavlja naglasak na održivost, asortiman, zaposlenike, okoliš, društvo i poslovne partnere, a sve zaokružuje pod motom „Na putu prema sutra“.

Čuvajmo vode – izvor naše budućnosti

Unutar ovog hvalevrijednog projekta zaštite krškog podzemlja i pitke vode od ožujka 2020. do danas provedeno je ukupno 29 akcija čišćenja. U 2020. godini održano je 11 akcija i izvučeno 62 kubika otpada, dok je 2021. dosad održano 18 čišćenja i izvučeno 163 kubika otpada, što je gotovo 3 puta više.
Ti iznimni rezultati dokaz su nesebičnih napora speleologa volontera, ali i uspješnosti projekta koji provode Lidl Hrvatska, Hrvatska gorska služba spašavanja i inicijativa Čisto podzemlje.

Kaufland

U okviru cjelokupnog programa društveno odgovornog poslovanja Kaufland naglasak stavlja na utjecaj na ekonomiju, okoliš i društvo i to prikazuju kroz izvještaj o održivosti. Posvećeni su stvaranju održivog asortimana, dobrobiti životinja i zaštiti mora.

Kaufland škola voća i povrća

Društveno odgovoran projekt pokrenut je još 2017. godine s ciljem jačanja svijesti o potrebi zdrave prehrane i njenom utjecaju na zdravlje djece, a ove godine projekt je podržalo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Zahvaljujući projektu, djeci u osnovnim školama donira se svježe voće i povrće svaki tjedan tijekom čitave školske godine. Za svaku trgovinu Kauflanda u Hrvatskoj, kao i svake godine, odabrana je po jedna partnerska škola. Čak 42 javne osnovne škole tako će tijekom čitave školske godine svakog tjedna besplatno dobivati svježe voće i povrće.

Zelena čistka

Zaposlenici trgovačkog lanca Kaufland priključili su se akciji Zelena čistka u suradnji s udrugom Žmergo i sudjelovali u pokretu World Cleanup Day koji za cilj ima čišćenje okoliša, ali i podizanje svijesti o stvaranju i odlaganju otpada. Zaposlenici Kauflanda tako su prošle subote već čistili zelene površine u Zagrebu, Sinju, Zadru, Šibeniku, Zaprešiću, Dugom Selu i Vukovaru, a tek će volontirati u Osijeku, Umagu i drugdje.

Kaufland i UNICEF

Na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu predstavljen je novoopremljeni inkluzivni kabinet u kojem će studenti usvajati suvremene inkluzivne metode za budući rad s djecom rane i predškolske dobi. Zahvaljujući donaciji od 350.000 kuna tvrtke Kaufland Hrvatska k.d. UNICEF je opremio 5 inkluzivnih kabineta na visokim učilištima u Zagrebu, Splitu, Osijeku, Puli i Rijeci.
Tom su inicijativom Kaufland i UNICEF, u suradnji s viskom učilištima, podržali unaprjeđenje kvalitete odgoja i obrazovanja sve djece, a posebno djece s teškoćama u razvoju, djece s problemima u ponašanju i djece pripadnika romske nacionalne manjine. U inkluzivnim kabinetima godišnje će se educirati 1500 odgojitelja i 1500 učitelja razredne nastave, što predstavlja izniman doprinos za sve buduće generacije djece u Hrvatskoj.

Spar Hrvatska

U okviru cjelokupnog programa društveno odgovornog poslovanja Spar naglasak stavlja na poticanje domaće proizvodnje i podršku mladim poduzetnicima.

OPG Zlata vrijedan

OPG Tomislav Kuharić iz Vinipotoka, PG Orehovec iz Velikog Bukovca i OPG Ivan Palčić iz Vukovine proglašeni su najboljim OPG-ovima u sklopu projekta „OPG Zlata vrijedan“. Projekt je to koji osmu godinu za redom nagrađuje najbolje hrvatske poljoprivrednike.

Kao ponosni pokrovitelj projekta, SPAR Hrvatska podržava domaću poljoprivrednu proizvodnju i podupire razvoj poduzetništva među malim obiteljskim gospodarstvima.

Startaj Hrvatska

SPAR Hrvatska i Nova TV u INTERSPAR trgovini u City Centru West predstavili su društveno odgovorni projekt „Startaj Hrvatska“ koji razvija, pomaže i potiče razvoj hrvatskog poduzetništva, inovativne proizvođače i startupove.

Svečano su otvorene posebne „plave police“ na kojima se nalaze proizvodi osam ovogodišnjih kandidata koji će biti na raspolaganju svim kupcima u svim INTERSPAR hipermarketima i odabranim SPAR supermarketima diljem Hrvatske.

Tommy

Tommy, kao najveća kompanija u Dalmaciji po kriteriju prihoda, ali i zaposlenosti, uz kontinuirano ulaganje u razvoj i investicije koje donose nova radna mjesta, ulaže i u nove projekte, kao primjer društveno odgovornog poslovanja.
Financijski podupiru brojne projekte i akcije humanitarnog karaktera, aktivno sudjelujući u njima, čime pridonose razvitku društvene zajednice u kojoj posluju, vodeći računa o regionalnim specifičnostima i potrebama. Ponosni su što mogu podržati i brojne sportske manifestacije i klubove, među njima i HNK Hajduk Split, MNK Split, KK Split, KK Zadar i OK Kaštela.

Studenac

U okviru cjelokupnog programa društveno odgovornog poslovanja u Studencu naglasak stavljaju na brigu o okolišu i ciljane donacije.

Korak bliže prirodi

„Korak bliže prirodi“ dio je društvene odgovornosti Studenca kako bi pridonijeli očuvanju prirode. Naime, društveno odgovorno poslovanje jedan je od temelja njihove poslovne strategije, a ovo je prilika da se to pokaže na djelu.

Njihov je izbor u ovom slučaju upravo briga o moru i priobalju jer njima pripadaju, lokacijski i duhom. Usto, očuvanje mora i morskog života jedan je od ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda, a to je bila i nit vodilja u osmišljavanju ovog projekta i smjera njihova strateškog djelovanja.
U okviru projekta članovi ekološko-ronilačkog kluba Periska iz Ploča i zaposlenici Studenca izronili su više od 10 kubika otpada s morskoga dna u čišćenju podmorja duž plaže Portina u naselju Baćina, u Pločama. Zahvaljujući toj ekoakciji iz mora su uklonjene mnogobrojne staklene i plastične boce, automobilske gume, plastične vrećice i razne vrste drugog otpada.

Korak bliže zajednici

U okviru tog projekta mogu sudjelovati neprofitne organizacije koje se brinu o iskorjenjivanju gladi i promoviraju zdrav život. Projekt je započet kako bi kompanija pružila potporu humanitarnim, zdravstvenim i drugim programima koji pridonose dobrobiti i unaprjeđenju života zajednice. Donacija u iznosu od 100.000 kuna ravnomjerno je raspodijeljena među deset organizacija koje humanitarnim, zdravstvenim i ostalim programima pridonose dobrobiti i unaprjeđenju života u svojim lokalnim zajednicama. Vrijednom donacijom završen je prvi krug natječaja u tom društveno odgovornom projektu, s kojim Studenac nastavlja i u 2022. te će se neprofitne organizacije početkom svakog tromjesečja moći prijavljivati za donacije na web-stranici Studenca.

dm - drogerie markt Hrvatska

U okviru cjelokupnog programa društveno odgovornog poslovanja dm naglasak stavlja na zaštitu okoliša i racionalno korištenje resursa, odgovoran odnos prema zaposlenicima te društvenu predanost s ciljem davanja svog doprinosa zajednici u kojoj žive i rade.

Kad se naše šape slože

Na Svjetski dan zaštite životinja, dm je pozvao svoje pratitelje na Facebooku da dijeljenjem fotografija kućnih ljubimaca podrže donaciju udrugama koje brinu o napuštenim životinjama. Za svaku od 11.562 fotografije koje su dm-ovi pratitelji podijelili, dm će donirati dvije konzerve hrane udrugama za napuštene i nezbrinute životinje.

Podrška radu udruge P.I.N.K. – life

dm je udruzi P.I.N.K. – life predao donaciju vrijednu 51.514 kuna, namijenjenu otplati ultrazvučnog uređaja na Odsjeku za ultrazvučnu dijagnostiku Kliničkog bolničkog centra Zagreb i provedbi radionica s onkološkim pacijentima.

Donacija centru za cističnu fibrozu djece i odraslih

dm je u sklopu Giving Fridaya, potpuno drugačije verzije Crnog petka, zahvaljujući podršci 71.056 kupaca, osigurao donaciju u iznosu od 313.424 kune. To je 5 posto ukupnog dnevnog prometa koji je dm ostvario na taj dan u 164 prodavaonice dm-a i u dm online shopu. Donacija je namijenjena Centru za cističnu fibrozu djece i odraslih KBC-a Zagreb, a osigurat će kvalitetnije liječenje uz nove medicinske uređaje, poput onog za čišćenje dišnih puteva te će oboljelima omogućiti lakši život s tom neizlječivom bolesti.

Pro Climate

Kupcima su ove godine ponudili i okolišno neutralne proizvode Pro Climate koji ne kompenziraju isključivo emisije CO2, već i četiri dodatna utjecaja na okoliš: zakiseljavanje, fotokemijski smog, eutrofikaciju i oštećenje ozonskog omotača. U proizvodima dm marki jednokratnu plastiku zamijenili su održivim alternativama, brojni proizvodi ne sadrže mikroplastiku te imaju recikliranu ambalažu.
Ove godine završili su i s provedbom projekta povećanja energetske učinkovitosti kojim su smanjili godišnju potrošnju energije u upravno-distributivnom i logističkom centru, smanjili emisije CO2 te povećali udio korištenja obnovljivih izvora energije.

SUMT

U okviru cjelokupnog programa društveno odgovornog poslovanja SUMT promiče interese svojih članova i humanitarno djelovanje, donirao je 10.000 kuna za sanaciju doma jedne od svojih djelatnica u Zagrebu, čija je imovina stradala u nedavnom potresu. Uvijek ističući kako je zajedništvo svih članica, najveća snaga Saveza. Solidarnost svih nas u ovim trenutcima jedini je odgovor na krizu, poručuju iz SUMT-a.

KTC

U okviru cjelokupnog programa društveno odgovornog poslovanja KTC najviše pozornosti posvećuje ciljanoj donaciji od kupljenih proizvoda.

Humanitarna akcija VidiX

KTC je podržao Vindijin projekt VIDI X. Riječ je o nacionalnom projektu kojem je cilj opremiti škole diljem Hrvatske mikroračunalima. Vrijednost donacije iznosila je 30.000 kn, a ove je godine križevačka gimnazija dobila 20 mikroračunala te potpuno podršku i potrebnu edukaciju za njihovo korištenje.

Humanitarno djelo za SOS Dječje selo

Kupnjom PPK suhomesnatih proizvoda u KTC supermarketima kupci su sudjelovali u donaciji SOS Dječjem selu Lekenik u vrijednosti od 30.000,00 kn.

Humanitarno djelo za Udrugu Krijesnica

Kupnjom Perfex proizvoda u KTC supermarketima kupci su mogli sudjelovati u humanitarnom djelu za Udrugu Krijesnica koja pruža pomoć djeci i obiteljima suočenima s malignim bolestima u vrijednosti od 30.000 kuna.

Lonia

U okviru cjelokupnog programa društveno odgovornog poslovanja Lonia naglasak stavlja na izgradnju dugogodišnjih kvalitetnih odnosa sa svojim kupcima, dobavljačima i zaposlenicima.

Izuzetno su ponosni na činjenicu da je velik broj djelatnika upravo u Loniji proveo svoj cijeli radni vijek i da svake godine imaju velik broj jubilarnih nagrada za vjerne suradnike. Donacijama i sponzorstvima rado sudjeluju u aktivnostima raznih lokalnih udruga, kulturno-umjetničkih društava i sportskih klubova, vatrogasnih postrojbi i organizacijama svih lokalnih manifestacija.

Ponosni su dugogodišnji sponzor ženskog rukometnog kluba Lonia iz Kutine, a osobito rado se odazivaju na pozive iz organizacija koje brinu o očuvanju kulturne tradicije i lokalnih običaja.

U suradnji s kutinskim ogrankom UDVDR pomažu u humanitarnim aktivnostima te u okvirima svojih mogućnosti, nastoje pozitivno odgovoriti na svaki upit i zamolbu.

-
Pripremila: redakcija InStore magazina, urednistvo@b2bmedia.org