Ako je cilj vašeg Google Ads oglašavanja generiranje posjeta offline trgovini, možete iskoristiti podatke iz Store Visits izvještaja za poboljšanje kampanja i oglasa te smanjenje potrošnje.
Ako poslujete online, ali imate i trgovinu u koju ljudi mogu doslovno ušetati, Google Analytics ima jedan novi izvještaj koji vam može koristiti. Što je Google Analytics? Google Analytics je moćan alat koji nudi detaljne informacije o korisnicima (posjetiteljima) web-stranice i načinima na koji je koriste. Analytics je usmjeren marketingu te se pomoću njega mogu napraviti brojne analize koje koriste za što bolje određivanje budžeta i ciljane skupine.
Sada kada znate osnovne funkcionalnosti ovog alata pretpostavljate kako brojenje online posjetitelja ne predstavlja problem. U pravu ste!
Unutar Google Analytics alata u svakom trenutku možete vidjeti točan broj online korisnika, što nije slučaj s offline korisnicima. Novost je što odnedavno ovaj alat omogućuje i brojenje posjeta fizičkoj trgovini. Zato, umjesto onog zvonca iznad vrata, aktivirajte izvještaj Posjeti trgovini (Store Visits) u Google Analyticsima. Složit ćete se, ovo je pametniji način praćenja broja korisnika koji su posjetili fizičku lokaciju vaše trgovine.
Drugim riječima, Store Visits izvještaj prati broj korisnika koji su kliknuli na neki od vaših Google Ads oglasa pa u idućih 30 dana posjetili vašu offline trgovinu. Ako vam je i Google Ads novost, reći ćemo kako je to način plaćenog oglašavanja na internetu gdje se vaši oglasi prikazuju jedino kada korisnik pretražuje onaj pojam (ključnu riječ), za koji ste se vi odlučili oglašavati. Drugim riječima, oglašavate se samo onima koji su zainteresirani za vaše usluge i proizvode!
Trgovci, umjesto zvonca iznad vrata, aktivirajte izvještaj Posjeti trgovini (Store Visits) u Google Analyticsima. Složit ćete se, ovo je pametniji način praćenja broja korisnika koji su posjetili fizičku lokaciju vaše trgovine.
Kako će Store Visits (posjeti trgovini) pomoći vašem poslovanju
Prije svega, možete vidjeti kako online aktivnosti potiču posjete trgovini, a to je samo po sebi vrijedan podatak. Osim toga, možete analizirati kampanje, vizuale, kanale i poruke koje su najuspješnije u privlačenju offline prometa. Znate točno koji je oglas privukao najviše posjetitelja. U budućnosti to ćete znanje sigurno ponovno primijeniti kako biste postigli tako dobre rezultate.
Dakle, ako je cilj vašeg Google Ads oglašavanja generiranje posjeta offline trgovini, možete iskoristiti podatke iz Store Visits izvještaja za poboljšanje kampanja i oglasa te smanjenje potrošnje.
Kako Store Visits funkcioniraju
Podaci o posjetima trgovini temelje se na anonimnim, grupnim statističkim podacima. Google Analytics prikazuje brojeve na temelju trenutačnih i prethodnih podataka o broju korisnika koji su kliknuli ili pregledali vaše Google Ads oglase i kasnije posjetili vašu trgovinu.
Podaci o posjetima trgovini dolaze iz Google My Business računa, a kombiniraju se s pripadajućim Ads računom kako bi svi podaci bili vidljivi unutar Analytics sučelja. Jeste li se već upoznali s Google My Business platformom? Ako niste, nastavite čitati, u suprotnome preskočite do idućeg podnaslova. Dakle, Google My Business je neophodan ako želite biti vidljivi na online karti (Google Maps) i na popisu lokalnih poduzeća, a isto tako omogućuje online korisnicima da ostave recenzije i ocijene vašu uslugu.
Osim toga, Google My Business:
● ističe vaše poslovanje u rezultatima pretraživanja
● pomaže korisnicima da pronađu put do vaše trgovine
● daje online korisnicima ključne informacije na temelju kojih mogu odlučiti kada će posjetiti vašu trgovinu (radno vrijeme, popularno vrijeme posjeta, kartu s uputama kako najbrže doći do trgovine...)
● uključuje vaše poslovanje na svoju listu rezultata čim se pretraživanje dogodi u blizini vaše tvrtke. Drugim riječima, ako netko u Samoboru u Google tražilicu upiše „prodaja mesa“, dobit će listu svih mesnica u Samoboru koje imaju Google My Business profil.
Ovakvo, lokalno pretraživanje često se odvija putem mobilnog uređaja, što čini mobilnu vidljivost još važnijom, a Google My Business upravo to i radi. Ističe vašu trgovinu među ostalim rezultatima. Ono što je bitno s korisničke strane, podaci o posjetu trgovini ne mogu se povezati s pojedinačnim korisnicima.
Podaci o posjetima trgovini temelje se na anonimnim, grupnim statističkim podacima. Google Analytics prikazuje brojeve na temelju trenutačnih i prethodnih podataka o broju korisnika koji su kliknuli ili pregledali vaše Google Ads oglase i kasnije posjetili vašu trgovinu.
Koje uvjete trebate zadovoljiti kako bi vam Store Visits koristio
Izvještaj posjeta trgovini nije dostupan svima. Prije svega, ne mogu je koristiti oni s osjetljivim kategorijama lokacija koje se odnose na zdravstvenu zaštitu, vjeru, sadržaj za odrasle i djecu.
Za tvrtke kojima je broj posjeta fizičkoj lokaciji bitna metrika, kao što su:
● hoteli
● restorani
● trgovine
● fitness centri
● ...
možete upotrebljavati ovaj izvještaj da biste vidjeli kako Google Ads oglasi utječu na posjete trgovini. Uvjete koje treba zadovoljiti možemo podijeliti na opće, Ads i Analytics uvjete.
Opći uvjeti koje treba zadovoljiti:
● Povezani Google Analytics, Ads i My Business računi.
● Morate imati fizička prodajna mjesta na više lokacija u zemljama* koje ispunjavaju uvjete. *U Hrvatskoj je ovaj izvještaj vidljiv, za ostala tržišta slobodno nam se obratite s upitom.
● Morate imati dovoljno podataka o posjetima trgovini na poslužitelju za dodjeljivanje prometa klikova na oglas ili vidljivih pojavljivanja i prosljeđivanje pragova privatnosti korisnika.
Google Analytics uvjeti:
● Aktiviran Google Signals
● Analytics povezan s Google Ads računom koji sadrži lokaciju iz Google My Businessa
● Svi Google Ads računi povezani s Analytics entitetom moraju se odnositi na istu lokaciju.
Google Ads uvjeti:
● Barem 90% vaših povezanih lokacija mora biti potvrđeno na Google My Businessu.
● Morate osigurati da su proširenja za lokaciju aktivna na vašem računu.
Gdje možete pronaći izvještaj posjeta trgovini
Posjete trgovini (Store Visits) možete pratiti unutar Google Analytics alata. Sve što trebate učiniti jest otvoriti Store Visits (uz koje još uvijek stoji natpis BETA), naime, ova funkcionalnost još je uvijek u fazi razvoja. Store Visits izvještaj pronaći ćete po stavkom Conversions (konverzije), dakle Conversions > Store Visits.
Bitno je napomenuti kako ih može proći i do 60 dana nakon što aktivirate Google Signals da vidite rezultate unutar Store Visits izvještaja.
Na što treba obratiti posebnu pozornost kod ovog izvještaja
1. Obratite pozornost na županije i regije u kojima korisnici više kupuju online i one gdje je offline kupovina još uvijek broj jedan.
2. Promatrajte utjecaj kampanja na korisnike koji će stvarno posjetiti vašu trgovinu (iskoristite GA izvještaj o kanalima).
3. Pratite kretanje posjeta trgovini nakon određenih kampanja i promocija.
Fora podaci, zar ne? Ako vas zanima online oglašavanje, praćenje podataka, konkretno Store Visits ili imate neko drugo pitanje obratite se nama u Arboni, naši certificirani stručnjaci rado će vam pomoći. Kontaktirati nas možete putem maila andrej.tonkovic@arbona.hr ili nazovite na broj +385 99 2087 404.