DARKO SVIBANJ
OPEL

Najavljen kontinuirani godišnji rast od 12,57%

PREGLED TRŽIŠTA POS MATERIJALA

Tehnologije

10.12.2019

POS materijali dobivaju sve značajniju ulogu u promocijama unutar trgovine. Tržište tako pokazuje sve veću zrelost, a među glavnim korisnicima POS materijala uz maloprodaju profilirao se sektor robe široke potrošnje, kao i duhanska te farmaceutska industrija.

Vrlo zanimljivi globalni industrijski trendovi oslikali su se na tržište POS materijala. Dok se zreli buyeri okreću ka konsolidaciji izvora i proširenju portfelja usluga, dobavljači povećavaju svoj geografski otisak. Buyeri streme povećavanju raspona usluga kako bi osigurali veći udio budžeta za ulaganje u trade marketing. Također, vidljiv je rast potražnje za NFC sustavima koji pridonosi rastu globalnog POS tržišta.

POKRETAČKI I OGRANIČAVAJUĆI FAKTORI NA TTRŽIŠTU
Očekivan je rast u ukupnom broju trgovinskih formata poput hipermarketa, supermarketa i mini-marketa, posebno na tržištima u usponu. Slijedom toga, očekuje se porast na globalnom tržištu POP (Point of Purchase) displaya do 2025. godine. Rast uporabe POP displaya karakterističan je za kategorije duhanskih proizvoda, kozmetike i osobne njege.
Veličina globalnog tržišta POS materijala (Point of Sales) iznosila je vrtoglavih 29,48 milijardi dolara u drugom kvartalu 2018. godine, a očekuje se da će sveukupna godišnja stopa rasta do 2022. godine biti čak 12,57 posto. Maloprodaja, FMCG (Fast Moving Consumer Goods) te FBT (Food, Beverages and Tobacco) tri su glavne industrije koje su zaslužne za rast tržišta POS materijala. Glavna su tržišta Europa i Sjeverna Amerika, a predviđanja za 2025. godinu najavljuju sveukupni godišnji rast od 6,8 posto u zemljama Azije i Pacifičke regije.

POKRETAČI TRŽIŠTA
Porast maloprodajnih formata na tržištima u razvoju
Razvoj moderne maloprodaje u zemljama Drugog i Trećeg svijeta, posebno na tržištima Azije i Latinske Amerike povećat će potražnju za POS materijalima. Maloprodajni trgovci tako iskorištavaju prilike za rast na novim tržištima te u njih ulažu sve više.
SVE VEĆI ZNAČAJ ON- SHELF DISPLAYA
Porast online istraživanja prije kupnje, kao i same online kupnje povećao je značaj digitaliziranih izloga koji su trenutačno najjači poticaj za sam ulazak u trgovinu.
PORAST U PRIHVAĆANJU TEHNOLOGIJE
Dobavljači sve više ulažu u tehnologiju kako bi povećali svoje usluge te na taj način pridaju veću vrijednost poslovanju, a samim time osiguravaju i veću razinu povjerenja kod buyera.
OGRANIČAVAJUĆI FAKTORI
Porast internetske prodaje
Potrošačka sklonost internetskoj kupnji u budućnosti mogla bi se i dodatno povećati. To bi umanjilo značaj ostalih maloprodajnih formata i rezultiralo manjom potražnjom na tržištu POS materijala.