DR OETKER STUDENI
KERMAN

Gruntek: Vrtovi budućnosti brišu granice između proizvođača i potrošača

Razgovor s povodom

Intervju

29.03.2021

Mirta Alfirev, voditeljica marketinga i komunikacija, Gruntek, marketing@mojgruntek.hr

Htjeli smo stvarati, htjeli smo dati – sebi i drugima. I tako je nastao Gruntek.

U moru negativnih vijesti i teških izazova s kojima se u protekloj godini susreo poslovni sektor istaknuo se izrazito inovativan i inspirativan projekt – Gruntek. O samom projektu, ideji i viziji razgovarali smo s Mirtom Alfirev, voditeljicom marketinga i komunikacija.

Pioniri ste u, može se reći, tradicionalnom segmentu poljoprivrede, recite nam nešto više o Grunteku i timu koji stoji iza ovog zanimljivog projekta.

Naš tim čini pet neumornih mladih entuzijasta iz zagrebačke Yachtmaster Grupe, koja godinama na globalnoj razini predvodi organizaciju B2B sajmova za yachting industriju. Najpoznatiji projekt koji lansiramo svake godine jest International Charter Expo koji omogućuje 7000 sastanaka između 1500 međunarodnih poslovnih partnera. Do 2020. godine bili smo usmjereni isključivo na međunarodne B2B projekte, a onda je COVID-19 preko noći potresao globalni nautički sektor, zbog čega smo otkazali većinu projekata.

Ipak, cilj Yachtmaster Grupe uvijek je bio – inovirati. Zato smo, za vrijeme prvog lockdowna, počeli razmišljati o projektu koji će nas ispuniti na poslovnoj, ali i privatnoj razini. U moru negativnih vijesti htjeli smo se okupirati pozitivnim. Htjeli smo stvarati, htjeli smo dati – sebi i drugima. I tako je nastao Gruntek.

Naša je vizija produkt timskog rada, a glavni je cilj omogućiti građanima Zagreba transformaciju od klasičnog kupca u modernog proizvođača zdravog i ekološki uzgojenog povrća.

Zahvaljujući Grunteku, korisnici vrtova budućnosti moći će, uz pomoć pouzdanih poljoprivrednika, uzgajati ekopovrće – osiguravajući tako sebi i svojim najbližima bolju i zdraviju budućnost.

Izrazito je pohvalna vaša ustrajnost u posvećenosti ekološkom uzgoju. Jeste li se prilikom provođenja projekta susreli s izazovima koje možda niste očekivali? Kakve su reakcije javnosti?

Na prvi pogled, digitalizacija poljoprivrede i pretplatnički modeli nisu pojmovi koji se vežu uz ekološki uzgoj povrća u mikrovrtovima. Ovaj je model jedinstven u svijetu i kao takav vrlo je zahtjevan iz perspektive organizacije, nabave i logistike. Dok nismo krenuli s realizacijom projekta, nismo bili svjesni kako je ekološka proizvodnja slabo zastupljena u Hrvatskoj. Primjerice, od 160.000 OPG-ova samo 4374 prakticira ekološke metode uzgoja, a razlog tomu su izrazito visoki troškovi, relativno mala količina uroda i velik rizik od nepogoda.

S druge strane, naši se prihodi ne temelje na količini. Naglasak Grunteka je na sociobenefitima. Naime, brzi život popraćen lošim prehrambenim navikama ostavlja velik trag na našem zdravlju i vrijeme je da se zapitamo što konzumiramo i koliko truda ulažemo u svoje zdravlje i budućnost. Gruntek zato svojim korisnicima omogućuje besplatne edukacije, a fokus nam je i na psihofizičkom zdravlju djece i odraslih. Naime, vrtlarstvo vrlo pozitivno utječe na kardiovaskularni sustav i na opće fizičko zdravlje, a kad su u pitanju današnja djeca koja su okružena stresom, boravak na Grunteku dobiva puno veći smisao.

Vjerujemo da je upravo taj aspekt rezultirao izrazito pozitivnim reakcijama javnosti jer smo, u samo nekoliko mjeseci od lansiranja projekta, uistinu dobili neočekivano veliku podršku iz cijele Hrvatske. Povezali smo se s obiteljima, food blogerima, promotorima zdrave prehrane i nutricionistima. Čuli smo osobne priče o gotovo nemogućoj stalnoj nabavi ekopovrća iz pouzdanih izvora. Također, potaknuli smo i cijelu lavinu lijepih gesta i donacija. Jednom kad se povežete sa svojim kupcima, ne možete ići ni u jednom drugom smjeru, nego u smjeru ispunjavanja zajedničkog cilja.

Kome je Gruntek namijenjen?

Vrtovi na Grunteku namijenjeni su Zagrepčanima koji žele imati ekovrt pun zdravog i mirisnog povrća te mjesto za odmor i opuštanje. Mogućnost najma ograničena je na Grad Zagreb ponajprije zbog mogućnosti dostave. Naime, ovo je prva godina projekta pa nam je izrazito važno sebi i drugima dokazati kvalitetu i pouzdanost. Zato nam je ključno osigurati dostavu svježeg povrća unutar 24 sata od kada je to povrće ubrano. Zemljište koje je pogodno za ekološki uzgoj, a da je blizu grada nije česta pojava. Ipak, Gruntek se nalazi u okolici Čazme, na samo sat vremena od Zagreba – dovoljno blizu i dovoljno daleko od grada.

Kako izgleda putovanje jednog vašeg korisnika, dakle koraci od narudžbe do namirnica u rukama kupaca?

Na web-stranici www.mojgruntek.hr moguće je unajmiti vrt na godinu dana. U cijenu od 199 kn mjesečno uključena je i obrada tla te ekološki uzgoj odabranog povrća tijekom cijele sezone. Nakon najma, korisnik vrta otvara svoje korisničko sučelje gdje bira 8 vrsta povrća. U našoj ponudi kreirali smo i kombinacije pa tako korisnik, primjerice, na jednoj povrtnoj gredici može imati tri vrste salate. Odabir povrća naplaćuje se dodatno – oko 250 kn, ovisno o tome koje povrće korisnik „posadi“. Kad je urod spreman za berbu, korisnik dobiva obavijest te odabire: samostalnu berbu, preuzimanje ili dostavu. Na taj način svaki vrt na Grunteku tjedno „proizvede“ dovoljno svježeg povrća za prosječnu tročlanu obitelj.

Gruntek je u pravom smislu riječi agronomski projekt 21. stoljeća, kakvi su vam planovi za budućnost?

Gruntek je prozvan agronomskim projektom 21. stoljeća zbog digitalizacije poljoprivrede u kontekstu smart farminga – čega baš i nema u našim krajevima. Smart farming uključuje IT elemente u proizvodnju kako bi se automatizirala i povećala učinkovitost. Mi na Grunteku zapravo radimo suprotno – idemo korak unatrag i vraćamo se prirodnom ritmu. Naravno, koristimo se modernim digitalnim rješenjima, no naš je cilj uzgojiti hranu u potpunoj ravnoteži s prirodom, bez štetnih posljedica na okoliš, plod i one koji ga konzumiraju. Pritom želimo omogućiti korisnicima potpunu transparentnost u cijelom procesu uzgoja kako bi znali odakle je sjeme došlo te kako je i čime biljka tretirana. Zato ćemo pravovremeno na našu platformu uploadati foto i videozapise o svim poljoprivrednim procesima.

Vizija je učiniti vrtove budućnosti svakodnevicom. Najprije u Hrvatskoj, a onda i diljem svijeta. Naravno, to će biti moguće tek kada se poveća svijest o negativnim utjecajima pesticida na ljudsko zdravlje te kada se društvo kao takvo okrene prirodnijim i zdravijim prehrambenim navikama. Na tom smo putu, globalno i lokalno. Ali svakako će trebati još nekoliko godina da, barem na europskoj razini, stignemo do tog cilja.

Sada je, više nego ikada, važna briga o zdravlju koja osim prehrane uključuje i kvalitetno vrijeme u prirodi. Kada će Gruntek službeno otvoriti vrata prvim posjetiteljima? Koje aktivnosti će korisnici moći provoditi na samom Grunteku?

Otvorenje Grunteka organizirat ćemo 1. svibnja – na Međunarodni praznik rada. Tada ćemo otvoriti i dodatne sadržaje kao što su zone za piknik i roštilj, igralište za djecu, a svaki će korisnik dobiti i poklon-paket za prvu berbu. Zainteresirani za ekouzgoj moći će se educirati o berbi povrća, dok će radionice na temu nutricionizma i najboljih načina pripreme ekopovrća biti otvorene za sve posjetitelje Grunteka. Vrtovi budućnosti bit će otvoreni samo za članove Grunteka koje ćemo, zajedno s njihovim obiteljima i prijateljima, dočekati s velikim i iskrenim uzbuđenjem.

Gruntek je na neki način izbrisao granice između proizvođača i potrošača. Kako sudionici FMCG sektora mogu poduprijeti Gruntek?

Sve zainteresirane Zagrepčane pozivamo da nam se jave do 5. travnja kada zatvaramo najam za ovu sezonu.

Sudionici FMCG sektora koji već imaju stalan izvor ekopovrća i mjesto za odmor i druženje mogu pomoći onima kojima je pomoć najpotrebnija. Naime, svakoj tvrtki koja želi donirati vrtove na Grunteku nudimo punu potporu s naše strane. To znači da možemo organizirati specijalizirane edukacije, aktivnosti, a u tu svrhu, možemo ponuditi i povoljnije cijene.

Tekst je izašao u 92. InStore magazinu.