Raste prodaja privatnih trgovačkih marki - lani je ona u Europi premašila 300 milijardi eura, pokazali su podaci koje su istraživanjem prikupili NielsenIQ i Međunarodno udruženje proizvođača privatnih marki (PLMA).
Autorica: Ana Šlat
Prema tom istraživanju, privatne robne marke danas u prosjeku čine 37 posto prodaje u euroskim trgovačkim lancima. (Jutarnji list, ožujak 2023.)
Sukladno tome, i trgovački lanci koji posluju u Hrvatskoj sve više ističu svoje privatne marke, a koliko je to vidljivo u oglasima objavljenim u tiskanim medijima, donosimo u nastavku.
Privatne marke oglašavali su Boso, Djelo, Eurospin, Konzum, Lidl, Plodine, Ribola i Victa, Spar, Trgovina Krk te Trgocentar.
Prisutnost trgovačkih marki u oglasima trgovačkih lanaca
LIDL
84 posto oglašavanja u tiskanim medijima Lidl je posvetio privatnim markama – 37 oglasa od ukupno 44 objavljena u potpunosti su posvećena privatnim markama ili je barem nekoliko njih u sklopu oglasa prezentirano po akcijskim cijenama. U food segmentu, Lidl je oglašavao marke Alesto (kikiriki i orašaste plodove); Bellarom (instant i minas kava); Chef Select (croissant s kako kremom i mini pita sa sirom); Crownfield (žitarice za doručak); Culinea (pureći medaljoni); Fin Carre (čokolade raznih okusa, za jelo i kuhanje); Milbona (sirni namazi raznih okusa, topljeni sir); Pikok (dimljena šunka); Pilos (maslac, tekuć jogurt, trajno mlijeko); Solevita svježi sok; Valley Spire (Chedar Mature sir). Uz spomenute privatne marke, Lidl je kreirao i brend Okusi zavičaja koji čiji asortiman čine proizvodi domaćih dobavljača iz raznih krajeva Hrvatske. U promatranom periodu, Lidl je iz Okusi zavičaja asortimana promovirao suhomesnate proizvode (pršut, šunka); mliječne proizvode, domaće kolače te pekmez od šljiva.
U non food segmentu, Lidl je oglašavao brendove Ernesto (kuhinjski probor), Esmara (ženska odjeća), Livarno (tekstil za kućanstvo), Livergy (muška odjeća), Lupilu (odjeća za bebe), Parkside (alati) i Silvercrest (mali kućanski aparati).
KONZUM
Konzum je u prvom kvartalu objavio 29 oglasa koji su se odnosili na privatne marke (ili su u bile prezentirane u predstavljanju akcijske ponude). Čak 20 od njih bili su opći oglas za Konzumove privatne marke - tijekom veljače, ožujka i travnja objavljeno je 19 oglasa sa sloganom ' Provjereno dobri/Samo za vas biramo kvalitetu po najboljoj cijeni' a u siječnju je promovirnaa poruka: 'Neki ljudi u životu uvijek prolaze dobro - To su oni koji biraju Konzumove robne marke jer tako dobiju provjerenu kvalitetu i još bolju cijenu. Dobro je proći dobro.'
Od svojih privatnih marki, Konzum je pojedinačno istaknuo K plus mlince i jaja, u okviru uskršnjih promotivnih akcija.
Uz dva spomenuta lanca, koji su najviše prostora posvetili promociji svojih privatnih marki, bitno je još istaknuti Plodine koje su u promatranom periodu pod svojom markom Doline oglašavale novitet u ponudo - novu liniju Doline live gluten free / Doline live lactose free pod sloganom 'Mogu tolerirati sve, ali gluten i laktozu ne' te Spar koji je u oglašavanju svojih privatnih marki naglasak stavio na marku 'Vrtovi Hrvatske' kojom ističe suradnju sa domaćim dobavljačima. Osim Vrtova Hrvatske, Spar je pod sloganom 'Da, domaće je', promovirao domaće dobavljače za S-Budget marku.