Hermes International posjetio je Fancy Food show, najveći sajam hrane koji se održava jednom godišnje i okuplja više od 2000 izlagača iz SAD-a i 60-ak zemalja iz cijeloga svijeta
U prehrambenoj industriji sam već dugi niz godina, a u Hermes International tvrtku (Dida Boža brend) došla sam 2015. godine i već 8 godina radim u Odjelu marketinga i Horeca prodaje, rekla je Sara Stjepanek i dodala da se njihovom timu prije skoro godinu dana pridružila i kolegica Josipa Hadrović koja je voditeljica marketinga.
Srijeda, 31. svibnja, trebala je biti još jedna obična radna srijeda, ali se ispostavilo da će biti sve samo ne obična. Stigao je poziv iz naše tvrtke – kolegica i ja dobile smo priliku otići na poslovno putovanje u New York na Fancy Food show, najveći sajam hrane. Naš je zadatak bio vidjeti kako funkcionira američko tržište i konkurencija. U glavi mi je bilo samo – Amerika, obećana zemlja o kojoj svi pričaju, mjesta koja smo imali priliku doživjeti samo kroz filmove, a upravo se nama pružila ta prilika da ih doživimo izbliza.
Fancy Food show
Razlog našeg putovanja u Ameriku bio je Fancy Food show u New Yorku. Riječ je o najvećem sajmu hrane koji se održava jednom godišnje i okuplja više od 2000 izlagača iz SAD-a i 60-ak zemalja iz cijeloga svijeta. To je show koji je zatvoren za javnost i na njemu izlažu najveći dobavljači i distributeri u cijelome svijetu. Želja svakog biznismena jest posjetiti takav sajam u kojemu svaka tvrtka sanja o predstavljanju svoga brenda, jačanju poslovnih odnosa, stvaranju novih ideja i sklapanju velikih poslova. Posao u Americi nikad ne staje, tamo se uvijek na neki način radi i kada posao završi. Rekla bih da je to jednostavno dio njihove kulture. Ne znam kako najbolje dočarati Fancy Food show, ali probajte zamisliti film „Charlie i tvornica čokolade“, tako na jednom mjestu imate priliku obići talijanske štandove i isprobati najukusnije sireve, pršute, mortadelu i slastice. Na drugom štandu će vas mamiti predstavnici tvrtki iz Španjolske s poznatim maslinama i raznim namazima, Grčka s jogurtima, sirevima i začinima, sve što vam srce može poželjeti.
Na sajam smo došli kao izlagači u sklopu tvrtke Dalmatia (Dida Boža u Hrvatskoj), koja je u Americi poznata po ekološkim džemovima i namazima. Upravo je taj sajam i prvo izlaganje na Fancy Food showu 2004. godine Dalmatii bio prekretnica i ključna stavka za razvoj brenda i rast biznisa.
Dalmatia je od 2004. godine do danas na Fancy Food showu osvojila nekoliko prestižnih nagrada koje su bitne u biznisu hrane. Riječ je o zlatnim medaljama i nagradi koja se zaista cijeni u prehrambenom svijetu, a osvojena je u kategoriji najboljeg džema za proizvode: Dalmatia eko džem višnja, smokva i smokva s narančom u pakiranju od 240g. Uz navedene artikle veliko Horeca pakiranje smokve osvaja nagradu kao najbolji proizvod za restoran ili „food service item“.
Danas, nakon dvadeset godina, brend Dalmatia još uvijek drži prvo mjesto u toj kategoriji hrane.
Dalmatia je kao brend od samog početka postavljala trendove pa je tako s eko džemom od smokava započela novu kategoriju hrane koja se zove dodatci sirevima, condiments to cheese. Ekološki džem od smokava odlično se sljubljuje sa svim vrstama sira, posebice s mladim kozjim, ovčjim i kravljim sirom ili brie sirom. Nepogrešiva je kombinacija džema od smokve s jačim sirevima kao što su gorgonzola, ali i poznati francuski sirevi Camembert te plavi sirevi s plemenitom plijesni. Ova nova kategorija hrane u Americi je postala izrazito popularna, a konkurencija u njoj svakim danom raste, kao i biznis sireva koji je neizmjerno velik za naše pojmove.
Dalmatia brend je diljem Amerike prisutan više od 20 godina i još uvijek drži prvo mjesto u navedenoj kategoriji hrane, a svoju je poziciju pronašao u više od 30.000 trgovina.
Trgovački lanci
Zbog istraživanja tržišta i konkurencije imale smo priliku posjetiti maloprodajne lance od koji je najpoznatiji Whole Foods. Trgovine u New Yorku izgledaju zaista privlačno i imaju raznovrsnu ponudu, ali ono što nas je iznenadilo su znatno veća pakiranja prehrambenih proizvoda, primjerice, sokova, jogurta, mesa i žitarica, u odnosu na hrvatska pakiranja. Ne znamo je li razlog velikih pakiranja rjeđa kupnja ili ušteda.
Na policama američkih trgovina kupci mogu pronaći Dalmatia brend na deli policama sa sirevima, što nije uobičajeno za hrvatske trgovine.
S ovog zanimljivog i uspješnog putovanja možemo reći da smo vratili s novim znanjima i različitim idejama za nove okuse koje planiramo ponuditi na hrvatskom tržištu za Dida Boža kupce.