FMCG SUMMIT 2024
FORTE SOLAR

KUPOVINA ULJA: Suncokretovo vs. maslinovo

Vodič kroz kategoriju

23.11.2023

Suncokretovo ulje nalazi se u 3,3% FMCG košarica za potrebe kućanstva.

Autor: Mladen Kožić, GfK

SUNCOKRETOVO ULJE

30 tisuća shoppera napustilo kategoriju 

Iako je riječ o kategoriji s vrlo visokom penetracijom, u posljednjih godinu dana (MAT Lipanj 2023.) 30 tisuća shoppera izašlo je iz kategorije. Zvijezda je jedan od rijetkih vodećih brendova koji je uspio povećati penetraciju, a pojavio se i Iskon kao nova zvijezda koja je privukla čak 238 tisuća kupaca. Tena, Vita D'Or i Dijamant izgubili su dio shoppera. 

Studenac i Kaufland s najvećim VPE (iskorišteni vrijednosni potencijal) indeksom u suncokretovu ulju

Studenac i Kaufland vodeći su u VPE-u (iskorištenost vrijednosnog potencijala kategorije) i gotovo su dvostruko uspješniji u vrijednosnoj eksploataciji potencijala kategorije u odnosu na svoju vrijednosnu eksploataciju potencijala FMCG kategorija. 

NTL, Konzum, Plodine, Tommy također imaju veći VPE u suncokretovu ulju u odnosu na svoj VPE na FMCG-u. 

Kaufland konvertira 57% svojih shoppera u shoppere suncokretova ulja, slijedi Konzum s 55%, Lidl s 52%, Tommy s 46% itd. 

Zeleni entuzijasti kreiraju najveću relativnu vrijednost u suncokretovu ulju

Od 5 tipova shoppera segmentiranih po prehrambenim navikama, Zeleni entuzijasti i Old Schoolersi su vrijednosno nadzastupljeni u kategoriji suncokretova ulja. Od prvih to ne bismo očekivali, dok za druge nije iznenađenje, kao što ne iznenađuje ni slabija povezanost Instant Eatersa i Quick&Healthy segmenta s kategorijom. 

 

MASLINOVO ULJE

43 tisuće shoppera napustilo kategoriju 

Maslinovo ulje nalazi se u 0,4% FMCG košarica za potrebe kućanstva. U posljednjih godinu dana (MAT Lipanj 2023.) čak 43 tisuće shoppera izašlo je iz kategorije čija se penetracija spustila na 32%. Među vodećih 5 brendova samo je K Classic uspio povećati bazu shoppera, dok svi ostali imaju značajan odljev shoppera. Farchioni je sa 110 tisuća shoppera najsnažniji brend u penetraciji.

Eurospin i Tommy s najvećim VPE (iskorišteni vrijednosni potencijal) indeksom u maslinovu ulju

Eurospin i Tommy vodeći su u VPE-u (iskorištenost vrijednosnog potencijala kategorije) i dvostruko su uspješniji u vrijednosnoj eksploataciji potencijala kategorije u odnosu na svoju vrijednosnu eksploataciju potencijala FMCG kategorija. 

Plodine su također vrlo snažne s visokim VPE indeksom u maslinovu ulju u odnosu na svoj VPE na FMCG-u. 

Tommy konvertira 33% svojih shoppera u shoppere maslinova ulja, slijede Konzum i Kaufland s 32%, Lidl s 30%, Eurospin s 28% itd. 

Zeleni entuzijasti i Quick&Healthy shopperi kreiraju najveću relativnu vrijednost u maslinovu ulju

Od 5 tipova shoppera segmentiranih po prehrambenim navikama, Zeleni entuzijasti i Quick&Healthy shopperi vrijednosno su nadzastupljeni u kategoriji maslinova ulja s gotovo identičnim indeksom, a zajedno kreiraju 56% vrijednosti kategorije. Instant Eatersi su očekivano na začelju u vrijednosnom doprinosu kategoriji, a platonski odnos s kategorijom primjetan je i kod Old Schoolersa.