DR OETKER STUDENI
KERMAN

SEGMENTACIJA KORISNIKA: Hrvati uvelike koriste ulje

Vodič kroz kategoriju

23.11.2023

U Hrvatskoj, u dobi od 16 do 64 godine 95% potrošača barem ponekad koristi ulje, a tek njih 5% nisu korisnici.

Autor: Pjer Ptiček, Research Assistant, Ipsos, pjer.pticek@ipsosadria.com

 

Veličina kategorije

Daljnjom segmentacijom korisnika ulja imamo 35% heavy usera koji ulje koriste jednom ili više puta dnevno. Zatim 24% medium usera koji kategoriju koriste 4 do 6 puta tjedno, te 36% light usera koji ulje koriste jednom tjedno ili rjeđe. 37% korisnika kategorije smatra jako bitnim koji brend ulja kupuje.

Slika 1. Korisnici kategorije „Ulje“, CRO, I. 2023.

Slika 2. Segmentacija korisnika kategorije „Ulje“, CRO, I. 2023.

 

Heavy korisnici kategorije ulje

Među heavy userima ulja iznadprosječno je više žena, nego muškaraca. Najčešće ih nalazimo u dobi od 40 do 64 godine, među osobama sa završenom srednjom školom i najčešće s područja Zagreba i okolice, te Dalmacije.

Heavy useri kategorije ulja pripadaju segmentu Gastronomske sklonosti, odnosno vole kuhati, pripremati jela tipična za njihov zavičaj, pokazivati svoja kulinarska umijeća drugima i često osobno prave kolače i slastice. Vole tražiti nove recepte na internetu ili u kuharicama i preko polovice heavy usera osobno kuha svaki dan.

Stavovi o kategoriji

Velika većina heavy usera promatrane kategorije vjeruje da je maslinovo ulje zdravije od običnog ulja. U nešto manjem postotku se slaže da je prilikom kupovine ulja važna cijena po litri, te da ulje najčešće kupuju na akciji. Nešto malo više od polovice ne gledaju marku ulja, već kupuju ono koje je na popustu.

Slika 3. Stavovi heavy korisnika kategorije „Ulje“, CRO, I. 2023.

 

BRANDusage

Osim općenitog praćenja kategorije ulja unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda su isti konzumirali u posljednjih mjesec dana.

Među heavy userima kategorije ulja u dobi od 16 do 64 godine u Hrvatskoj vodeći je brend Zvijezda, u posljednjih mjesec dana konzumiralo ga je 75% potrošača. Na drugom mjestu nalazi se Tena (Čepin) koja broji 35% korisnika, a na trećem mjestu, s 23% korisnika u posljednjih mjesec dana, nalazi se brend Dijamant.

Sva 3 brenda imaju vrlo dobre razine recognitiona (prepoznavanje) i experiencea (kupci su imali iskustva s brendom) kod heavy usera kategorije. Također, vrlo je dobar i prijelaz heavy usera s razine experiencea na razinu usagea (korištenja). Te tri razine (recognition, experience i usage) predstavljaju vrlo dobre temelje za daljnji razvitak lojalnih korisnika za određeni brend.

Slika 4. BRANDpyramid – TOP 3 brenda kategorije „Ulje“, heavy korisnici, CRO, I. 2023.