DR OETKER STUDENI
KERMAN

FOCUS: Oglašavanje tjestenine u letcima

TJESTENINA

inFocus

18.12.2023

Kategorija u koju se najviše ulaže očekivano je kategorija standardne tjestenine (makaroni, špageti i ostali oblici), pa je tako GAV ove kategorije oko 54%.

Autor: Josip Pedić

Znate li da za čak 13% promocija tjestenine u letcima trgovaca, kupac nije siguran koja je točno tjestenina na akciji? To se na prvi pogled čini šokantnom brojkom, ali ako uzmemo u obzir da postoji mnogo raznih podvrsta tjestenine kao što su: standardna tjestenina, tjestenina za juhu, integralna tjestenina, punjena tjestenina, tjestenina bez glutena itd., onda je jasno da taj postotak otpada na sve promocije u letcima kad se oglašavaju „razne vrste“ jednog brenda koji nastupa u više kategorija.

U ovom broju donosimo razvoj kategorija tjestenine što se tiče promoviranja u letcima, a period koji smo uzeli je 2021. – 2023. godina, točnije siječanj-listopad. Parametar koji koristimo je GAV (Gross Advertising Value) kao tržišna procjena vrijednosti oglašavanja.

Razvoj potkategorija tjestenine 

Kategorija u koju se najviše ulaže očekivano je kategorija standardne tjestenine (makaroni, špageti i ostali oblici), pa je tako GAV ove kategorije oko 54%. Na drugom je mjestu po GAV-u kategorija „tjestenina razne vrste“ s udjelom od 31,4%. Dakle, 13% promocija otpada na ovu kategoriju, ali čak 31,4% ukupnog GAV-a, što pokazuje da je taj način promoviranja jako popularan kod velikih proizvođača i nacionalnih trgovaca. 

Razvoj top-proizvođača

Barilla je predvodnik s najvećim udjelom od 13,2%, a odmah iza nje nalazi se Marodi s 11,6% udjela. Dakle, vidimo da je razlika između prva dva u poretku samo 1,6% ukupnog GAV-a. Od ostalih tvrtki koje možemo izdvojiti tu su Ragusa s 8% i Koleda s 5,6% udjela. Privatna robna marka jako je zastupljena u ovom segmentu, pa tako 31% GAV-a otpada upravo na njihove brendove.

GAV udio top-proizvođača kod odabranih trgovaca

Upravo Kaufland, Lidl, Plodine i Spar imaju najveću zastupljenost privatne robne marke (od odabranih trgovaca), dok ostali top-proizvođači znatno variraju od trgovca do trgovca. 

Prosječna promovirana cijena

Naravno, mnoštvo je različitih gramaža u kojima se tjestenina prodaje, pa smo tako odabrali kategoriju standardne tjestenine i dvije najčešće gramaže: 500 grama i 400 grama. Kod pakiranja od 500 grama vidimo povećanje prosječne oglašavane cijene u 2022. godini za brendove proizvođača u iznosi od 37%, a kod privatne robne marke on iznosi 40%. Ako pogledamo graf sa spoznajom da je pakiranje od 500 grama puno zastupljenije kod brendova privatne robne marke, a pakiranje od 400 grama kod brendova proizvođača, možemo zaključiti da je porast prosječne cijene sličan u totalu, pa je tako marka proizvođača nešto malo skuplja u prosjeku s manjim pakiranjem, a privatna robna marka nešto manje jeftina s većim pakiranjem.