HEINEKEN Hrvatska objavio je godišnji pregled postignuća u različitim segmentima održivosti unutar svojeg poslovanja. Pregled rezultata koje je kompanija u 2022. ostvarila uključuju napore u područjima smanjenja utjecaja na okoliš, ubrzanja društvene održivosti te promocije odgovorne konzumacije. Sve to je u skladu s HEINEKENOVOM strategijom održivog poslovanja – Stvaramo bolji svijet.
Pivska industrija je, kao i ukupni sektor proizvodnje hrane i pića, u 2022. godini i dalje osjećala posljedice pandemije na zalasku, ali i novih globalnih izazova – rata u Ukrajini, energetske krize te visoke inflacije. Usprkos izazovnim okolnostima, nastavili su stvarati bolji svijet za svoje zaposlenike, okoliš i zajednicu u kojoj posluju.
I u 2022. nastavili svoj put prema nultoj neto stopi emisija
Pivovara u Karlovcu ostvarila je nove rezultate u području smanjenja svog utjecaja na okoliš. U 2022. godini smanjena je emisija CO2 iz Opsega 1 i 2 za 6,7% po hektolitru proizvedenog piva u odnosu na 2021. te 60,67% u odnosu na 2008. kada su započeli svoj put prema održivijem poslovanju. Za rad pivovara i dalje koristi 100% električne energije dobivene iz obnovljivih izvora, uključujući onu nastalu radom solarnih panela postavljenih na krov skladišta u Karlovcu te energiju ZelEn iz mreže HEP Opskrbe.
U 2022. godini nastavili su prema ostvarenju svoje misije – pronalaženju rješenja kojima će smanjiti stvaranje otpada i onečišćenja, zadržati proizvode i materijale u upotrebi te obnoviti prirodne sustave. Čak 99,9% otpada i ostataka iz proizvodnog procesa u 2022. godini je reciklirano ili ponovno iskorišteno uključujući svih 11.289 tona tropa te 64% proizvedene količine kvasca koji su iskorišteni za stočnu hranu. Preostalih 0,1% odnosi se na komunalni otpad koji je povratkom zaposlenika u urede nakon pandemije koronavirusa porastao za 37,1% po hektolitru piva u odnosu na 2021.
Iako je zabilježena potrošnja vode u 2022. godini bila 4,27 litara po litri proizvedenog piva, što je 10% više u odnosu na 2021. godinu, tijekom proteklog desetljeća, ulagali su značajan trud i sredstva kako bi smanjili potrošnju vode te pročistili otpadne vode. Modernizacija pogona, unaprjeđenje procesa i kontinuiran rad na temama održivosti dovele su do toga da je danas u pivovari u Karlovcu za proizvodnju jedne litre piva potrebno čak 37,49% manje vode nego prije petnaest godina.
Doprinos uključivijem i pravednijem društvu u kompaniji i šire
Segmenti održivog poslovanja – uključivost i raznolikost – bili su u posebnom fokusu u HEINEKENU Hrvatska tijekom 2022. godine. Pod vodstvom ambasadorice za uključivost i raznolikost te uz snažnu podršku menadžment tima kompanije i zaposlenika, provedene su brojne inicijative poput online radionica „9 uključivih praksi HEINEKENA“, „Slušaonica“ i „Svoji među svojima“. Također, u kompaniji je i dalje visoka zastupljenosti žena na upravljačkim pozicijama. U menadžment timu, najvišem upravljačkom tijelu HEINEKENA Hrvatska u 2022. bilo je 66% žena, a na menadžerskoj razini ispod njih 48%.
Sigurnost, zdravlje i dobrobit zaposlenika također su ostali visoko na listi prioriteta. U 2022. godini na pješačkim stazama na lokaciji Pivovare ugrađene su elektroničke i mehaničke naprava koje osiguravaju sigurno kretanje zaposlenika i posjetitelja.
Također, za zaposlenike je organizirano cijepljenje protiv gripe, bolovanja povezana s COVID-om nastavila su se plaćati u cijelosti tijekom 2022, a reguliran je i rad s izdvojenog radnog mjesta. S obzirom na prepoznatu važnost očuvanja zdravlja, posebice mentalnog, svi zaposlenici imaju mogućnost besplatnog i anonimnog psihološkog savjetovanja. Uz to, na za njih organiziranim predavanjima mogli su dobiti savjete o očuvanju mentalnog zdravlja, zdravoj prehrani te komunikaciji s tinejdžerima.
HEINEKEN Hrvatska je i u 2022. godini podržao brojna sportska, glazbena i turistička događanja, ali i projekt KAkvart koji sedmu godinu zaredom provodi u suradnji s Gradom Karlovcem. Realizacija trinaest društvenih i komunalnih projekata Karlovac je učinilo još boljim mjestom za život i rad.
Umjerenost i odgovorna konzumacija i dalje jedan od prioriteta
Kompanija je dosljedno komunicirala i zagovarala odgovornu te umjerenu konzumaciju svojih piva i cidera unutar sponzoriranih događaja, projekata te oglašivačkih kampanja provedenih tijekom 2022. godine. Dodatno, 10% ukupnog oglašivačkog budžeta brenda Heineken® uloženo je u promicanje odgovorne konzumacije, a potrošačima u Hrvatskoj ponudili su izbor, odnosno bezalkoholne varijante svojih najpoznatijih piva – Heineken 0.0 i Karlovačko 0.0.
Održano je i novo izdanje edukativnog programa „Za odgovorno odrastanje mladih“ koji je HEINEKEN Hrvatska pokrenuo još 2013. u suradnji sa Psihološkim centrom Tesa. Cilj programa, namijenjenog roditeljima srednjoškolaca, je sprečavanje maloljetničke konzumacije alkohola te pružanje podrške u uspostavljanju dobre komunikacije između njih i djece. Na radionicama je u 2022. sudjelovalo 1.285 roditelja učenika iz 49 srednjih škole diljem Hrvatske, što je 11% više nego lani.
„Unatoč izazovnim okolnostima trudili smo se stvarati bolji svijet za svoje zaposlenike, okoliš i zajednicu u kojoj poslujemo. Uvjerena sam da ćemo jednako uspješno navigirati i kroz buduće izazove i promjene na tržištu uz stalne inovacije i prilagodbe preferencijama potrošača. Zahvalna sam na doprinosu te podršci naših dionika da među svojima nastavimo strastveno raditi na onom što je dobro te odgovorno za održivu poslovnu i društvenu budućnost“, poručila je Marta Bułhak, predsjednica Uprave HEINEKENA Hrvatska.