DR OETKER STUDENI
KERMAN

PROIZVODI ZA OSOBNU NJEGU: Značajniji rast vrijednosne prodaje

Vodič kroz kategoriju

25.04.2024

Grupa Osobna njega obuhvaća kategorije dezodoransa, gelova za tuširanje, higijenskih uložaka, njege kože tijela i ruku (proizvodi namijenjeni hranjenju, zaštiti ili vlaženju kože tijela i ruku – u obliku krema, losiona, gelova itd.), toaletnih sapuna, sredstava za depilaciju i pjena za kupanje.

AUTORICA: Zorana Krajinović, NielsenIQ

Grupa kategorija za osobnu njegu zabilježila je značajniji rast vrijednosne prodaje u 2023. godini, dok je komadno zabilježila pozitivan rast vrijednosti s manje izraženom stopom rasta u odnosu na isto razdoblje godinu prije. Rast vrijednosne prodaje dolazi uslijed rasta prodaje svih kategorija. 

Dezodoransi/antiperspiranti prva su kategorija s najvećim vrijednosnim udjelom u grupi osobne njege s 27%. Dezodoransi, gelovi za tuširanje i higijenski ulošci zajedno čine 70% vrijednosne prodaje i 68% komadne prodaje cjelokupne grupe osobne njege. Higijenski ulošci po važnosti su treća kategorija s 20% vrijednosnog udjela, ali prva po kretanju komadnog udjela od 23,3%. Njega kože tijela i ruku nosi 18,1% vrijednosne prodaje grupe osobne njege, a komadno 12,3% u 2023. godini. Toaletni sapuni po važnosti su peta kategorija po vrijednosnom udjelu s 9%, ali su četvrta kategorija u grupi po komadnom udjelu od 17,5%. Sredstva za depilaciju nose 1,9% vrijednosnog udjela i 1,4% komadnog udjela, dok pjene za kupanje predstavljaju najmanji segment u cjelokupnoj grupi osobne njege s 1% vrijednosnog i 0,9% komadnog udjela.

Kroz moderne formate (hipermarketi, supermarketi i drogerije) ostvaruje se 88,4% ukupne vrijednosne prodaje kategorija osobne njege, dok tradicionalna trgovina (trgovine ispod 300m2 prodajne površine) predstavlja preostalih 11,4% vrijednosne prodaje u 2023. godini. Vrlo mali udio, od svega 0,2% vrijednosne prodaje, ostvaruje se kroz convenience kanal (kiosci i trgovine na benzinskim postajama). 

Vodeća tri proizvođača čine ukupno 38,9% vrijednosne prodaje kategorija osobne njege u 2023. godini, a abecednim redom oni su: Beiersdorf, Procter & Gamble, Unilever.