FMCG RETAIL SUMMIT 2025
PAPILLON TRADE

S DRUGE STRANE POLICE: Tanja Kovač, savjetnica za kreativni marketing i strateško planiranje

Intervju

12.08.2025

Tanja Kovač – savjetnica za kreativni marketing i strateško planiranje, koja pomaže startupovima i malim poslovanjima da rastu s jasnom marketinškom strategijom.

U svijetu u kojem marketing često izgleda kao kaotičan niz zadataka, Tanja Kovač unosi red, jasnoću i – ono najvažnije – ljudskost. Njezin pristup spaja strateško razmišljanje s kreativnom izvedbom, dok kroz iskrene razgovore s klijentima pomaže startupovima i malim biznisima da ne samo komuniciraju bolje, već i rastu pametnije.

Danas razgovaramo s Tanjom Kovač, kreativnom stručnjakinjom za marketing i strategiju koja već više od deset godina pomaže startupovima, malim tvrtkama i solopoduzetnicima da pretvore svoje ideje u konkretne rezultate. Tanju Kovač teško je svrstati u jednu kategoriju. Inženjerka informacijske tehnologije, magistra inženjerka grafičke tehnologije i stručnjakinja za digitalni marketing, Tanja živi na relaciji Graz–Zagreb, a iza sebe ima bogato iskustvo rada na međunarodnim projektima u SaaS, fintech i AI industrijama.

Kroz osobni, jasan i strateški pristup, pomogla je brojnim timovima i pojedincima da postave temelje za rast – bez stresa, zbunjenosti i nejasnih koraka. Kroz projekt crnaovcaa.com pomaže malim biznisima da osmisle održive marketinške strategije koje imaju smisla u stvarnom životu – i na stvarnom tržištu.

Za nju marketing nije samo oglašavanje – to je alat za jasnoću, fokus i povezivanje s pravim ljudima. Vjeruje da dobra strategija ne mora biti savršena, ali mora biti iskrena i izvediva.

U ovom razgovoru za InStore otkriva kako pristupa radu s klijentima, zašto marketing ne može (niti treba) biti savršen, te kako se kao konzultantica i brainstorming partnerica razlikuje od agencijskog pristupa. Razgovarali smo s njom o razlikama između tržišta Hrvatske i Austrije, aktualnim marketinškim trendovima, ali i o tome zašto su male tvrtke često u većoj prednosti nego što misle.

Za početak, kako je započeo Vaš profesionalni put u marketingu?

Zapravo je sve počelo iz znatiželje. Još kao mala sam gledala reklame na TV-u i vjerovala da ću ih jednog dana i ja raditi. Uvijek sam bila matematički, tehnički tip osobe te sam nakon gimnazije studirala informatiku i tamo jasno shvatila da je programiranje meni dosadno – samo bijela pozadina i moraš paziti na ;, jer ako samo jedna nedostaje, ništa ne radi. Kreativa i web dizajn su mi bili puno prirodniji.

Nakon preddiplomskog, diplomski studij sam nastavila na Grafičkom fakultetu. Fascinirala me povezanost vizualne komunikacije, tehnologije i ponašanja ljudi, kao i psihologije u pozadini. Brzo sam shvatila da marketing nije samo oglašavanje – to je spoj strategije, psihologije, dizajna i prodaje.

Nakon nekoliko korporativnih pozicija i preseljenja u Graz, odlučila sam se osamostaliti. Već pet godina radim kao vanjska suradnica i konzultantica za klijente u Hrvatskoj, Austriji, Njemačkoj i šire.

Marketing mi je danas način kako pomažem malim biznisima i startupima da rastu – jasno, strateški i autentično.
Iako su alati i trendovi uvijek u promjeni, ono što ostaje isto je ljudska potreba za povjerenjem, povezanošću i vrijednošću – i tu marketing dobiva svoju pravu snagu.

S čime se najčešće klijenti javljaju? Koji su najčešći izazovi i kako izgleda Vaš rad s klijentima?

Većina klijenata dolazi jer osjećaju zasićenost, nesigurnost ili frustraciju – bilo da ne vide rezultate svojih marketinških aktivnosti, bilo da im nedostaje struktura. Nerijetko se dogodi da imaju sve potrebne resurse – ljude, budžete, ideje – ali nemaju jasan plan i nit vodilju. Tu nastupam ja – kao „vanjski mozak“ koji pomaže da se sve stavi u kontekst i logičan redoslijed.

Osim toga, mnogi nemaju potrebu za agencijom koja će im raditi operativu, već traže nekoga tko će s njima razmišljati strateški, ali i realno – u okvirima njihovog tržišta, budžeta i ciljeva.

Što se tiče samog rada, neki me angažiraju na nekoliko sati brainstorming sesija kad im treba jasnoća, drugi traže cjelovitu strategiju, a treći žele da vodim cijeli marketing kao vanjski suradnik. Sve kreće od iskrenog razgovora – što vas muči, gdje zapinjete, što vam treba? Zatim zajedno gradimo sustav – s realnim resursima, jasnim prioritetima i KPI-jevima. Tako klijenti dobivaju konkretne, održive korake koji im pomažu da napreduju bez zbunjenosti i stresa.

Na Vašoj stranici spominjete da „marketing ne mora biti zbrka”. Što to točno znači?

Mnogi poduzetnici danas osjećaju kao da ih marketing doslovno guši. Stalno su pod pritiskom da nešto „moraju“ napraviti – objaviti na društvenim mrežama, pokrenuti newsletter, platiti oglase, pratiti trendove… a često nemaju jasan plan niti osjećaj prioriteta. To ih zbunjuje i umara. Moja uloga nije da im samo dam još jednu listu zadataka, nego da ih zaustavim i pomognem im razmisliti što je zaista važno. Kroz strukturirane brainstorming sesije i strateške konzultacije zajedno otkrivamo što je najbitnije u tom trenutku za njihov biznis. Zajedno posložimo prioritete i definiramo jasne, konkretne korake koje mogu pratiti i mjeriti.

Na taj način marketing prestaje biti kaotičan skup aktivnosti i postaje smislen alat koji stvarno podržava rast biznisa. Nema više besciljnog „šutiranja lopte“ – već pametan, usmjeren rad koji daje rezultate. Upravo ta jasnoća i fokus oslobađaju poduzetnike i vraćaju im osjećaj kontrole nad poslovanjem.

Što Vas izdvaja od drugih agencija i konzultanata?

Prvo, moj pristup je izrazito personaliziran i uvijek prilagođen specifičnostima svakog klijenta. Ne vjerujem u generička „copy-paste“ rješenja koja su danas vrlo popularna, a često i neučinkovita. Svaki poduzetnik ima svoju jedinstvenu priču, svoje resurse, ciljeve i izazove. Moj zadatak je razumjeti tu priču do najsitnijih detalja i zajedno kreirati rješenja koja su praktična i realna.

Drugo, radim na sjecištu strategije, kreativnosti i emocija. Marketing nije samo brojke i planovi – on je i komunikacija koja mora dirnuti ljude, stvoriti povjerenje i povezati brend s publikom. Klijenti mi često kažu da se uz mene osjećaju sigurno jer razumijem njihove strahove, dvojbe i stvarne probleme. To povjerenje otvara prostor za iskren dijalog i uspješnu suradnju.

Treće, moja specifičnost je rad na dva tržišta – u Hrvatskoj i Austriji. To mi daje širu, međunarodnu perspektivu i razumijevanje različitih poslovnih kultura, pristupa i očekivanja. Znam prepoznati specifičnosti svakog tržišta i prilagoditi strategije tako da najbolje funkcioniraju u datom kontekstu. Austrijski klijenti često traže preciznost, strukturiranost i dugoročnost, dok hrvatski poduzetnici vole brzinu, fleksibilnost i kreativnost. Kombinacija ta dva svijeta daje mi mogućnost da klijentima ponudim balans između reda i inovacije.

Zašto „crnaovcaa.“? I što to ime znači u poslovnom kontekstu?

Naziv „ crnaovcaa.“ nije slučajan. Proizašao je iz mog osobnog iskustva – kroz karijeru sam često bila ona koja ne razmišlja kao ostali, koja postavlja pitanja, propituje odluke i traži dublji smisao, čak i kad to znači da se ne uklapam u ustaljene, često nepromišljene modele rada. Nisam tip osobe koja će slijepo pratiti trendove ili raditi stvari samo zato što se tako „mora“.

Danas vjerujem da je upravo ta sposobnost kritičkog razmišljanja, empatije i jasne komunikacije ono što donosi stvarnu vrijednost mojim klijentima. Biti „crna ovca“ ne znači biti kontra svega i svima, nego imati hrabrost razmišljati drugačije, postaviti jasna pitanja i tražiti rješenja koja zaista funkcioniraju – za projekt, za tim i za tržište.

Ovaj pristup pomaže klijentima da izađu iz začaranog kruga „raditi što svi drugi rade“ i da pronađu svoj autentični put prema uspjehu. Upravo to je snaga koju nosi ime „crnaovcaa.“ u mom poslovanju.

Brand „crnaovcaa.“ koristim na hrvatskom tržištu, dok na inozemnom nastupam pod svojim imenom i prezimenom. Time želim jasno odvojiti lokalni, personalizirani pristup od šireg međunarodnog konteksta u kojem gradim svoje profesionalno ime.

Imate iskustvo rada i u Hrvatskoj i u Austriji. Kako izgleda usporedba tržišta i poslovnog mentaliteta na tim područjima?

Austriji, gdje sam bazirana već petu godinu, najčešće radim s tehnološkim i AI startupovima čije inovacije nadilaze granice lokalnog tržišta i ostvaruju zapažene rezultate na američkom i međunarodnom tržištu. Uloga u kojoj najčešće djelujem je vanjska marketinška menadžerica ili projekt menadžerica, posebno u fazama lansiranja proizvoda i kampanja.

U ovom specifičnom segmentu naglasak nije na klasičnim promotivnim kampanjama, već na lead generation strategijama koje su usko povezane s business developmentom. Marketing je ovdje direktno integriran u razvoj poslovanja, što zahtijeva strateški pristup i stalnu suradnju s prodajnim i razvojnim timovima. Cilj nije samo podizanje svijesti o proizvodu, već i aktivno stvaranje kvalitetnih kontakata i prilika za rast.

Mogu reći da je upravo sinergija između marketinga i poslovnog razvoja ono što definira moj rad u ovom sektoru. Klijenti prepoznaju moju sposobnost da brzo razumijem složene tehnološke projekte i pomognem im u preciznom tržišnom pozicioniranju.

U Hrvatskoj najviše surađujem s malim i srednjim poduzećima, startupima i obrtnicima kojima je potreban strateški pristup marketingu. Velik dio posla odnosi se na uspostavljanje jasne veze između marketinga, prodaje i poslovnog razvoja, posebno u poduzećima koja već imaju prodajne timove, ali im nedostaje koordinacija i dugoročna strategija.

Za razliku od austrijskih startupova koji najčešće traže specijalizirane B2B kampanje, u Hrvatskoj se radi o klasičnijim marketinškim aktivnostima, koje su prilagođene stvarnim potrebama tržišta i operativnim mogućnostima klijenata. Često radim s poduzetnicima koji ne traže samo gotova rješenja, već i kontinuiranu podršku i vođenje kroz svakodnevne marketinške izazove.

Uz to, pod brendom crnaovcaa. razvijamo i interaktivne radionice koje pomažu malim brendovima da osmisle kreativnu marketinšku strategiju i nauče kako autentično i učinkovito komunicirati sa svojom publikom. Radionice su praktične, usmjerene na konkretne rezultate, i u potpunosti prilagođene resursima s kojima mali biznisi realno raspolažu. Ovaj program razvijam u suradnji s izvrsnom brend strateginjom Danijelom Šečić, osnivačicom brenda Doars.

Također, intenzivno radim sa solo poduzetnicima i poduzetnicama koji su se iselili iz Hrvatske i svoje poslovne priče razvijaju na međunarodnim tržištima. Njima pomažem da jasno iskomuniciraju svoju vrijednost, definiraju svoj identitet u novom okruženju te izgrade strategiju koja ih autentično pozicionira na tržištu.

Bez obzira na to radi li se o tehnološkim inovatorima, malim brendovima ili solo poduzetnicima – u obje zemlje zajednički izazovi su isti: nedostatak vremena, previše paralelnih obaveza i nepostojanje jasne strategije. Tu ja uskačem – kao partner koji pomaže izgraditi strukturu, postaviti prioritete i održati fokus na onome što zaista donosi rast i vrijednost.

Radili ste i u velikim korporacijama i sa startupima. Koja je glavna razlika u pristupu marketingu?

Rekla bih da je najveća razlika u načinu kako se marketing promatra i koristi unutar organizacije.
U velikim korporacijama često su marketing, prodaja i business development postavljeni kao zasebni odjeli – svatko ima svoj budžet, ciljeve, procese… i često vrlo malo međusobne komunikacije. Sve je strukturirano, ali ta struktura može postati prepreka za brze promjene i fleksibilnost.
Kod malih biznisa i startupova toga nema – ili ima jako malo. Tamo se granice brišu i svi rade zajedno, često doslovno za istim stolom. I upravo tu vidim najveću priliku. Kad marketing nije samo “dizajniranje letaka” ili “vođenje društvenih mreža”, nego alat koji direktno pomaže da biznis raste – onda dobivamo prave rezultate.
Zato i u svom radu stalno naglašavam važnost povezivanja tih funkcija. Nema smisla da marketing radi jedno, a prodaja drugo, bez da znaju jedno za drugo. Najbolji rezultati dolaze kad svi igraju na istoj strani – jer onda svaki potez ima smisla i učinak.

U Vašem radu ističete važnost povezivanja marketinga, prodaje i poslovnog razvoja. Možete li to objasniti konkretnije?

Naravno – i to je jedna od stvari o kojoj najviše pričam na konzultacijama.

Zamisli da su marketing, prodaja i business development tri noge istog stola. Ako je jedna noga kraća, sve se klima. Ako je jedna potpuno odsječena, stol pada. U praksi to znači da marketing bez informacija od prodaje ne zna što stvarno „pali“ kod kupaca. Prodaja bez podrške marketinga nema dovoljno alata da prenese vrijednost. A business development – koji traži nove prilike – bez ta dva stupa ne može ih iskoristiti.

Kad sam radila u korporacijama, često sam bila ta koja je spajala te timove. I to sam nastavila raditi i s manjim tvrtkama – samo što je tamo često lakše, jer su timovi manji i otvoreniji za promjene. Nekad doslovno sjednem s osnivačem firme, voditeljem prodaje i osobom koja radi marketing – i prvi put čuju jedni druge! I tada se dogode velike stvari.

Moja uloga često bude neka vrsta prevoditelja – da svima bude jasno tko što radi, zašto i kako to sve može zajedno stvoriti veći učinak. I vjeruj mi, čim ljudi shvate da su svi na istoj strani i da imaju zajednički cilj – počnu se događati konkretni pomaci.

Što Vi smatrate najvažnijim u vođenju marketinških aktivnosti – bez obzira na veličinu poduzeća?

Bez obzira radiš li s velikom korporacijom, malim biznisom ili solo brendom, najvažnije je da marketing ne postoji sam za sebe. On mora biti direktno vezan uz poslovne ciljeve. Ako ne znaš što konkretno želiš postići – recimo, povećati prihode, ući na novo tržište, lansirati proizvod ili steći povjerenje kupaca – teško ćeš znati jesi li uopće uspješan u tome što radiš.

Kroz sve ove godine vidjela sam puno kampanja koje su „lijepo izgledale“, imale doseg, lajkove, PR objave – ali nisu imale nikakav stvaran učinak na biznis. I to je ono na što uvijek upozorim klijente: marketing nije tu da uljepšava, nego da pomogne tvom poslovanju da raste i bude održivo.

Zato je važno da marketing „priča jezik“ prodaje i poslovnog razvoja. To znači da znaš tko su ti kupci, što im treba, gdje ih naći – i da znaš izračunati koliko vrijedi tvoj trud. Jer kad se povežu ciljevi, strategija i mjerenje, onda marketing postaje moćan alat, a ne samo trošak.

Koji su po Vašem mišljenju trenutno najveći izazovi malih poduzetnika u regiji, s obzirom na tržišne i ekonomske trendove?

Iskreno? Najveći izazov je – previše svega, a premalo fokusa.

Cijene rastu, budžeti su ograničeni, tržišta se brzo mijenjaju. Istovremeno, svi su pod pritiskom da budu prisutni svuda – TikTok, newsletter, podcast, eventi… a često nemaju dovoljno ni resursa ni znanja za sve to pratiti.

Mali poduzetnici su najčešće u situaciji da sve rade sami ili s malim timom. I onda lako izgube smjer, trčeći za najnovijim trendovima, umjesto da se fokusiraju na ono što stvarno donosi rezultate.

Zato ja uvijek predlažem – stati, pogledati gdje si sad, kome točno želiš pomoći svojim proizvodom ili uslugom, i odabrati JEDAN kanal u kojem možeš biti konzistentan. Nema potrebe za „velikim“ marketingom – samo za pametnim i usklađenim s tvojim kapacitetima.

Radili ste i i u velikim sustavima i sa samostalnim poduzetnicima. Koje su ključne razlike u marketingu za korporacije i za mala poslovanja?

Kod velikih sustava često imaš jasnu strategiju, tim, budžet, procese... ali sve ide sporo. Za svaku promjenu trebaš sastanke, odobrenja, prezentacije, dodatna testiranja... što zna biti frustrirajuće kad znaš da bi promjena mogla donijeti rezultat odmah.

S malim biznisima je potpuno drugačije – sve ide brzo, agilno, često intuitivno. To mi je posebno drago jer možeš odmah vidjeti učinak – doslovno danas dogovorimo nešto, sutra već krene testiranje i reakcije tržišta.

Ali ono što malim biznisima često nedostaje je struktura – da znaju što mjeriti, kako posložiti prioritete, kako automatizirati neke procese da ne izgore. Tu ja najčešće uskačem – donosim znanja iz korporativnog svijeta, ali ih prilagođavam njihovom načinu rada. Ne guram „velika rješenja“ na mala poduzeća. Moj cilj je uvijek pronaći ono što funkcionira za konkretan biznis – bez obzira na veličinu.

Jedna od rečenica koju često kažem klijentima je: „Ne trebaš raditi sve što svi rade – trebaš raditi ono što ima smisla za tebe i tvoje tržište.“

Kakvu ulogu ima tehnologija u Vašem radu, posebno AI?

Ogromnu. AI mi je danas doslovno postao svakodnevni partner – koristim ga za analizu tržišta, za istraživanje, razradu ideja, pa čak i za organizaciju zadataka. Ali ono što stalno ponavljam: AI je alat – nije rješenje. Ako znaš što radiš i znaš što ti treba, AI ti može uštedjeti sate posla i ubrzati procese. No, ako ga koristiš bez razmišljanja – samo da „generira sadržaj“ – vrlo brzo ti komunikacija može postati generična, beživotna i neautentična.

Klijenti koji postižu najbolje rezultate su oni koji tehnologiju koriste pametno – kao podršku svojoj strategiji, a ne kao zamjenu za nju. Tu dolazi do izražaja ono što ja smatram ključnim: kreativnost, iskustvo i ljudski dodir. Bez toga, ni najbolji alati ti ne mogu pomoći.

Kako mjerite uspjeh kampanja?

Uspjeh za mene nikad nije samo broj klikova ili koliko je ljudi nešto vidjelo. To je površno. Pravo pitanje koje postavljam klijentima glasi:
„Je li ti ova kampanja pomogla da napraviš konkretan korak prema svom poslovnom cilju?“

Je li došlo više upita? Jesi li dobila pravog klijenta? Jesu li ljudi lakše razumjeli tvoju vrijednost? Je li ti sadržaj olakšao prodaju ili stvorio povjerenje? Tek kad to znamo, brojke dobiju smisao.

Naravno, pratimo i sve tehničke metrike – konverzije, otvaranja, ROI – ali ih uvijek povezujemo s realnim poslovnim učinkom. Marketing ne smije biti „dekoracija“, već praktičan alat koji podržava prodaju i razvoj poslovanja.

I često vidim istu grešku: firme odvoje marketing od prodaje i business developmenta, kao da su to tri nepovezane stvari. A zapravo su to tri strane iste priče. Kad marketing nastaje na temelju prodajnog plana i poslovne strategije, kampanje su konkretnije, uvjerljivije i donose stvarne rezultate.

Imate li savjet za poduzetnike koji razmišljaju o ulaganju u marketing?

Imam tri savjeta koja uvijek ponavljam:
Kreni s pitanjem: Što stvarno želim postići?
Ako ne znaš svoj cilj, sve će ti se činiti kao dobra ideja – i Facebook oglasi, i event, i influencer. A možda ti zapravo ne treba ništa od toga. Fokus dolazi tek kad znaš gdje ideš.

Ne čekaj savršen trenutak.
Marketing nije nešto što se „posloži pa pusti da radi“. To je proces. Svaki mali korak, svaki testirani sadržaj, svaki feedback od publike ti pomaže da se razvijaš i jasnije komuniciraš.

Okruži se ljudima koji slušaju, a ne onima koji ti samo prodaju gotove recepte.
Svaki biznis je priča za sebe. I zaslužuje strategiju koja uzima u obzir tvoje resurse, tvoju publiku i tvoj stil komunikacije. Tu dolazim ja – ne da ti prodam „rješenje s police“, nego da zajedno osmislimo nešto što stvarno funkcionira za tebe.

Koji biste savjet dali malim i srednjim poduzećima koja se pokušavaju snaći u današnjem digitalnom svijetu, posebno ako osjećaju da ih marketing ponekad „guši“ umjesto da im pomaže?

Prije svega, nemoj pokušavati biti „svugdje“ — bolje je fokusirati se na jedan ili dva kanala koja zaista razumiješ i kvalitetno vodiš, nego razbacivati energiju na pet koje održavaš samo reda radi. Važno je pronaći svoj autentični glas i ne govoriti kao svi ostali. Marketing nije nešto što samo „odradiš“ i zaboraviš — to je kontinuirani proces, ulaganje u komunikaciju i izgradnju dugoročnih odnosa s kupcima.

Ako se ikada osjećaš preplavljeno ili izgubljeno, nemoj se bojati tražiti savjet. No traži nekoga tko će ti pomoći da jasnije vidiš svoju poziciju i mogućnosti, a ne nekoga tko ti odmah želi prodati gotova rješenja. Marketing ne mora biti dodatni teret — ako mu pristupiš strateški, on može postati moćan alat koji radi za tebe.

Počni od onoga što već imaš, razmisli tko su tvoji najbolji kupci i kako im možeš stvarno pomoći. Ponekad jedan iskren i fokusiran razgovor donese više jasnoće nego mjeseci samostalnog „guglanja“ i isprobavanja. Tu sam da budem tvoj partner u tom procesu, a ne još jedan „ekspert“ koji ti daje univerzalne recepte bez konteksta.

Kako izgleda Vaša suradnja s klijentima kroz brainstorming konzultacije?

Moji klijenti često kažu da im pomažem „napraviti reda u kaosu“. I stvarno, to najbolje opisuje moj pristup. Zajedno razbijemo velike izazove na manje, jasne korake – bez teških izraza i praznih fraza, nego konkretno i primjenjivo.

Svaka konzultacija je prilagođena osobi i trenutku u kojem se nalazi. Nema univerzalnog plana. Ponekad je fokus na strategiji, ponekad na sadržaju, a često i na unutarnjim blokadama koje sputavaju razvoj. Ono što je meni ključno – da se osoba osjeća saslušano, sigurno i podržano. Jer kad stvoriš prostor u kojem klijent stvarno može reći što ga muči, tada dolazimo do stvarnih rješenja. Ja ne dolazim s gotovim odgovorima – dolazim kao partner u procesu.

Kako izgleda proces rada s Vama?

Uvijek počinjemo iskreno. Prvo slušam – gdje zapinje, što su pokušali, što ih frustrira, ali i što ih veseli. Puno je tu slojeva: nekad je problem u pozicioniranju, nekad u porukama, a nekad je sve super – samo trebaju potvrdu i konkretne smjernice.

Zajedno analiziramo gdje su sada, što im je važno i koje korake ima smisla napraviti odmah. Bez „bullshita“ i bez nepotrebnog kompliciranja. I onda nastane ono što često čujem od njih:
„Napokon imam osjećaj da ovo ima glavu i rep.“

Ponekad sve stane u jednu jedinu sesiju – i to je sasvim u redu. A ponekad se iz toga razvije dublja suradnja: konzultacije kroz više faza, edukacija tima, pomoć u strukturiranju ponude ili mentorstvo kroz duži period. Sve ovisi o potrebama – ja se prilagođavam, ali uvijek ostajem praktična i fokusirana.

S kojim vrstama klijenata najradije surađujete?

Najviše volim raditi s ljudima koji znaju da imaju dobru ideju, ali je trenutno sve malo „kaotično“. Imaju volju, ali im nedostaje struktura, fokus i netko tko će ih povući iz vrtloga svakodnevnih zadataka. Tada zajedno gradimo jasnu priču i konkretan plan.

Radim sa solo poduzetnicima, malim i srednjim tvrtkama, startupima, kao i s većim sustavima koji trebaju svjež pogled izvana. Posebno me privlače B2B modeli, SaaS proizvodi, fintech i AI rješenja, inženjering i automatizacija, građevina i elektrotehnika – sve industrije u kojima nije dovoljno imati „lijep brend“, već je ključno znati jasno iskomunicirati stvarnu vrijednost i rješenje koje donosiš.

U tom kontekstu, jedno od vrijednih iskustava bilo je vođenje međunarodnih kampanja za jednog od vodećih globalnih pružatelja softverskih rješenja za industrijsku automatizaciju. Rad na takvim projektima naučio me kako spojiti kompleksne proizvode, višeslojne prodajne cikluse i specifične tehničke kontekste s jasnom i strateškom komunikacijom. Iako nisam izravno radila s brendovima iz prehrambene industrije, mnogi izazovi su vrlo slični – manjak fokusa, operativni pritisak i potreba za strategijom koja je realna, izvediva i usklađena s poslovnim ciljevima.

Privlače me i područja psihoterapije, coachinga i edukacije jer ih osobno istražujem i u njima iskreno uživam. Volim raditi s ljudima i timovima koji pomažu drugima rasti ili stvaraju konkretna, tehnička rješenja koja mijenjaju svakodnevicu. U svima njima vidim ogroman prostor za jasniju komunikaciju i strateški marketing koji ne zvuči napadno – već iskreno, jasno i korisno.

Najdraži su mi klijenti koji ne traže čarobni štapić, već žele partnera za razmišljanje. Ljude koji su spremni otvoreno razgovarati, propitivati i rasti – jer tu nastaju najbolji rezultati.
Obožavam stvarati od nule ili iz početnog kaosa. Volim biti uključena i u strateški proces i u kreativni razvoj, kao i u inovacije i nove tehnologije. Upravo u toj kombinaciji leži snaga mog rada – pomažem klijentima da iz kaosa izvuku jasnoću, a ideje pretvore u konkretne, funkcionalne rezultate.

Koje marketinške trendove vidite kao važne za poduzetnike u 2025.?

U 2025. sve više primjećujem da se fokus vraća na autentičnost i održivost, osobito u B2B sektoru. Ljudi danas žele raditi s brendovima koji imaju svoj stav, jasno komuniciraju svoju svrhu i dosljedni su u porukama. AI alati svakako mijenjaju način na koji stvaramo sadržaj i pratimo podatke, ali ljudska kreativnost i strateško razmišljanje i dalje su nezamjenjivi.

Lokalna prisutnost i povjerenje također postaju ključni faktori — poduzetnici koji njeguju osobne odnose i reputaciju u svojoj zajednici imaju veliku prednost.

A koji trendovi Vama djeluju kao ključni za naredne godine?

Vraćamo se osnovama: autentičnost, jasnoća i ljudska povezanost, odnosno gradnja zajednice oko svog brenda. AI će sigurno ubrzati procese, ali ono što će zaista izdvojiti brendove jest sposobnost pričanja priče koja dodiruje ljude i rezonira s njima.

Sve više raste i trend tzv. fractional marketinga — to je kad iskusni marketingaši rade za tvrtke po potrebi, kao vanjski tim. To je idealno za male biznise koji žele vrhunsku stručnost, ali nemaju resurse za stalnog zaposlenika.

Trenutno primjećujem nekoliko jakih trendova koji se preslikavaju i na lokalna tržišta:

Personalizacija i empatija — ljudi ne žele više samo reklamu, nego sadržaj koji ih stvarno razumije i rješava njihove probleme.
Mikrobrendovi i autentičnost — manji brendovi koji komuniciraju iskreno i lokalno grade povjerenje koje traje.
Konzultativna prodaja — posebno u B2B sektoru. Ljudi žele partnera i savjetnika, a ne samo prodavača. Tu vidiš veliki potencijal za male firme koje dobro poznaju svoje tržište.
Kad uspoređujem Hrvatsku i Austriju, primjećujem da se digitalizacija u Austriji događa brže, a klijenti su zahtjevniji. S druge strane, Hrvatska ima odlične proizvode i usluge, ali često nedostaje vidljivost i jasna prodajna strategija. To je prostor u kojem se stvarno može napraviti razlika.

Za kraj, što Vas najviše motivira u radu?

Najviše volim onaj trenutak kad klijent na sastanku kaže: „Sad mi je sve puno jasnije.“
Taj osjećaj da sam nekome pomogla vidjeti širu sliku, prepoznati što mu zapravo treba i pokrenuti promjenu koja mu je bila prijeko potrebna – to je moja najveća motivacija.

Ne radim ovaj posao zbog savršenih kampanja ili impresivnih brojki. Radim ga zbog stvarnih, vidljivih pomaka koji nastaju kroz iskrene razgovore, strateško razmišljanje i zajednički rad.

Taj proces, ta ljudska povezanost i osjećaj da rastemo zajedno – to je ono što me svaki dan pokreće.

 


Tanja Kovač dokazuje da marketing ne mora biti „velik, bučan i kompliciran“ da bi bio učinkovit. S personaliziranim pristupom, jasnoćom u strategiji i toplinom u komunikaciji, pomaže poduzetnicima s obje strane granice da pojednostave svoje marketinške procese i izgrade snažne, autentične brendove. Bilo da poslujete iz Zagreba ili Graza, s Tanjinom podrškom vaša priča može dobiti pravi smjer i stvarnu snagu rasta.

Saznajte više na www.tanjakovac.com ili posjetite njezin kreativni kutak na www.crnaovcaa.com.