Autor: Kantar, TMG Insights
Većina potrošača koristi proizvode za zaštitu od sunca, a žene češće i raznovrsnije nego muškarci. Ključni kanali informisanja su drogerije i apoteke, onlajn kanali, kao i preporuke. Među glavnim markama se tradicionalno nalazi Nivea, ali i medicinske kao što je Eucerin i drogerijske privatne robne marke.
Većina ispitanih (68%) planira da putuje turistički tokom 2025. godine. S obzirom na to da su destinacije najčešće na otvorenom, a da čak 83% planira odlazak na more ove godine, može se očekivati da će interesovanje za sredstva za sunčanje u narednom periodu biti intenzivno.
Proizvodi sa zaštitnim faktorom se masovno koriste (81%), i to najčešće kada su ljudi izloženi jakom suncu (45%).
Žene su češći korisnici nego muškarci, koji ove proizvode najčešće koriste samo kada su izloženi jakom suncu. Svaka peta žena koristi sredstva za sunčanje tokom cele godine, a svaki četvrti muškarac uopšte ne koristi ove proizvode.
Mlađe generacije (18-34) su otvorenije ka korišćenju tokom cele godine, dok stariji ove proizvode najčešće koriste kada se sunčaju, ipak, 29% ispitanika starosti 51-65 godina ove proizvode ne koristi uopšte.
Sredstva sa zaštitnim faktorom SPF 50+ se najčešće biraju (41%), i to pogotovo kod žena – skoro polovina žena bira ovaj faktor (45%).
Muškarcima je češće svejedno koji će SPF zaštitni faktor odabrati (9% naspram 3% kod žena).
Informacije o sredstvima za zaštitu od sunca potrošači najviše traže u drogerijama i apotekama, na trećem mestu su društvene mreže. Značajni su i sajtovi proizvođača kao i preporuke porodice i prijatelja.
Žene znatno češće od muškaraca informacije traže u drogerijama (60% naspram 40%), i apotekama (51% naspram 41%), kao i među prijateljima, porodici, poznanicima (35% naspram 25%). Muškarci znatno češće pominju televiziju kao kanal informisanja od žena (18% naspram 8%).
U pogledu starosti, mladi (18–34) češće koriste društvene mreže (59%), dok taj procenat opada u starijim grupama (39% i 31%). Ista starosna grupa prednjači i u korišćenju blogova i foruma (30% naspram 17% u grupi 51–65 godina).
Nivea je omiljena marka trećini ispitanika (33%), a slede Eucerin (17%), Carroten i Balea (sa po 9%). Pominju se i ostali brendovi kao što su La Roche Posay ili Bioderma, mada ređe.
Primetne su razlike u polu, Nivea je omiljena kod 50% muškaraca (u odnosu na 21% žena). Izbor omiljene marke je generalno raznovrsniji kod žena, koje češće pominju i druge brendove kao što su La Roche Posay (9% naspram 3%).
I u pogledu najčešće korišćenih marki, redosled je sličan, Nivea ostaje na prvom mestu (34%), slede je Eucerin (32%), Balea (28%) i Carroten (9%).
Korišćenje marke Nivea posebno je izražena kod muškaraca (64% naspram 42% kod žena). Žene su i u slučaju korišćenja daju raznovrsnije odgovore, te češće pominju brendove kao što su Carroten (29% naspram 16%), La Roche Posay (18% naspram 6%), Vichy (10% naspram 4%), ali takođe i PL brendove – Balea (34% naspram 20%) i Velnea (18% naspram 6%).
O kompaniji i istraživanju Kantar je vodeća svetska kompanija za istraživanja, saznanja i konsalting (www.kantar.com). Pokriva više od 90 tržišta, a predstavnik za Srbiju i Crnu Goru je TMG Insights, sa sedištem u Beogradu. Za dodatne informacije, pišite na: office@kantartns-rs.com Istraživanje je obuhvatilo 514 ispitanika koji reprezentuju punoletnu populaciju Srbije i realizovano je onlajn, u periodu od 18. do 27. marta 2025. godine. Osim sredstava za sunčanje, uključili smo i: pudere sa zaštitnim faktorom (npr. BB krema), hidratantne kreme za lice sa zaštitnim faktorom, proizvode za brže potamnjivanje i proizvode za negu nakon sunčanja. |