Važnost BalCannes izveštaja – osim što kreativno ujedinjuje region i podstiče zdravu konkurenciju, razmenjivanje znanja i iskustava, kao i otvaranje regionalnih horizonta, čime postaje istinski mozaik kreativnosti regiona – leži upravo u činjenici da je sjajno ogledalo trenutnih struja na regionalnoj komunikacionoj sceni, kao i tržištu, na čak 59 stranica.
BalCannes 2025: Pobednici takmičenja
Na Danima komunikacija u Rovinju Grand Prix osvojili su BBDO Zagreb i Zagrebačka pivovara za projekat "BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV". Titula najbolje agencije pet zemalja BalCannes-a pripala je agenciji Bruketa&Žinić&Grey, a najboljim oglašivačem proglašen je Marodi. Posebnu nagradu Editor’s Pick Award, u izboru regionalnih strukovnih medija, osvojili su Marodi i agencija Bruketa&Žinić&Grey za projekat "A soup to remember".
Podsetimo, na ovogodišnje izdanje BalCannes-a prijavljeno je više od 200 projekata, čime su nadmašeni svi rekordi ovog takmičenja. Više od polovine radova bilo je prijavljeno u prvu grupu I Market Mosaic, ali grupa II Positive Change Mosaic beleži gotovo 23% prijavljenih radova, što drugu godinu zaredom potvrđuje činjenicu da region prepoznaje važnost komuniciranja etičkih poruka i njihovu važnost za boljitak društva. Po broju prijava na takmičenje ove godine prednjače Hrvatska (33%) i Srbija (28,4%), a za njima slede Slovenija (19,1%), Severna Makedonija (11,8%) i Bosna i Hercegovina (7,4%).
Top 10 projekata na BalCannes-u
Predstavljamo lestvicu projekata koji su ostvarili najviše bodova na takmičenju BalCannes 2025. Neki projekti su impresionirali žiri u više kategorija – ali su na Top 10 lestvici uvršteni u onoj kategoriji u kojoj su ostvarili najbolji rezultat kako bi se istakla raznolikost projekata koji su ostvarili fantastične rezultate.
- BUDI HRABAR, BUDI ZDRAV | BBDO Zagreb | Zagrebačka pivovara | I. Market Mosaic | Alcoholic Beverages
- A soup to remember | Bruketa&Žinić&Grey | Marodi | I. Market Mosaic | Food
- The most important influencers | Leo Burnett Belgrade | A1 Serbia | I. Market Mosaic | Telecommunications
- Startup Garage | McCann Skopje | Halkbank Skopje | I. Market Mosaic | Finance and Insurance
- Rawino – Crafted by terroir | Studio Sonda | OPG Ravnik | II. Design Mosaic | 05. Low-Volume Packaging Design
- Prispevaj kretnjo | Understanding the world around you | Povem | Mastercard | I. Market Mosaic | Finance and Insurance
- NAPOLITANKE UŽIVAJ IZMEĐU REDOVA | Imago Ogilvy | Kraš | II. Design Mosaic | Rebranding
- INA BOLJE STATI NEGO ZASPATI | Imago Ogilvy | INA | I. Market Mosaic | Corporate Communications
- Plazma - Mrvica strpljenja kampanja | Communis Beograd | Bambi | I. Market Mosaic | Food
- Najvažniji poziv u životu 2024. | Jazavac i Utorak | Hemofarm fondacija | I. Market Mosaic | Health and Pharmacy
Top 10 oglašivača na BalCannes-u
Ispod se nalazi lestvica oglašivača čiji su projekti ostvarili najviše bodova na takmičenju BalCannes 2025. Neki od oglašivača osvojili su jednak broj bodova, te dele mesto na lestvici.
- Marodi
- Zagrebačka pivovara
- A1 Serbia | Halkbank Skopje
- Mastercard
- Hemofarm fondacija | INA
- Cubo | Kraš | OPG Ravnik
- Bambi
- Knjaz Miloš
- Mercator-S | Radenska | Superbrke
- Atlantic Group | Gradska knjižnica Poreč | kompare.hr | Mapei Croatia | Novalja Tourist Board
Top 10 agencija na BalCannes-u
U nastavku sledi lestvica agencija čiji su projekti ostvarili najviše bodova na takmičenju BalCannes 2025. Neke od agencija osvojile su jednak broj bodova, stoga dele mesto na lestvici.
- Bruketa&Žinić&Grey
- Imago Ogilvy
- BBDO Zagreb
- Studio Sonda
- Leo Burnett Belgrade
- Futura DDB
- Povem
- Jazavac i Utorak
- Effectiva agency | McCann Skopje
- Fullhouse Ogilvy
Sadržaj regionalnog izveštaja
U izveštaju su dostupne rang-liste najboljih projekata, oglašivača i agencija u regionu, kao i poredak unutar pojedinih zemalja.
Potrebno je istaći i da izveštaj pokazuje, s lestvicama po rangu, a ne abecedno, kako razmišlja žiri oglašivača, kao i kako su projekte ocenili članovi žirija iz agencijskih redova, a daje uvid i u stavove predstavnika strukovnih medija u žiriju.
U poglavlju BalCannes Hall of Fame daje i detaljniji pregled projekata koji su, prema takmičarskim kategorijama, osvojili zlatne, srebrne i bronzane medalje, kao i posebne nagrade BalCannes-a.
Pridružite se mozaiku kreativnosti
Bilo da ste etablirana agencija ili se tek probijate na kreativnoj sceni, BalCannes je takmičenje na kojem možete pokazati i dokazati onima koji vas ne znaju zašto ste vredni. Na takmičenje se mogu prijaviti cele, integrisane kampanje, kao i pojedinačni, jedinstveni delovi unutar kampanje koji predstavljaju jednu ideju. Više informacija o takmičenju može se pronaći na linku.
Priredila: InStore redakcija
Foto: Dani komunikacija