IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
05.05.2021.

IZVJEŠĆE ZA HRVATSKU ZA 2020.

Euromonitor International: Volimo maslac

Tekst je izašao u 93. InStore magazinu.

Prodaja mlijeka i mliječnih proizvoda u Hrvatskoj opala je pod utjecajem krize zbog pandemije koronavirusa. Pad se najviše osjetio u ugostiteljstvu. Međutim, potrošači kupuju mliječne proizvode zbog njihova pozitivnog utjecaja na zdravlje.

Euromonitor International, jedna od vodećih agencija za istraživanje tržišta, pripremila je pregled tržišta mliječnih proizvoda u hrvatskoj maloprodaji u 2020. godini. U nastavku donosimo najvažnija zbivanja i projekcije za budućnost.

Maloprodaja sira blago je opala u 2020. godini, a prihodi koji su ostvarivani u ugostiteljstvu drastično su se smanjili zbog zatvaranja restorana i barova uslijed lockdowna.

Iako se očekuje da će kategorija sira zabilježiti određeni rast u maloprodajnoj vrijednosti i količinskoj prodaji u 2020. godini, on će vjerojatno biti manji nego u 2019. godini. Početni trend stvaranja zaliha u kućanstvima, pogodovao je maloprodaji mnogih drugih vrsta pakirane hrane u 2020., međutim, on vjerojatno neće imati pozitivan utjecaj na sir koji ima kraći rok trajanja od sušene hrane. Utjecaj pandemije Covida-19 najviše će se odraziti na prodaju u ugostiteljstvu, jer su kafići, restorani i barovi ostali zatvoreni tijekom lockdowna, a povećala se priprema obroka kod kuće.

Maslac zadržava svoju privlačnost i 2020. godine zbog sklonosti potrošača prema prirodnim mliječnim proizvodima.

Unatoč tome što je maslac donekle premium proizvod, prednost je što ga se smatra prirodnim i očekuje se da će 2020. zabilježiti jači rast od margarina, jer Hrvati daju prednost hrani koja je povezana s boljom razinom zdravlja i blagostanja kako bi ojačali svoj imunitet i nakon pandemije Covida-19.

Domaća proizvodnja mlijeka sve je marginaliziranija uvozom. Međutim, lokalni poljoprivrednici mogli bi primijetiti neko kratkoročno olakšanje.

Rast prodaje kravljeg mlijeka u Hrvatskoj je usporen tijekom posljednjih pet godina. Iako je maloprodajna vrijednost kategorije donekle spašena povećanjem jediničnih cijena u 2020. godini, očekuje se da će široki utjecaj pandemije rezultirati padom ne samo količinske prodaje, nego i prodaje u ugostiteljstvu.

Tekst je izašao u 93. InStore magazinu.

-
Izvor: Lina Sidorenkė, Senior Communications Executive – CE, Euromonitor International, lina.sidorenke@euromonitor.com