IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
02.07.2021.

PEKARSKI PROIZVODI

Focus: Pošto štruca kruha?

Tekst je izašao u 95. InStore magazinu.

U ovom broju donosimo vam pregled oglašavanja u letcima za kategorije pekarskih proizvoda. Analize se temelje na broju promocija i GAV-u, a obuhvaćaju podatke od siječnja do svibnja. Segment pekarskih proizvoda sadrži pregršt kategorija, pa ćemo detaljnije obraditi samo najveće kategorije.

Pregled i razvoj kategorija

Po udjelu promocija, najveća kategorija i ove je godine, kao i prošle, kategorija „Specijalni kruh“. Radi se o kruhu koji je napravljen od kukuruznog brašna, tu su zatim i krumpirov kruh, bučin kruh i svi slični koji još mogu imati dodatak sjemenki.

Na drugom je mjestu kategorija bijelog kruha i tost kruha (bijeli tost) koja ove godine bilježi i manji porast. Zanimljivo je da se na trećem mjestu nalazi kategorija krafni, a zatim kategorija bijelih peciva. Tamni kruh, tj. kruh napravljen od tamnog brašna, kategorija je koja je prije nekoliko godina bila izrazito popularna, ali se njezin udio u promocijama postupno smanjuje.

Kod GAV-a (gross advertising value) situacija je dosta slična kao i kod udjela promocija.

Vrste promocija

Skoro 68% svih promocija pekarskih proizvoda u letcima je oglašavan tako da je naveden popust, a 26% promocija uključuje sliku artikla+cijenu. Tako samo 6% promocija u 2021. godini otpada na sve ostale vrste među kojima su: membercard, new item, no pricing, free offer, bonus pack itd.

Top-proizvođači

Specifičnost je ovog segmenta u tome što velik dio promocija nema naveden brend ili proizvođača. Takve artikle nazivamo generičkim artiklima. Druga je specifičnost to što privatna robna marka trgovaca zauzima velik udio promocija. To ne čudi s obzirom na to da skoro svi veći trgovci imaju svoje pekarske proizvode u ponudi.

Pošto štruca kruha?

Kao što smo prije vidjeli, u ovom je segmentu teško odrediti tko je najjači proizvođač, kad svaki trgovac radi svoje artikle, a ostali proizvođači onda i nemaju nekog prevelikog prostora za oglašavanje. No možemo barem vidjeti kakav je razvoj cijene za najpopularnije artikle u glavnim kategorijama:

Tekst je izašao u 95. InStore magazinu.

-
Autorica: Erlanda Ivić-Mandić, Country Manager, Focus istraživanje tržišta d.o.o., e.ivic@focusmr.com