IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
10.09.2019.

GfK: Tko je iskoristio potencijal kategorije?

ANALIZA PAPIRNE KONFEKCIJE

Afinitet shoppera milenijalaca je u kategoriji iznad prosjeka u odnosu na prosječnog shoppera.

GfK Consumer Panel kontinuirano u Hrvatskoj prati kupnje za potrebe kućanstava posljednjih 19 godina. Analizirali smo kupovne obrasce u kategoriji papirne konfekcije u razdoblju MAT veljača 2019.

Papirna konfekcija u ovom istraživanju uključuje: toaletni papir, kuhinjske papirnate ručnike, papirnate maramice, papirnate salvete i vlažni toaletni papir.
Proizvode iz kategorije papirne konfekcije kupilo je 1,4 milijuna kućanstava. Pritom su hipermarketi ostvarili 27% ukupne vrijednosne prodaje kategorije, supermarketi 25%, a drogerije 18%.

Afinitet shoppera milenijalaca je u kategoriji iznad prosjeka u odnosu na prosječnog shoppera.

Papirna se konfekcija pojavljuje u 5,3% svih košarica. Pritom Kaufland i Plodine imaju najveću incidenciju papirne konfekcije u košarici. Plodine s najvišim SOW indeksom najuspješnije koriste potencijal kategorije, a slijede Kaufland i InterSpar s podjednakim SOW indeksima. Ako promatramo milenijalce, u kategoriji su najuspješniji Plodine i Interspar.
Objašnjenje pojmova:

Incidencija u košarici – omjer košarica u kojima je kupljena analizirana kategorija i ukupnog broja FMCG košarica.

Share of Wallet indeks – Share of Wallet analizirane kategorije vs. Share of Wallet na FMCG tota.l

Neke kategorije prirodno se vežu u košarici. Tako npr. papirna konfekcija postaje dio iste misije unutar koje se kupuju i druge kategorije za osobnu njegu i čisti dom. Papirna konfekcija natprosječno se veže uz spužve i krpe, četkice za zube, proizvode za čišćenje WC školjke, sapune, zubne paste.

KAD JE KUPLJENA PAPIRNA KONFEKCIJA
Indeks incidencije u košarici >200

spužve i krpe
četkice za zube
sredstva za čišćenje WC-a školjke
sapuni
zubne paste
proizvodi za ručno pranje posuđa
osvježivači zraka
sredstva za čišćenje
omekšivači
proizvodi za tuširanje i kupanje
sredstva za strojno pranje posuđa
proizvodi za pranje rublja
dezodorani

O istraživanju:prikazani su podaci GfK Panela kućanstava.GfK Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje kupnji FMCG proizvoda na reprezentativnom uzorku kućanstava Hrvatske, na približno 450 tisuća kupovnih transakcija godišnje, 365 dana u godini. GfK Panel kućanstava prati hrvatskog kupca posljednih 19 godina te omogućuje uvid u njegove kupovne navike, lojalnost kupca brandovima i trgovcima, promocijsko ponašanje, afinitet prema trgovačkim markama, a trgovcima omogućuje uvid u neostvarene potencijale na razini kategorija i brandova.

GfK je pouzdan izvor informacija o tržištima i potrošačima koje omogućuju klijentima donošenje boljih/kvalitetnijih odluka. Više od 13.000 stručnjaka u istraživanju tržišta kombinira svoju predanost poslu s 80 godina znanstvenog iskustva GfK. To omogućuje GfK isporuku najznačajnijih svjetskih rezultata kombiniranih s lokalnim tržišnim saznanjima u više od 100 zemalja. Koristeći najnovije tehnologije i znanstvene rezultate, GfK pretvara „velike“ rezultate u „pametne“ rezultate omogućujući klijentima da povećaju svoju konkurentnost te da obogate svoje znanje o potrošačima (njihovom iskustvu/izboru/odlukama). Kako biste saznali više, posjetite nas na: www.GfK.com ili slijedite GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK_en

-
Mirela Kovačević, GfK Senior Research Consultant