IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
02.07.2021.

PEKARSKI PROIZVODI

Hendal: Zrno po zrno

Tekst je izašao u 95. InStore magazinu

Od onih koji kupuju pekarske proizvode, najveći postotak ispitanika (71,4%) kupuje svježi (nepakirani) kruh.

Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Gdje najčešće kupujete pekarske proizvode?
2. Koliko često kupujete pekarske proizvode?
3. Kada tijekom dana najčešće kupujete pekarske proizvode?
4. Koje vrste pekarskih proizvoda kupujete?
5. Što kupujete najčešće?

Od ukupnog broja ispitanika, 44,2% odgovorilo je da pekarske proizvode najčešće kupuje u najbližoj lokalnoj pekarnici, 33% u trgovačkim lancima, 13,3% u pekarskim lancima (kao što su Mlinar, Dubravica, Bobis ili Žitopek), 2,1% ispitanika kupuje negdje drugdje te 7,5% ispitanika ne kupuje pekarske proizvode. Od onih koji kupuju pekarske proizvode, najveći broj ispitanika odgovorio je da pekarske proizvode kupuju 3 do 5 puta tjedno.

Nešto manji postotak ispitanika (38,5%) kupuje svaki ili gotovo svaki dan. Jednom tjedno pekarske proizvode kupuje 16,5% ispitanika, a rjeđe od toga kupuje 4,8% ispitanika.
Od ukupnog broja ispitanika koji kupuju pekarske proizvode, najveći postotak (67,2%) kupuje ih ujutro. Poslijepodne te za vrijeme pauze na poslu, fakultetu ili školi kupuje ih podjednak broj (12%). Za vrijeme ručka pekarske proizvode kupuje 5,7%, a najmanji postotak ispitanika kupuje ih navečer, 2,7%.

Od onih koji kupuju pekarske proizvode, najveći postotak ispitanika (71,4%) kupuje svježi (nepakirani) kruh, potom 48,8% kupuje prazna peciva (neutralna, slatka ili slana, kiflice, klipiće, prutiće, savitke, kroasane i sl.), te 35,7% ispitanika kupuje bureke i pite (slatki i slani - burek sa sirom, mesom, čokoladom, pitu s krumpirom i sl.). Podjednak broj ispitanika (31%) kupuje pakirani svježi kruh te punjene slatke pekarske proizvode (buhtle, kroasane, štangice, rolice, krafne, štrudle, muffine i sl.). Nešto manji broj ispitanika (24,2%) kupuje punjene slane pekarske proizvode (sa sirom, špekom, hrenovkama, povrćem i sl. – izuzev bureka, pizze) te pizze (obične, calzone ili pizzarelle; 17,7%).

Pekarske kolače (mađarice, domaće kolače, orahnjače i makovnjače, kekse i sl.) kupuje 10,3% ispitanika, dok sendviče kupuje 7,8% ispitanika. Najmanji broj ispitanika kupuje torte (1,9%) ili neki drugi oblik pekarskih proizvoda (0,8%).
Ispitanici koji kupuju pekarske proizvode, najčešće kupuju svježi (nepakirani) kruh (61,5%).

Znatno manje kupuju pakirani svježi kruh (18,2%) te prazna peciva (neutralna, slatka ili slana, kiflice, klipiće, prutiće, savitke, kroasane i sl.), 8,3%.

Tekst je izašao u 95. InStore magazinu.

-
Autorica: Martina Soršak Susović, Business Development Manager, martina@hendal.hr