IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
23.11.2021.

SLATKI PROGRAM

NielsenIQ: Svatko nađe svoje slatko

Skupina slatkog programa obuhvaća čokolade (table), kekse, male čokolade (impulsni proizvodi), napolitanke, praline, čokoladne namaze i rashlađene deserte.

U cjelokupnoj 2020. godini kategorije slatkog programa ukupno su zabilježile pad vrijednosne i količinske prodaje uslijed zabilježenog pada vrijednosne i količinske prodaje vodeće 3 kategorije slatkog programa – čokolada (tabli), keksa i malih čokolada.

Osim dvije vodeće kategorije – čokolada i keksa, koji zajedno čine 51% vrijednosne prodaje ukupno slatkog programa i 57% količinske prodaje, treća kategorija po vrijednosnom udjelu u skupini su male čokolade.

Male čokolade su treća po redu kategorija u grupi po vrijednosnom udjelu, ali po količinskom udjelu, to su napolitanke, koje predstavljaju 21% količinskog udjela u grupi slatkog programa (te 13% vrijednosnog udjela skupine slatkog programa).

Sljedeće kategorije po važnosti vrijednosne prodaje u skupini su praline koje ostvaruju 11% vrijednosnog udjela, čokoladni namazi sa 7% i rashlađeni deserti s 4%.

Prodajni kanali koji ostvaruju najveći udio vrijednosne prodaje na tržištu od 59% su moderni kanali (hipermarketi i supermarketi), dok trgovine mješovitom robom ostvare 37% vrijednosne prodaje cjelokupne grupe slatkog programa.

Convenience kanal, kojeg predstavljaju kiosci i trgovine na benzinskim postajama, ostvaruju preostalih 4% vrijednosne prodaje slatkog programa u 2020. godini.
Vodeća tri proizvođača u 2020. godini, promatrajući vrijednosno, nose 58% ukupne prodaje kategorija iz grupe slatkog programa, a oni su abecednim redom: Ferrero, Kraš i Mondelēz International.

Tekst je izašao u 99. InStore magazinu.

-
Autorica: Zorana Krajinović, Client Executive, NielsenIQ