IN STORE  in your country  
HRVATSKA
inFocus
05.05.2021.

MLIJEKO I MLIJEČNI PROIZVODI

NielsenIQ: Sve strane mlijeka

Tekst je izašao u 93. InStore magazinu.

Grupa kategorija Mlijeko i mliječni proizvodi obuhvaća kategorije mlijeka, sira, jogurta, vrhnja, maslaca i margarina, mliječnih namaza, majoneze, mliječnih deserata i topljenog sira/listiće sira.

Ova grupa kategorija uključuje sve proizvode napravljene od mlijeka, životinjskog (kravlje, kozje, ovčje, mješavina različitih vrsta) ili neživotinjskog (soja, badem, riža, kokos...) podrijetla, dužeg ili kraćeg roka trajanja, s nižim ili višim udjelom mliječne masti. Mogu biti svježi ili trajni, različitih okusa, oblika, volumena, pakirani u karton, plastične čašice ili boce, kutije i tube.

Grupa kategorija Mlijeko i mliječni proizvodi u posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020. godine, zabilježila je blagi rast količinske prodaje u odnosu na isti period prošle godine.

Moderni formati, u koje ulaze hipermarketi (>2500m2) i supermarketi (301-2500m2), prodaju najviše mlijeka i mliječnih proizvoda, i to više od polovice ukupne količinske prodaje (63%). Manji udio, od 37% količinske prodaje, prolazi kroz trgovine mješovitom robom (<300m2), dok kroz convenience kanal, u koji pripadaju kiosci i trgovine na benzinskim postajama, odlazi samo 0,1% ukupne količinske prodaje cijele kategorije.

Najveći udio u količinskoj prodaji ima mlijeko sa 60%, dok najveći vrijednosni udio od 26% ostvaruje sir.

Po količinskom udjelu, na drugo su se mjesto smjestili jogurti s 18% udjela, iza kojih je sir s 9%. Manji udio imaju vrhnja sa 6%, maslac i margarin s 3%, mliječni deserti s 2% te mliječni namazi i majoneza s 1% količinskog udjela. Najmanji udio u količinskoj prodaji ima topljeni sir/listići sira s 0,5% udjela.

Po vrijednosnom udjelu, segmenti su poredani po sljedećem redoslijedu: 26% udjela ima sir, mlijeko 25%, slijede jogurti sa 17%, vrhnja s 9%, maslac i margarin sa 7%, majoneza s 5%, mliječni namazi i mliječni deserti s 4% te na kraju topljeni sir/listići sira s 2% udjela.

Tekst je izašao u 93. InStore magazinu.

-
Autorica: Zorana Krajinović, Retailer Services Executive, Retail Intelligence, NielsenIQ