IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Inovacije
13.11.2018.

Posjetili smo

Inspiracija za prehrambenu industriju u Parizu

MEĐUNARODNI SAJAM PREHRAMBENE INDUSTRIJE SIAL 2018.

Tijekom pet dana koliko je trajao, sajam SIAL Pariz promovirao je više od 400.000 proizvoda na površini koja je veća od 100 supermarketa poredanih u nizu! Među njima su se našli i hrvatski izlagači u organizaciji HGK.

Na SIAL-u, jednom od najznačajnijih europskih i svjetskih sajmova prehrambene industrije, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore šesti se put predstavljaju i hrvatski izlagači. Tako su se na izložbenom prostoru kompleksa Parc des Expositions de Paris-Nord Villepinte do 25. listopada našli i proizvodi Apimela, Dupina, obrta Đanić, Frozen Food Internationala, Hermes Internationala, Imanja Kapronca, Pekara, Pisiniuma, Prodan tartufa i Pršuta Voštana.

Među mnoštvom domaćih proizvoda pažnju stranaca od prvog je dana privlačio domaći pršut, proizvod zaštićen na razini EU oznakama zemljopisnog podrijetla i izvornosti.

Hrvatski pršut na europskim policama

Voditeljica marketinga Ana Babić iz Pršuta Voštana, kojima 10% proizvoda otpada na izvoz, a cilj im je proširiti svoju prisutnost na EU tržištu u smislu rasta prodaje na već osvojenim tržištima (Slovenija, Makedonija, Austrija, Švedska, Njemačka i Slovačka) kao i kad je riječ o osvajanju novih EU tržišta, kaže kako upravo platforme poput SIAL-a pomažu proizvođačima u izgradnji dobrih temelja za plasiranje njihovih proizvoda na strana tržišta.

Međunarodni sajam hrane SIAL izvrsna je prilika da se europsko tržište upozna s premium hrvatskim delicijama, što nama kao jednom od najvećih proizvođača dalmatinskog pršuta u Hrvatskoj otvara i prostor za daljnje plasiranje, rekla je Ana Babić.

Veseli nas da smo ponovno ostvarili niz kvalitetnih kontakata koji će nam zasigurno biti značajni u segmentu izvoza na koji smo izrazito orijentirani. Hrvatski proizvodi, generalno, imaju odličan prijem kod potrošača koji su prepoznali kvalitetu i specifične okuse, međutim, u širem plasmanu na izvozna tržišta potrebno je još puno rada iako smo već ostvarili konkretne korake jer smo, između ostalog, prisutni i na policama velikog Walmarta.

Pisinium je svoje trajne proizvode na sajmu SIAL izlagao treći put.
Vjerujemo da nam ovaj sajam pruža odličnu priliku za upoznavanje s izuzetnim brojem potencijalnih kupaca i savršeno je mjesto za prikupljanje informacija o kretanju naše branše i tržišta. Znamo da će naš istarski pršut i drugi suhomesnati proizvodi doći na europske police, samo je pitanje kada i putem kojeg kupca. Ovaj je sajam prilika za susret s postojećim partnerima te za sakupljanje dojmova ljudi iz cijeloga svijeta o našim proizvodima nakon što ih kušaju, rekla je Hani Hreljak, direktorica Pisiniuma.

Srbija na SIAL-u:
Na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije SIAL, Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije organizirale su nastup 27 domaćih kompanija, u okviru dva nacionalna štanda – u hali predviđenoj za nacionalne paviljone i u hali za zamrznute proizvode.
U hali predviđenoj za nacionalne paviljone na štandu površine 101m² predstavile su se kompanije: PIP – Novi Sad, SD – Martonoš, Interfood 60 – Čačak, Happy honey – Beograd, Nectar – Bačka Palanka, Basket Zdravija Hrana Made By Hand – Golubinci, Poslovni sistem Global seed – Čurug, Agranela – Valjevo, Venac – Stara Pazova, DTD Ribarstvo – Bački Jarak, Pionir – Beograd, Bibli – Ugrinovci, Koncern Bambi – Požarevac.
U hali za zamrznute proizvode na nacionalnom štandu površine 108m² svoju ponudu predstavili su: Frigo-paun – Požega, Jugprom – Leskovac, PIK Bečej – Bečej, Mirax agrar – Beograd, Hibrid – Beograd, Master Fruits – Beograd, Strela – Leskovac, Laki – Arilje, Euro frigo – Požega, ITN Group – Beograd, All berries – Ivanjica, Mundorama – Beograd, Friglo Sečanj – Sutjeska, Frigoland – Beograd.

S više od 7200 izlagača iz 109 zemalja te s više od 160.000 registriranih posjetitelja, sajam SIAL potvrđuje vodeću poziciju među prehrambenim sajmovima u Europi i svijetu i svakako je mjesto na kojem treba biti prisutan.
SIAL ima i posebnu reputaciju. Poslovni rezultati se ne ostvaruju preko noći. Tržište zahtijeva da ste ondje prisutni nekoliko godina zaredom, inače vas potencijalni partneri neće uzeti ozbiljno. Zato smo mi tu s članicama šesti put u nizu, pojašnjava Jasminka Dukić iz Hrvatske gospodarske komore. Na prošlom izdanju sajma, 2016., najzastupljenije zemlje među izlagačima bile su Francuska, Italija, Kina, Španjolska, Turska, Belgija, Grčka, Nizozemska, SAD i Indija, dok su među posjetiteljima najzastupljeniji bili Francuzi, Belgijci, Talijani, Nizozemci, Britanci, Kinezi, Španjolci, Nijemci, Turci i Amerikanci.

• 7200 izlagača iz 119 zemalja, 87% izvan Francuske
• Rekordna posjećenost: više od 310.000 profesionalaca
• 73% posjetitelja izvan Francuske (iz gotovo 200 zemalja)
• 650 start-upova
• 2355 inovacija prijavljenih za SIAL Innovation Awards
• 135 službenih delegacija, 26 predstavnika vlada
• Više od polovice izlagača već je rezerviralo svoje mjesto za sajam 2020. godine.

Okus – Autentičnost – Značenje: to je inspirativni triptih sajma SIAL Pariz 2018. koji opisuje budući scenarij prema kojemu će se orijentirati Planet Food i svi njegovi dioničari, u pametnoj interakciji odvažnosti i predanosti.

Marko Radunović, direktor prodaje i izvoza Zvijezda d.d. SIAL u Parizu definitivno je jedan od najvećih sajmova prehrambene industrije na svijetu na kojem se nalaze izlagači doslovno iz cijeloga svijeta. Održava se svake dvije godine i podijeljen je po kategorijama proizvoda, od paviljona specijaliziranih za mesne prerađevine do mliječnih proizvoda i smrznute hrane, ali i nacionalnih paviljona izlagača iz cijeloga svijeta, među kojima se našao i hrvatski izložbeni prostor, što nas uvijek posebno veseli. Zvijezda d.d., kao jedan od najvećih proizvođača majoneze, ulja i ketchupa prateći trendove i vodeći računa o potrebama naših kupaca uvijek istražuje nove mogućnosti, pa je tako jedna od njih i redoviti odlazak na sajmove ovakvog tipa, bilo da je riječ samo o posjetu ili smo prisutni kao izlagač. Nedavno smo izlagali na sajmu PLMA u Amsterdamu, a na SIAL smo došli vidjeti trendove u našoj branši, ne samo onoga što mi proizvodimo nego i malo šire jer osim što je proizvođač, Zvijezda je i distributer, kako u Hrvatskoj tako i u Sloveniji te Bosni i Hercegovini, gdje ima otvorene svoje kompanije. Ono što je ovogodišnji SIAL donio jest činjenica da većina izlagača u industriji ima portfelj proizvoda komplementaran Zvijezdinom te da su varijacije prisutne eventualno u okusu koji je ujedno i tržišno uvjetovan s obzirom na gastronomske navike. SIAL je predstavio niz novih proizvoda, potpuno novih okusa, ali i različitih formata pakiranja. Osim što smo dobili neke nove ideje koje ćemo uskoro primijeniti i kod naših proizvoda, zadovoljni smo jer smo još jednom potvrdili da već idemo suvereno ukorak sa svjetskim trendovima te da smo već u velikoj mjeri inovativni, ali da možemo proizvesti i bilo koji artikl koji se sličan pojavi na tržištu.

Kad je riječ o inovaciji, sajam SIAL Pariz 2018. ponudio je iznimnu izložbu originalnih ideja i koncepata koji će uskoro osvojiti police prehrambenih trgovina. SIAL inovacije stoga su promovirale proizvode čije su opravdanost i karakteristike savršeno usklađene s logikom prijelaza prema većoj autentičnosti, okusu i značenju.

To se također odražava na Alter`native Food i njegov Forum, koji je bio posvećen toj novoj, zdravijoj hrani koja osvaja svijet i koja je ove godine sve prisutne gledatelje pridobila obiljem laganih, a ipak ukusnih inovacija! Tijekom tih pet dana La Cuisine je ponudila istinski koktel kulinarskog spektakla, osobito sa živim kulinarskim radionicama i inovativnom tematskom stazom posvećenom posluživanju hrane, koju je osmislio osobno pokrovitelj SIAL-a 2018., zvjezdani chef Yannick Alléno!

Konačno, u inovacijama 2018. – sasvim jednostavno – bila je riječ o kušanju, provjeravanju i zavođenju hranom. SIAL Paris također je predstavljao mogućnost za ostvarivanje mnogih plodnih susreta na izložbenim prostorima, na forumima, u prolazima! Susreta koji mogu dovesti do novih veza, novih uspješnih priča!

Zacijelo će ostati tisuć u sjajnih priča koje treba ispričati, no najbolja za sve naše izlagače i posjetitelje – osim ljudske dimenzije – mogla bi biti ona o sve punijim rokovnicima i knjigama narudžbi! Radujemo se ponovnom susretu s vama 2020., kako bismo nastavili gdje smo stali i, zajedno, pomogli izgraditi budućnost našeg Planet Fooda!

-
Pripremilo: uredništvo InStore magazina