IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Inovacije
10.12.2019.

LIDL HRVATSKA PRVI MEĐU RETAILERIMA OBJAVIO IZVJEŠTAJ O ODRŽIVOSTI

Na putu prema sutra

DOP i održivost

Izvještajem je obuhvaćena Lidlova strategija održivog razvoja na svim razinama poslovanja.

Lidl Hrvatska predstavio je svoj prvi Izvještaj o održivosti, za godine 2017. i 2018., što ga čini prvim maloprodajnim lancem u zemlji koji je objavio ovakav izvještaj. Riječ je o pregledu utjecaja koje Lidl ima na gospodarstvo, društvo i okoliš te sveobuhvatnoj strategiji održivog razvoja naziva Na putu prema sutra. Ova strategija u fokusu ima teme vezane uz asortiman kompanije, okolišne utjecaje, društveni angažman te zaposlenike i poslovne partnere. Osim brojnih uspješnih inicijativa i napretka u procesima upravljanja još od dolaska na hrvatsko tržište 2006. godine, Lidl je u ovom izvještaju predstavio i jasno zacrtane ciljeve održivog razvoja za budućnost, kao i realne rokove za ostvarenje tih ciljeva.

Lidlov prvi Izvještaj o održivosti jedinstven je dokument koji obuhvaća sve Lidlove sadašnje i buduće napore u stvaranju održivog poslovanja. Izrađen je u skladu s metodologijom Standardi Globalne inicijative za izvještavanje (GRI, Global Reporting Initiative), jedne od najčešće korištenih metodologija za izradu nefinancijskih izvještaja. Smanjenje korištenja plastike, osviještena prehrana, nabava proizvoda domaćih proizvođača, stvaranje kvalitetnih radnih mjesta, energetska učinkovitost, upravljanje otpadom ili humanitarno djelovanje – sve su to teme koje je Lidl Hrvatska na 80-ak stranica izuzetno inovativnog i atraktivnog formata predstavio u ovom izvještaju.

Kao velika tvrtka, koja posluje u 29 zemalja i zapošljava više od 280 tisuća zaposlenika u svijetu, a samo u Hrvatskoj oko 2400, imamo odgovornost prema gospodarstvu, društvu i okolišu. Ovu odgovornost shvaćamo itekako ozbiljno te neprestano radimo na tome da osiguramo održivost poslovanja na svim razinama. Ona se već odavno ne temelji isključivo na poslovnom rezultatu; tvrtke su danas sve svjesnije utjecaja koje imaju na svijet oko sebe i važnosti upravljanja tim utjecajima. Za Lidl ovo uistinu nisu samo riječi, za nas je to sveobuhvatna strategija razvoja poslovanja koja u obzir uzima sve naše utjecaje i o njima razgovara s našim partnerima, zaposlenicima, kupcima; svima s kojima se susrećemo u poslovnom procesu, rekla je Marina Dijaković, voditeljica Sektora korporativnih komunikacija.

Zelena gradnja

Izvještaj o održivosti predstavljen je u Lidlovoj novoj upravnoj zgradi u Velikoj Gorici – prvoj zgradi u Hrvatskoj i drugoj u Europskoj uniji koja ima certifikat Platinum LEED. Riječ je certifikatu koji potvrđuje da je građevina projektirana prema zahtjevima zelene gradnje, a kasnije kod izgradnje kontrolira pridržava li se investitor projekta. Zgrade certificirane prema LEED sustavu učinkovito raspolažu energijom i vodom, a ovaj certifikat samo je dio Lidlovih napora u postizanju održivosti i u segmentu zelene gradnje i energetske učinkovitosti.

Proces utvrđivanja važnih tema

Lidl je proces utvrđivanja bitnih tema započeo razmatranjem svog modela odgovornosti – svih pitanja bitnih za poslovanje u sektoru trgovine, posebno trgovine prehrambeni proizvodima. Ovaj se model temelji na četiri stupa koji predstavljaju Lidlove izravne i neizravne utjecaje. Izravni utjecaji su na kupce i društvo, lanac nabave i obradu, operacije i procese, a neizravni utjecaji na resurse i poljoprivredu.

Lidl je u svoje istraživanje uključio skupine dionika – kako bi dobio teme važne za svoje poslovanje, a koje su ujedno od važnosti za njihove vlastite interese. Kupcima, kao najvažnijem dioniku, pridružili su se i Lidlovi zaposlenici, političari, nevladine organizacije, dobavljači i mediji. U procesu uključenja dionika anketirano je ukupno 252 dionika koji su odgovarali na pitanja grupirana u 4 teme: asortiman, okoliš i energetska učinkovitost, naši zaposlenici te društveni angažman.

Područja odgovornosti unutar Lidlove strategije održivosti Na putu prema sutra

5 aktivnosti koje u najvećoj mjeri utječu na odluku o kupnji u Lidlu, te na opću percepciju Lidla su:
• visoki standardi kvalitete i sigurnosti proizvoda uz konkurentne cijene
• jasni podatci o podrijetlu proizvoda
• veći broj proizvoda lokalnih proizvođača
• informacije o sastojcima i hranjivim proizvodima
• poslovanje Lidla u skladu sa zakonom i sprječavanje korupcije.

Atraktivan i inovativan dizajn Lidlovog Izvještaja o održivosti

Po završetku ovog procesa, članovi Uprave Lidla u posebnoj su radionici razmotrili sve teme, odredivši time sadržaj Izvještaja o održivosti. Cijeli Izvještaj u digitalnom obliku možete pronaći na Lidlovim internetskim stranicama.

Lidl Hrvatska u brojkama:
• u Hrvatskoj posluje više od 13 godina
• 100 trgovina diljem Hrvatske
• 2 logističko-distributivna centra
• oko 2400 zaposlenika.

Lidl u svijetu u brojkama:
• zastupljen u 32 zemlje širom svijeta
• 10.800 trgovina
• više od 160 distribucijskih centara u 29 zemalja
• oko 287.000 zaposlenika

Pakiranje Izvještaja izrađeno je od 100% recikliranih Lidlovih kutija

-
Sektor korporativnih komunikacija, Lidl Hrvatska