IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Intervju
04.11.2020.

Dukat: Potrošači se okreću brandovima i funkcionalnim proizvodima

Tekst je izašao u 88. InStore magazinu.

Pandemija koronavirusa dvojako je utjecala na naše poslovanje: s jedne strane porasli su kompleksnost i troškovi poslovanja, dok je s druge strane došlo do značajnih promjena u ponašanju potrošača. Nadalje, podbačaj turističke sezone ostavio je trag na rezultate poslovanja, primarno u gastro kanalu.

Međutim, u Dukatu smo vrlo brzo prilagodili i reorganizirali velik dio poslovnih procesa, prvenstveno s ciljem zaštite zdravlja naših zaposlenika i očuvanja nesmetanog rada kompanije.

Proizvodnja mlijeka u Hrvatskoj posljednjih desetak godina bilježi neprekidan pad, jednako kao i broj proizvođača mlijeka. Tako danas Hrvatska vlastitom proizvodnjom zadovoljava manje od 50 posto svojih potreba za mlijekom.

Ipak, mljekarski je sektor, iako opterećen dugogodišnjim sektorskim problemima, tijekom koronakrize pokazao rezistentnost i solidarnost. U Dukatu smo tako tijekom lockdowna pokrenuli solidaran interventan otkup mlijeka malih mljekara i njihovih kooperanata koji su ostali bez svojih tradicionalnih prodajnih kanala (tržnice, kućni prag i turistička ponuda) s ciljem očuvanja nastavka proizvodnje mlijeka u Hrvatskoj.

Kategorija mlijeka jedna je od najmanje dinamičnih kategorija, no segmenti funkcionalnih i mlijeka s okusima lijepo rastu. Naime, suvremeni tempo života nerijetko ostavlja premalo vremena za pravilnu i uravnoteženu prehranu pa se potrošači okreću brandovima i funkcionalnim proizvodima kojima mogu „nadoknaditi“ vrijeme potrebno za pripremu nutritivno izbalansiranih obroka.

I dalje je snažan trend konzumacije mlijeka i mliječnih proizvoda obogaćenih proteinima, koji je na domaćem tržištu započeo 2015. godine lansiranjem prve linije mliječnih proizvoda bogatih proteinima – Dukat Fit. Mliječni proizvodi bez laktoze, među kojima predvodi naša linija Dukat Lagano jutro mlijeka i jogurta bez laktoze, također su odlično prihvaćeni i u fokusu potrošača. I potkategorija mlijeka s okusima, poput Dukat čokoladnog mlijeka s okusom keksa, crne ili bijele čokolade, također je odlično prihvaćena od strane potrošača svih dobnih skupina.

Uz navedene perjanice u kategoriji mlijeka, u kategoriji fermentiranih proizvoda također predvode funkcionalni proizvodi. Uz već spomenute proteine u liniji Dukat Fit, to su mljekarske kulture LGG i Bifidus naturalis u liniji b.Aktiv LGG, odnosno SenSia. Uz njih potrošačima su jako zanimljivi i funkcionalni proizvodi kojima je neki sastojak oduzet ili je smanjen njegov udio, poput laktoze (kao u već spomenutoj liniji Dukat Lagano jutro mlijeka i jogurta bez laktoze) ili šećera (kao u najnovijoj liniji Dukat voćnih jogurta bez dodanog šećera).

Nadalje, potrošači danas sve više traže jednostavne i prirodne proizvode s tek nekoliko jednostavnih i njima poznatih sastojaka, tzv. clean lable proizvode. Upravo zato Dukat natur jogurti nose oznaku 100 % prirodni sastojci koja potrošačima jamči svakodnevnu konzumaciju prirodnih i nutritivno visokovrijednih namirnica.

Najdinamičnija kategorija je svakako kategorija fermentiranih proizvoda u kojoj svake godine lansiramo nekoliko inovacija. Izdvajamo našu najmlađu inovativnu liniju Dukat voćnih jogurta bez dodanog šećera koju smo ove godine, uz prvijence u čašicama, proširili dvama novim proizvodima u bočicama.

Naša linija prvih mliječnih smoothieja svake godine dobije novog člana; ove godine to su smoothieji obogaćeni supernamirnicama – b.Aktiv LGG Super Smoothie kurkuma i matcha. Spomenimo i novu liniju Dukat I love kefir u sklopu koje smo ljetos predstavili prvi kremasti kefir „na žlicu“ Dukat I love kefir Creamy. A stalno inoviramo i u segmentu Dukatos; uz Dukatos Special od ovčjeg i bio kozjeg mlijeka, ljubitelje grčkog tipa jogurta razveselili smo vraćanjem u ponudu Dukatosa limun, kolač i med unaprijeđene recepture.
U tim smjerovima ćemo zasigurno inovirati i dalje.

Tekst je izašao u 88. InStore magazinu.

-
Pripremila: Barbara Božić, barbara@b2bmedia.org