IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Intervju
16.07.2019.

Miranda Mladin, izvršna direktorica za Centralni Marketing i Inovacije, članica Strateškog Poslovnog vijeća Atlantic Grupe

Kako postižemo uspjehe u ovim izazovnim uvjetima?

Pišem ovaj uvodnik na dan svoje prve obljetnice rada u Atlantic Grupi. Čini se kao da je prošao tek pokoji mjesec, no kad pogledam iz poslovne perspektive, to je jedno iznimno bogato razdoblje.

Što smo napravili u posljednjih 12 mjeseci, što nam je u fokusu, što nam predstavlja najveće izazove, a što nas posebno veseli? U marketingu, kao što je već opće poznato, jedan je termin nepoznanica – monotonija.

Sve jačom penetracijom tehnologije u naš život, u kojem smo svi mi konzumenti nekog proizvoda ili usluge, izazovi koji se stavljaju pred marketinške timove, značajniji su i složeniji no ikada. Oduvijek sam bila mišljenja kako se bez istinskog zanimanja za psihologiju, pojedinac teško može kvalitetno baviti marketingom. Također, kreativnost je divna osobina i definitivno potreban preduvjet, no marketinški stručnjak je danas, više nego ikada, u brojkama i analizama. Uostalom, radimo ovaj posao za kvantificirani finalni rezultat.
Dakle, interes za psihologiju uz enormnu količinu informacija koje nam omogućavaju nove tehnologije te njihovu kvalitetnu obradu, baca jedno novo svjetlo na marketinšku vještinu. Bavimo se potrošačem više nego ikada. U jednu ruku poznajemo ga bolje, u drugu ruku, taj isti potrošač stavlja pred nas sve veće izazove. Zašto? Rekli bismo u svakodnevnom životu, zato što može. Zato što mu je dan izbor. Upravo u tome leži bit.
Kako se osigurati da upravo baš mi budemo njegovim izborom, u vrijeme apsolutne dostupnosti, širine alternativa, koja je gotovo dovela u pitanje brand lojalnosti. Opada li zaista ili ne? Jedno je jasno, potrebno je definitivno više nego prije, kako bismo dali potrošaču snažan razlog, koji bi opravdao izbor te stvorili i održavali živim jedan odnos. Odnos u kojem ti pokazujem da te poznajem i da si mi bitan, odnos, kao i svaki u kojem se daje, odnos koji donosi dodatnu vrijednost.

U Atlantic Grupi me dočekala velika svijest i fokus na potrošača. Usmjerenost ka potrošaču kao polaznoj točki svake odluke, prožima cijelu organizaciju. Kako bi se, unatoč rastu kompanije, zadržala fleksibilnost u radu i još više unaprijedila brzina reakcije na impulse s tržišta, početkom prošle godine implementiran je novi model organizacije marketinškog odjela.

Formirani su marketinški timovi kojima je cilj razvoj dugoročne brand strategije, praćenje potrošačkih i industrijskih trendova, kreiranje inovacija. S druge strane, produžena ruka timova marketinških stručnjaka čiji je cilj etabliranje naših brandova na brojnim tržištima u dijalogu s lokalnim potrošačem. Danas govorimo o marketinškim aktivnostima na više od 40 tržišta!
Kako postižemo uspjehe u ovim izazovnim uvjetima? S obzirom na već spomenutu temu tehnologije i njenog utjecaja na načine života sviju nas, kako bismo održali ekspertizu u ovome što radimo, jasno nam je da nam je potrebna konstantna edukacija. Svjedoci smo kojom brzinom napreduje tehnologija i kako današnja uspješna rješenja nisu zalog za budućnost. S jedne strane, imamo izazov plasiranja sadržaja koji će, u toj šumi informacija i različitih poruka, a u vremenu smanjenja raspona fokusa, biti izdvojen, dok s druge strane imamo konstantnu promjenu efikasnih formata komunikacije, baziranih na novim tehnologijama.

Bavimo se potrošačem više nego ikada. U jednu ruku poznajemo ga bolje, u drugu ruku, taj isti potrošač stavlja pred nas sve veće izazove. Zašto? Rekli bismo u svakodnevnom životu, zato što može. Zato što mu je dan izbor.

Sve se više vremena provodi online, kontakt potrošača s brandom je, uslijed velikog broja komunikacijskih kanala, u ovom povezanom svijetu, ipak fragmentiran. Osigurati prisutnost našeg branda u svakom bitnom trenutku te voditi potrošača kroz naš svijet, velik je izazov.

Kako bismo bili ukorak sa svim promjenama i navedenim izazovima, unutar Atlantic Grupe djeluje edukativna platforma Marketing Akademije. To je tek jedan od brojnih sustava ulaganja u ekspertizu naših ljudi, no ističem ga, jer smo kroz ovu platformu s fokusom na marketinšku zajednicu, samo u prvoj polovici ove godine, odslušali više od 5200 sati vrijednih predavanja posvećenih temi digitalnog, shopper marketinga i istraživanja tržišta, odnosno uvida u potrošača i tržište, od strane internih i cijenjenih eksternih predavača. Svake se godine trudimo ugostiti nekog od značajnih predavača fokalnog područja definiranog za tu godinu. Jedno od zanimljivijih edukativnih iskustava ove je godine bila razmjena znanja o marketingu u digitalnom dobu s Google stručnjacima na dvodnevnom digital bootcampu u Londonu.

Redoviti smo posjetitelj i značajnijih regionalnih i europskih marketinških i FMCG konferencija, ne bi li proširili vidike iz iskustva drugih ili dobili inspiraciju za neke nove kreacije.
Potraga za tom inovacijom koja će napraviti značajnu promjenu i ostaviti traga u povijesti našeg branda neizgoriva je strast naših marketinških stručnjaka, u suradnji s kolegama iz Istraživanja i Razvoja te dobavljača.

Supplier Enabled Innovation program princip je rada koji smo implementirali u Atlantic Grupi kako bismo involvirali naše trenutačne, no i potencijalne dobavljače, u razvoj proizvodnih inovacija. Taj nam princip rada daje pristup dodatnim naprednim tehnologijama i omogućava bržu realizaciju ideja, koja je uz ulaganja u unapređenje naših proizvodnih procesa, itekako dobrodošla. U okviru programa dajemo priliku ne samo velikim globalnim dobavljačima, već i start up organizacijama.

Spomenuvši potonje, moram istaknuti kako smo ove godine formirali interni odjel, koji se zasniva na agilnom modelu start up-a, a s ciljem stvaranja novih brandova i poslovanja u rastućim kategorijama u kojima Atlantic Grupa trenutačno nije prisutna te proširenje naših etabliranih brandova u nove kategorije.

Čime ćemo iznenaditi i razveseliti naše potrošače u idućim razdobljima, svjedočit ćete uskoro.

Do tada vas srdačno pozdravljam.

-