IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Intervju
30.07.2020.

Leanpay – plaćanje na rate

Tekst je izašao u 86. InStore magazinu

Leanpay donosi odličnu kombinaciju onog najboljeg od „tradicionalne“ financijske industrije i novih digitalnih eko sustava.

Leanpay je slovenska financijsko-tehnološka tvrtka koja svakog mjeseca omogućava tisućama korisnika jednostavnu i transparentnu kupovinu koristeći plaćanje na rate. U vrlo kratkom razdoblju tvrtka se uspjela povezati s više od 150 trgovaca i nekoliko desetaka tisuća korisnika. Kroz razgovor s direktorom tvrtke, Jankom Medjom, saznali smo koliko je značajno iskustvo u tradicionalnoj bankarskoj industriji, kako jedan start up privlači nove korisnike te koja je uopće prednost korištenja platforme kao što je Leanpay.

Većini ste poznati kao nekadašnje prvo ime NLB-a, a sada vas počinju pamtiti kao direktora financijsko-tehnološkog start up-a Leanpay. Koliko je vaše dosadašnje iskustvo primjenjivo na potpuno drugačiji poslovni izazov kao što je start up?

Posao u maloj tvrtki kao što je start up se dosta razlikuje od posla u velikoj organizaciji i to je nešto što je zahtijevalo određenu prilagodbu. Potrebno je primijeniti ono što je korisno te uvijek biti spreman na učenje i usavršavanje vještina iz područja na kojem nemate dovoljno znanja. Prethodno iskustvo u radu s velikim tvrtkama, opće znanje o bankarstvu i financijama je sigurno dobro došlo u novoj poslovnoj okolini. Na kraju, smatram da treba učinkovito povezati „tradicionalne vještine“ s novim pristupom što je zapravo još uvijek vrlo rijetka sposobnost koju možete pronaći u svom timu.

Možete li ukratko opisati Leanpay i usluge koje pruža?

Leanpay je slovenska financijsko-tehnološka tvrtka koja je uspjela pogoditi nišu te tako danas pruža usluge desetinama tisuća korisnika i povezuje ih s trgovcima i pružateljima usluga. Leanpay omogućava korisnicima korištenje usluge kupovine na rate putem različitih prodajnih kanala, kako online tako i na fizičkim prodajnim mjestima te istovremeno donosi jednostavan, transparentan i sveobuhvatan postupak financiranja.

Plaćanje na rate nije novost. Gdje se u vašem poslovnom modelu “skriva” inovacija?

Leanpay stvara vezu između trgovaca ili pružatelja usluga i potrošača. Naša usluga kupovine na rate je vrlo jednostavna, a ono što je najbitnije jest uklanjanje svake prepreke u procesu što znači maksimalnu transparentnost za sve dionike procesa. Riječ je o brzom i automatiziranom procesu provjere solventnosti pojedinca prilikom odobrenja traženog iznosa, ali i brzoj povratnoj informaciji. Korisnik prima uslugu ili proizvod odmah nakon uspješno prolaska kontrolnih točki, a trgovac nakon isporuke proizvoda ili usluge odmah zaprima puni iznos cijene. Nakon završene kupovine, kupac vraća iznos Leanpay-u u skladu sa zaključenim ugovor o kreditiranju i prema dogovorenoj dinamici. Na taj način pojednostavljujemo i izbjegavamo izvanredne situacije u procesu kupovine te istovremeno olakšavamo cijeli proces trgovcima i korisnicima.

Vrijednost Leanpay-a nalazi se u mnogo različitih, ali povezanih faktora koji donose prednosti za trgovce, pružatelje usluga, financijske organizacije i korisnike. Tu se najviše ističe udobnost, praktičnost, individualna ponuda, sigurnost i jednostavnost kupovine s jednim klikom te redovna promocija za trgovce koja doprinosi većoj prodaji.

Koja je vaša ciljna skupina?

Razni podaci o potrošačkoj snazi i potencijalu korisnika naših usluga pokazuju kako veći dio naših korisnika financijski „dobro stoji“ sa „zdravim“ odnosnom između prihoda i kredita ili drugih financijskih opterećenja. Prema tome, naša ciljna skupina su odrasli, digitalno pismeni potrošači, korisnici pametnih telefona s vlastitim prihodima koji žele pojednostavljen postupak kupnje te imaju predviđeni mjesečni budžet za njih. Gledano sa socio-demografske strane to bi značilo da je riječ o mlađoj populaciji, ali naše usluge često koriste i umirovljenici. U konačnici, radi se o pojedincima svih dobnih skupina iz cijele Slovenije, s različitim financijskim mogućnostima i interesima.

Kako privlačite (potencijalne) korisnike?

Generalno gledano, kupci nisu usredotočeni na financijsko sredstvo koje će im omogućiti kupnju, već isključivo na sam predmet kupnje. A koristeći mogućnost plaćanja na rate željeni predmet ili uslugu možemo dobiti odmah, odnosno prije nego si ga možemo priuštiti ili smo uštedjeli novac za kupnju. Cilj Leanpay-a je pojednostaviti taj proces dolaska do željenog predmeta ili usluge, a obraćamo se i kupcima i trgovcima. Vjerujemo da se uvjeti trebaju komunicirati maksimalno transparentno. A sve važniji aspekt je komunikacija s postojećim korisnicima odnosno povećanje vrijednosti postojeće korisničke baze podataka. U komunikaciji se većinom oslanjamo na tehnologiju te primarno komuniciramo putem digitalnih kanala kao što su e-mail, SMS ili društvene mreže. Naglasak stavljamo na personaliziranu komunikaciju te na taj način informiramo korisnike o specifičnim proizvodima unutar određenih cjenovnih rangova za koje naši algoritmi procijene da su prikladni za njih i njihove interese. Osim toga, blisko surađujemo s portalima koji omogućavaju kupovinu pojedinih proizvoda koristeći Leanpay usluge te s nekim trgovcima imamo dogovorene posebne ponude za pojedine proizvode i komercijalne uvjete.

Kako svoju tvrtku vidite u širem, globalnom financijski-tehnološkom sistemu?

S obzirom na to da smo tehnološka tvrtka, a ne pružatelj bankarskih ili financijskih usluga, smatramo da možemo puno više napraviti za razliku od konkurencije. Možemo ponuditi vlastite procese, usluge trgovaca te se zajedno s partnerima brže razvijati od drugih.

Naglasak stavljamo na personaliziranu komunikaciju te na taj način informiramo korisnike o specifičnim proizvodima unutar određenih cjenovnih rangova za koje naši algoritmi procijene da su prikladni za njih i njihove interese.

Može li vaša tvrtka ozbiljnije konkurirati „divovima“ na tržištu kao što su N26, Klarna ili Apple Pay?

Leanpay donosi odličnu kombinaciju onog najboljeg od „tradicionalne“ financijske industrije i novih digitalnih eko sustava. Gledano iz te perspektive, Leanpay nije toliko revolucija koliko je zapravo evolucija. Za sada smo još uvijek fokusirani na lokalno okruženje. Slovenija je naše glavno tržište, ali paralelno razvijamo još neka druga tržišta, prvenstveno ona europska. U iznimno kratkom razdoblju, uspjeli smo povezati više od 150 trgovaca i nekoliko desetaka tisuća korisnika te isto to želimo učiniti i na većim tržištima. Ako će sve teći prema planu, jednog dana moći ćemo se usporediti s nekima od onih koje ste naveli - ali nije rečeno kako ćemo biti konkurenti.

Šesnaest glavnih banaka stvara europsko rješenje za plaćanja – EPI. Kakvo je vaše mišljenje o tome?

Cilj EPI-ja je ponuditi rješenje za digitalno plaćanje koje se može koristiti bilo gdje u Europi te nadići fragmentirano okruženje koje trenutno i dalje postoji. Postojeća rješenja za digitalno plaćanja u Europi su fragmentirana te građani još uvijek nisu u mogućnosti svugdje koristiti digitalni oblik plaćanja. EPI će prije sve koristiti europskim građanima te potaknuti inovacije u svijetu plaćanja.

Leanpay koristi SAP Marketing Cloud, marketinško rješenje koje objedinjuje korisničke podatke u centralizirano središte kako bi se u realnom vremenu pružali kontekstni podaci o pojedinim kupcima i anonimnim posjetiteljima, omogućujući robnim markama pružanje kontekstualnih, konzistentnih i relevantnih iskustava tijekom “korisničkog putovanja” (customer journey), bez obzira na marketinški kanal ili uređaj.

FrodX je consulting i marketing agencija, koja je jedan rijetkih SAP Gold partnera u regiji. Misija FrodX-a je pomoći održavanju rasta poslovanja tvrtki, zato je

FrodX idealan partner i za Leanpay. U kontekstu ovoga projekta, Frodx je implementator SAP Marketing Cloud rješenja, poslovni savjetnik i još dalje je aktivno angažiran kao izvođač interakcija sa tržištem na osnovu SAP rješenja.

FrodX je sjajan partner za velike i srednje tvrtke koje ga prepoznaju kao poslovnog integratora za promicanje rasta poslovanja i vjeruju da samo novi, svježi pristupi mogu donijeti nove rezultate. Između iskustva iz različitih industrija, vrijedi odvojiti retail/ecommerce, gdje različitim trgovcima nudi rješenja za povećavanje prodaje i radi sa njima na osnovi inovativnih/fleksibilnih poslovnih modela za rješenja i usluge.
Uz komplementarna znanja zaposlenika iz područja informacijske tehnologije, ekonomije, marketinga i marketinške komunikacije, psihologije, antropologije i poslovnih znanosti, te s predstavnicima različitih generacijskih skupina među našim zaposlenicima, sveobuhvatno pomažu u provedbi promjena koje vaše kupce očekuju.

Možete li zamisliti marketinški stroj koji će koristiti automatizirane promotivne aktivnosti kako bi osigurao da svake godine prodate više svojih usluga postojećim kupcima i povećavate njihovu vrijednost?

Kako povećati prodaju i vrijednost eCommerce korisnika bez dodatnih ulaganja u oglašavanje? Saznajte na webinaru 26. kolovoza u 13 sati.
Kako povećati vrijednost i korisničko iskustvo u bankama i osiguravajućim društvima? Odgovor možete dobiti na webinaru 27. kolovoza u 13 sati.

Linkove za registraciju potražite na InStore web stranicama.

Predavanje Lenpay-a i FrodX-a također je uvršetno u agendu ovogodišnjeg FMCG Marketing Summit-a.

Ovaj tekst izašao je u 86. InStore magazinu.

-
Pripremila: Jelena Domović, jelena@b2bmedia.org