IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Intervju
14.11.2019.

Perutnina Ptuj Pipo ČK d.o.o.

Svi su ludi za Poli!

Slijedeći najrelevantnije za mesnu industriju, razvijamo proizvode koji su zdravi, u skladu sa svim zakonskim zahtjevima i zahtjevima potrošača, a nadogradili smo ih i našim najstrožim zahtjevima.

Dubravko Folnović ukupno je 15 godina u FMCG sektoru jer, kako kaže, voli dinamiku, brzinu, promjene koje se događaju na tržištu i u sektoru. Činjenica da postoji mogućnost vlastitog utjecaja na trendove i uspjeh kompanije te da se vrlo brzo vide rezultati upravljanja kompanijom ispunjavaju moja očekivanja u poslu, rekao nam je.

U prehrambenoj ste industriji već dugo, po čemu je specifična mesna industrija, u kojoj trenutačno radite, u usporedbi s mliječnom ili snack industrijom u kojima ste radili?
Mesna industrija specifična je zbog duljine cjelokupnog lanca vrijednosti i slična je mliječnoj, dok snack ima neke svoje izazove, zakonitosti i brzinu. Specifičnost kanala svježeg je velika brzina, utjecaj vanjskih faktora i tu dolazi do izražaja brzina reakcije i donošenja odluka u svakom pogledu.

Gdje vidite najveći potencijal tvrtke PP PIPO ČK, a koji vas izazovi čekaju na putu? Koliko vam u tomu pomažu majčinska tvrtka u Ptuju ili sestrinske kompanije u grupaciji u regiji i šire?
Potencijal tvrtke PP PIPO je velik i postoji u svim kategorijama koje proizvodimo, i to kroz distribuciju, asortiman i inovacije te kroz upravljanje lancem nabave i tu ćemo sigurno mnogo raditi u sljedećem razdoblju. Naravno da iskustvo i znanje grupacije Perutnina Ptuj pomažu u nekim dijelovima rasta i razvoja kompanije, no Hrvatska je opet drukčije tržište koje zahtijeva u nekim segmentima drukčiji, specifičan pristup.

Koliko vam je važan hrvatski potrošač, pozicioniranje na hrvatskom tržištu kao domaćeg proizvođača?
PP Pipo Čakovec hrvatsko je poduzeće, s lokalnim zaposlenicima, koje proizvodi iz lokalnih sirovina. Stoga, mi jesmo domaći hrvatski proizvođač pa su nam, naravno, domaći, hrvatski potrošači najvažniji. Zbog toga i ulažemo u farme u Hrvatskoj kao i u proširenje proizvodnih kapaciteta u Čakovcu. Imamo sve preduvjete da proizvodimo vrhunske domaće proizvode kontrolirajući cijeli proces od početka proizvodnog lanca, dakle, od hrane za piliće, pa do finalnih proizvoda, bilo to svježe meso ili mesna prerada.

Na čelo kompanije dolazite nakon kupoprodaje kompanije u rusko-ukrajinskoj kombinaciji. Kakvi su planovi vlasnika Perutnine Ptuj u sljedećoj godini?
Planovi su vrlo ambiciozni. Ukratko pozitivni za Hrvatsku, veliki! To znači da na svim poljima moramo vrlo brzo napraviti pomake kako bismo bili spremni za rast i napredak.
Imate li dovoljno sirovina za proizvodnju ili morate uvoziti?
Sirovina imamo dovoljno za trenutačne potrebe proizvodnje i za domaće tržište, no za planirani rast proizvodnje i proširenje kompanije i asortimana pripremamo se ulaganjem u postojeće kooperante te otvaranjem novih kooperanata u Hrvatskoj, samim time i količina pilića u živoj proizvodnji.

Planirane su velike investicije koje su već i započele, a krajnji je cilj povećanje proizvodnje svježeg mesa za 100% u godinama koje dolaze! Trenutačni kapaciteti nisu dovoljni za budućnost i planirane volumene na retail i Horeca tržištu u Hrvatskoj.
Koje biste proizvode izdvojili iz vašeg asortimana, a koje bi svaka prodavaonica trebala imati?

POLI je definitivno na prvome mjestu u kompaniji i u svijesti potrošača i tako već 45 godina! Domaći i strani potrošači dobro poznaju POLI i kupuju ga svaki dan u svim trgovinama širom Hrvatske, ali i u svijetu – od Švedske, Rusije i Dubaija pa do SAD-a. Uz to moram istaknuti u segmentu svježeg mesa Međimursko pile – sve važniji proizvod u kućanstvu suvremene i tradicionalne domaćice!

Perutnina Ptuj-Pipo Čakovec u okviru svoje proizvodnje koristi reprodukcijske lance kojima je moguće kontrolirati svaki korak u procesu. Možete li nam to malo pojasniti?
Sljedivost je mogućnost kontrole i praćenja uzgoja i proizvodnje te plasmana mesa peradi od matičnoga jata do finalnog proizvoda. Cijela proizvodnja Perutnine Ptuj temelji se na takozvanim vertikalnim reprodukcijskim lancima i u integriranom sustavu KKS (kvaliteta, sigurnost, sljedivost), gdje su svi procesi proizvodnje hrane od polja do vilice strogo kontrolirani.

Gdje sve izvozite u svijetu i koja biste tržišta izdvojili?
PP grupa izvozi u 43 zemlje svijeta, dok mi u Hrvatskoj zbog ograničenosti kapaciteta izvozimo u 4 zemlje, i to prerađevine. Na svakom od tih tržišta pokušavamo svojom kvalitetom i uslugom zadovoljiti potrošače u bilo kojem kanalu prodaje.
Imate prodavaonice PP po cijeloj Hrvatskoj. Koliko udjela u prometu ostvarujete preko svoje mreže prodavaonica, a koliko kroz ostale lance široke potrošnje?
Danas imamo više od 120 vlastitih prodavaonica diljem Hrvatske kroz koje ostvarujemo, ovisno o kategoriji, od 10 do 20% ukupne prodaje kategorije. One su važan faktor našeg poslovanja, ali i direktne komunikacije i kontakta s potrošačima.

Koji su najvažniji trendovi i izazovi u mesnoj industriji u pogledu potrošača, ambalaže, cijene i trendova?
Trendovi idu u smjeru kontrole porijekla te prehrane pilića odnosno uzgoja. Međutim, pojavljuje se i sve više trendova: bio, podni uzgoj, manje masnoće, bez konzervansa i aditiva, s vitaminima i mineralima, dijetalnim vlaknima i probioticima. Slijedeći najrelevantnije za mesnu industriju, razvijamo proizvode koji su zdravi, u skladu sa svim zakonskim zahtjevima i zahtjevima potrošača, a nadogradili smo ih i našim najstrožim zahtjevima. PP grupa i u tome prati trendove te među prvima u regiji postavlja standarde uzgoja s kontroliranim porijeklom. PP Pipo Čakovec sada i dalje kroz najavljene investicije prati te standarde i trendove te nastoji ponuditi asortiman koji će zadovoljiti suvremenog potrošača.

Imate li poruku za čitatelje InStore magazina?
U tempu suvremenog doba meso peradi pravi je odabir za brzu pripremu laganog mesnog obroka s niskim sadržajem masti i kolesterola. Industrija mesa se mijenja zbog promjena načina života, mijenjanja prehrambenih navika i potreba potrošača. Danas postajemo sve svjesniji važnosti zdrave i uravnotežene prehrane.

Zdravlje i zdraviji proizvodi sve su važniji među vrijednostima i motivima za kupnju hrane, a PP Pipo Čakovec sigurno će u godinama koje dolaze biti sve važniji dobavljač domaćega suvremenog mesa i mesnih proizvoda na Hrvatskom, ali i inozemnom tržištu!

-
Pripremila: Jelena Domović, jelena@b2bmedia.org