Summi1
Summit2

YouGov: Snek barovi kupljeni na promociji generišu 34% kupljenih količina

Osvrt na kategoriju - Snek barovi

Analize

24.11.2025

Penetracija snek barova u posmatranom periodu iznosi 32%, što znači da je blizu trećine domaćinstava u Srbiji barem jednom kupilo neki od proizvoda iz analizirane kategorije… Snek barovi su se i učestalije kupovali u analiziranom petomesečnom periodu – frekvencija kupovine iznosi tri puta… Među različitim vrstama snek barova, cereal barovi generišu 58% ukupne kupljene količine kategorije. Slede voćni barovi i barovi sa semenkama i orašastim plodovima sa 24% i proteinski barovi sa 17%

Autor: Ana Kovačević, YouGov, ana.kovacevic@yougov.com

Analizom su obuhvaćene kupovine snek barova u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od januara do maja 2025. godine.

Penetracija snek barova u posmatranom periodu iznosi 32%, što znači da je blizu trećine domaćinstava u Srbiji barem jednom kupilo neki od proizvoda iz analizirane kategorije. Uz to, ovaj KPI beleži rast u odnosu na isti period prethodne godine. Snek barovi su se i učestalije kupovali u analiziranom petomesečnom periodu – frekvencija kupovine iznosi tri puta.

Diskontni lanci su se istakli kao maloprodajni format sa najvećim količinskim učešćem (31%), pri čemu ono ostvaruje rast u odnosu na period januar – maj 2024. godine. Udeo supermarketa, takođe, raste i dostiže 26%. Slede minimarketi sa 18%, tradicionalne prodavnice sa 10% i drogerije sa 8% učešća. Lidl se izdvojio kao trgovački lanac sa najvećom lojalnošću kupaca u kategoriji.

Među različitim vrstama snek barova, cereal barovi generišu 58% ukupne kupljene količine kategorije. Slede voćni barovi i barovi sa semenkama i orašastim plodovima sa 24% i proteinski barovi sa 17%.

Na posmatranom tržištu, pet vodećih brendova odnosi 57% ukupne kupljene količine snek barova. To su, po abecednom redosledu: Baron, Bonžita, Crownfield, Vitanova i Wellness. Lojalnost brendu lideru iznosi 73%, što znači da od ukupne količine snek barova koju kupci ovog brenda kupe, blizu ¾ čini upravo taj brend. Osim toga, kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca, u analiziranoj kategoriji, izdvojio se Baron.

Trgovačke marke su ostvarile rast količinskog učešća, pri čemu ono dostiže 27% u posmatranom periodu. Dodatno, lojalnost navedenim markama iznosi 52%. Snek barovi kupljeni na promociji generišu 34% ukupne kupljene količine kategorije.

YouGov/Research Reality

Za više informacija, posetite business.yougov.com     

Saznajte više na: Shopper intelligence

Pročitajte o akviziciji Consumer Panel Services GfK od strane YouGov grupe

O YouGov Shopper-u

YouGov Shopper pruža detaljne shopper insight-e za brendove, trgovce i proizvođače. Oslanjajući se na pouzdan panel i podatke iz anketa, otkrivamo šta motiviše kupce, kako se ponašaju i koje kupovne obrasce prate. Naša shopper intelligence rešenja zasnovana su na 60+ godina tržišnih istraživanja i podacima iz miliona kupovina, sve do SKU nivoa. Pratimo ponašanje kupaca kroz vreme u više od 1.800 maloprodajnih objekata i 107.000 domaćinstava širom 16 evropskih zemalja. Eksperti YouGov Shopper-a analiziraju ove podatke kako bi pomogli FMCG brendovima i trgovcima da bolje razumeju svoje kupce i unaprede njihovo iskustvo u svakoj fazi kupovine