Summi1
Summit2

GfK: Insekticidi i repelenti najprodavaniji u supermarketima

Pod reflektorom: Insekticidi i repelenti - Kupovina za potrošnju u domaćinstvima

Analize

10.06.2022

Tokom posmatranog sedmomesečnog perioda svako šesto domaćinstvo u Srbiji je kupilo proizvode za zaštitu od insekata. Proizvodi ove kategorije se ne kupuju često – u proseku tek nešto više od jednom tokom analiziranog perioda (odnosno, oko dva puta godišnje)

Autor: Slavica Kovačević, Consumer Panels & Services, slavica.kovacevic@gfk.com

U fokusu ovog istraživanja je kupovina proizvoda za zaštitu od insekata među domaćinstvima u Srbiji, u periodu od jula 2021. godine  do januara 2022. godine. 

Tokom posmatranog sedmomesečnog perioda svako šesto domaćinstvo u Srbiji je kupilo proizvode za zaštitu od insekata. Proizvodi ove kategorije se ne kupuju često – u proseku tek nešto više od jednom tokom analiziranog perioda (odnosno, oko dva puta godišnje).

Insekticidi i repelenti se najviše kupuju u supermarketima (27% ukupne vrednosti kategorije), zatim u hipermarketima (19%), drogerijama (19%) i tradicionalnim prodavnicama (16%), dok minimarketi generišu 8% vrednosnog tržišnog učešća. 

Tri vodeća brenda generišu 66% ukupne vrednosti kategorije, a sami brendovi su, po abecednom redosledu: Bros, LM Tox i Raid. 


Kupovina na promociji zastupljena je sa 33% vrednosnog učešća, dok trgovačke marke nemaju značajniji uticaj u ovoj kategoriji.

Lojalnost kupaca vodećeg brenda u kategoriji iznosi čak 76%. Kao brend sa najvećom lojalnošću kupaca, kao i najbržim porastom lojalnosti u odnosu na isti period prethodne godine, izdvaja se LM Tox.

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adrija regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002, a u BiH u periodu 2004-2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 130 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.

 

O istraživanju
GfK Panel domaćinstava je standardizovano istraživanje koje u Adrija regionu neprekidno traje duži niz godina (u Hrvatskoj od 2000. godine, u Srbiji od novembra 2002, a u BiH u periodu 2004-2012). U centru pažnje je merenje potrošnje oko 130 proizvodnih kategorija na reprezentativnom uzorku domaćinstava. Podaci se prikupljaju uz pomoć pametnog telefona i SmartScan mobilne aplikacije. Ova metodologija meri potrošnju robe široke potrošnje koja se konzumira u samom domaćinstvu i pokriva kupovinu u svim kanalima distribucije. Proizvodi koji se potroše van domaćinstva nisu predmet ovog istraživanja.