IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Svijet
22.05.2020.

Brandovi protiv trgovačke robne marke

Jesu li brandirani proizvodi doista kvalitetniji od privatnih marki trgovačkih lanaca? Austrijska udruga za informiranje potrošača (VKI) više od 15 godina pregledava testiranja hrane.

Udio privatnih marki u trgovini na malo neprestano raste od prijelaznog razdoblja tisućljeća. Prema udruzi VKI, u 2000. godini samo 6 od 25 proizvoda (24 posto) bili su trgovačke robne marke, a u 2011. godini taj je udio već bio 47 posto.

VKI je detaljnije pogledao kako se proizvodi visokokvalitetnih brandova zapravo uspoređuju s privatnim markama trgovačkih lanaca. Prije svega, ako usporedite konvencionalno proizvedene proizvode privatnih marki s konvencionalno proizvedenim brandiranim proizvodima, teško da postoje razlike. U bilanci udruge VKI prosjek rezultata ispitivanja je 63 boda (samo "dobar").

Uzbudljivo postane kada krenete detaljno pregledavati proizvode privatne marke raznih trgovaca.
Usporedbe trgovačkih lanaca

Kod Hofera se posebno ističe privatna marka Milfina s 81 bodom (što odgovara gotovo "vrlo dobrom"). Ispitani brandirani artikli dosežu u prosjeku 64 boda i dijele drugo mjesto s Lidlovim privatnim markama. Iza njih su Rewe i Spar na trećem mjestu.

Lidl korak ispred s organskim i mesnim proizvodima

Kod ekoloških proizvoda vidljivo je da privatne marke u prosjeku imaju bolje rezultate od organskih proizvoda brandirane marke. Lidl je posebno korak ispred u ovom području.

Lidl je također osvojio prvo mjesto sa 65 bodova za vlastite marke proizvoda od organskog mesa. Rezultat nam pokazuje da smo na dobrom putu sa svojom filozofijom. Dobra kvaliteta ne mora uvijek biti skupa. Najbolji primjer je naša austrijska marka 'Dobar komad zavičaja'. Smatra se regionalnim proizvodom najbolje kvalitete. Iza naših proizvoda privatne marke stoji mnogo poznatih austrijskih proizvođača, otkriva Karsten Kremer, voditeljica odjela nabave u Lidlu, Austrija. S druge strane, Lidl se mora pomiriti sa zadnjim mjestom u organskim mliječnim proizvodima. Hofer opet vodi statistiku u tom području.

Ispitivanje od strane potrošača

U sklopu VKI testa hrane organiziraju se i degustacije koje provode laici. Rezultat je da usporedba privatnih etiketa i brandiranih proizvoda koji su proizvedeni konvencionalno pokazuje samo neznatne razlike. Sa 74 posto ocjena zadovoljstva, ekološki proizvodi privatne marke puno su bolji od brandiranih proizvoda (55 posto) s vrlo dobrim ili dobrim ocjenama.

Izvor: Cash.at

Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.

Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.

-