IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Svijet
13.01.2021.

ZANIMLJIVOST

Pet trendova koje će obilježiti ovu vinsku godinu

Mladi kupci tragat će za vinima napravljenim u skladu s visokim etičkim kriterijima, Rose Proseco doživjet će munjevit uspon, a online degustacije ostat će s nama i nakon pandemije.

Pred nama je još jedna veoma neizvjesna godina tijekom koje će vinari, trgovci vinom i ugostitelji širom svijeta biti prinuđeni posegnuti za najdubljim zalihama kreativnosti i izdržljivosti. Neki od trendova koji će obilježiti ovu godinu direktna su posljedica aktualne krize, a neki su, kao uspon Rose Proseca, samo nastavak širih višegodišnjih načina i tendencija. Magazin Bloomberg predstavio je trendove koji će obilježiti godinu 2021, a stranica Vino&Fino prenosi pet najvažnijih.

Rose Proseco
Rose vina su i dalje u modi: pandemija nije zaustavila trend rasta prodaje ovih vina nježne boje i okusa. Internet prodavač Wineaccess.com prodao je tijekom 2020, navodi Bloomberg, sedam puta više boca Rosea nego 2019. Glavni adut ove godine bit će Rose Proseco, koji je uspješno lansiran u studenom. Samo u SAD ove godine piti će se više od sto etiketa Rose Proseca, kategorije koja prošle godine u ovo vrijeme nije ni postojala.

Online prodaja
Prošle godine svjedočili smo rastu online prodaje vina, u inozemstvu i u našoj zemlji. Vino se kod nas prodavalo na najraznovrsnije načine, od biranja etiketa u dobro sređenim prodavaonicama do jednostavnog naručivanja direktno od vinarija, uz pomoć Facebook poruka. Trend jačanja online prodaje nastavit će se i u ovoj godini, a nove internet prodavaonice, kao što je Pix.wine koja počinje s radom u travnju, donijet će veliki izbor opcija za zahtjevne kupce, od integracije s velikim kritičarskim stranicama do pomoći u traganju za rijetkim bocama.

Portugal - zemlja u fokusu
Prodaja portugalskih vina dramatično je porasla tijekom 2020. Kupci širom svijeta otkrili su prednosti portugalskih vina koja imaju vrlo razboritu cijenu, odličan su izbor za uparivanje s hranom i iza sebe imaju jaku priču. Vina iz doline Duro su, naravno, u centru pažnje, ali i regija Alentežo u sve većoj mjeri privlači pažnju vinoljubaca svojim svježim, aromatičnim bijelim vinima i sočnim, jakim crvenim kupažem.

Virtualne degustacije ostaju s nama
Sistem je jednostavan: vino vam stigne na kućni prag, i potom se ono proba tijekom vođene degustacije na online konferenciji. Ovaj model je tijekom 2020. postigao takav uspjeh da će izvjesno ostati s nama i kada istekne ovaj izvanredno težak period. Jedan od neočekivanih pravaca online degustacija je i trenutna moda da bogate korporacije poklanjaju svojim zaposlenima pakete vina uz priliku da ih isprobaju uz virtualno prisustvo uglednih vinskih stručnjaka. Ovakav poklon jeftiniji je od "team buildinga" u vinarijama, a jednako je sofisticiran.

Održivost - nova vinska "mantra"
Riječ "održivost" je, navodi Bloomberg, donedavno bila prazan PR termin. Danas ovaj pojam počinje označavati ozbiljnu posvećenost ekološki čistom vinarstvu, "zelenom" dizajnu vinarija i drugim aspektima koji omogućavaju vinarijama da funkcioniraju u skladu s prirodom. Ova riječ, uz to, sada i označava brigu o radnicima, inzistiranje na rasnoj ravnopravnosti i, uopće, društvenu odgovornost u radu, koja je izuzetno bitna mladoj generaciji vinoljubaca. Njima više nije dovoljno da vino bude kvalitetno i da iza sebe ima zanimljivu povijest - ono mora biti proizvedeno u skladu s visokim etičkim načelima.

Izvor: Vino&Fino
Foto: Pixabay

Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.

Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.

-