IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Tehnologije
08.04.2020.

ANALIZA: Global e-Commerce boom

Je li novost ako vam kažem da eCommerce značajno raste?! Naravno da nije, pogotovo tijekom COVID krize. To svatko u FMCG industriji zna. Znate li koliko raste? Evo nekoliko podataka, koje možda ne znate. Prvi set podatka se odnosi na globalni eCommerce svih kategorija, a zatim ćemo vidjeti neke specifične podatke za FMCG industriju, te specifično za period COVID krize.

On-line kupovine u 2019. je obavilo 1,7 milijardi ljudi, naravno globalno promatrano, u svim kategorijama proizvoda koje se prodaju on-line. U 2021. se očekuje da ta brojka dostigne 2,2 milijarde ljudi, što predstavlja rast od gotovo 30%. Može li se bilo koji brick&mortar retailer pohvaliti ovolikim rastom baze kupaca? Malo njih!

Ipak nije sve u broju kupaca, ima nešto i u iznosu novca koji se prihoduje. O tome najbolje govori sljedeća slika s koje se vidi da je globalni eCommerce u 2019-toj vrijedio 3,5 bilijuna USD, te se očekuje da u 2023-oj vrijedi 6,5 bilijuna USD.

Ono što možda I nije veliko iznenađenje, je činjenica da je Kina za eCommerce najveće tržište s vrijednosti 740 mlrd USD u 2019-toj godini, dok je na drugom mjestu SAD s vrijednosti od 561 mlrd USD, na trećem UK s 93 mlrd USD, zatim slijede Japan s 97 mlrd USD, Južna Koreja sa 69 mlrd USD, Njemačka sa 77 mlrd USD, Francuska s 55 mlrd USD, itd.

U Europi je slika prilično slična – stabilan rast, koji nas dovodi do 621 mlrd vrijednosti u 2019-toj, a što čini rast od 13,5% u odnosu na godinu ranije.

Od ovog iznosa 68% pripada regiji Zapadne Europe, 12% regiji Južne Europe, 8% Sjevernoj Europi, 7% Istočnoj Europi, a 5% otpada na Centralnu Europu.
Ono sto nas, vjerojatno najviše zanima je eCommerce u FMCG industriji. On vrijedi 280 mlrd USD globalno, što predstavlja 7% od ukupne FMCG industrije.

Predviđa se da će eCommerce za FMCG u 2022-oj zauzeti 10-12% ukupne industrije. Ono što je zanimljivo, je da se očekuje da 2037. godine dođe do globalnog izjednačavanja on-line I off-line prodaje u FMCG industriji.

Imajući u vidu da su ove procjene napravljene prije COVID krize, za očekivati je da se ovi postoci dosegnu I ranije. Kao što znamo na svim tržištima je eCommerce značajno rastao tijekom spomenute krize. Međutim, što je značajnije od samog rasta u ovom periodu, je veliki broj novih kupaca koji po prvi put kupuju on-line I imaju mogućnost uvjeriti se u prednosti ovakvog načina kupovanja.

S obzirom na izuzetan rast eCommerce-a tijekom ožujka i COVID krize, jako je zanimljivo vidjeti kategorije koje su imale rast i kategorije koje su imale pad tijekom ovog perioda. Na sljedećoj slici je predstavljeno 100 kategorija s najvećim rastom I 100 kategorija s najvećim padom na tržištu SAD-a.

Najveći dobitnici su kompanije koje već imaju uspostavljene eCommerce operacije. One koje nisu imale, a razmišljale su o uspostavljanju, definitivno su ubrzale planove. Ovo zadnje vidimo i iz primjera pojedinih kompanija na Balkanu koji “žurnim koracima” nastoje otvoriti ovaj kanal poslovanja.

U ovom tekstu smo vidjeli prvenstveno “size of the prize”, a u narednim će biti riječi o specifičnim koracima I KPIs u eCommerce poslovanju.
Stay safe!

Izvori:
www.nielsen.com/future-opportunities-in-fmcg-ecommerce
www.convertgroup.com
www.stackline.com
www.statisa.com

-
Darko Vaselić Business Development Manager Slovenia, Croatia, Bosnia and Herzegovina Johnson& Johnson