IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Tehnologije
16.08.2021.

Tema broja: oprema za trgovine

Izgled i oprema trgovine u službi funkcionalnosti

Maloprodajni dizajn i opremanje trgovina

Izgled vaše trgovine i oprema kreiraju promotivni prostor u kojem možete predstaviti svoje proizvode i stupiti u kontakt sa svojim potrošačima… Savjeti koje donosimo mogu vam pomoći da na najbolji način iskoristite izgled i opremu (kao što su police, ormarići i osvjetljenje) u vašoj trgovini.

Na današnjem, izrazito konkurentnom maloprodajnom tržištu, potreban vam je efektan dizajn vašeg objekta koji privlači nove kupce i tjera ih da se iznova vraćaju. Ako se spremate započeti novi biznis u trgovini, ili jednostavno želite poboljšati postojeći, pravo je vrijeme da razmislite kako izgled, oprema i natpisi u vašoj trgovini mogu izgraditi vaš brend ili pomoći u njegovu jačanju, te povećati prodaju.

Brojni konzultanti za maloprodajni dizajn kombiniraju kreativne i poslovne vještine kako bi komercijalnim trgovinama ponudili usluge unutrašnjeg uređenja, kao i industrijskog i grafičkog dizajna.

Međutim, ovisno o budžetu koji imate na raspolaganju, možete koristiti osnovna načela u uređenju svog maloprodajnog objekta koja će vam pomoći da povećate prodaju.

Dobar maloprodajni dizajn privlači kupce u vašu trgovinu i ohrabruje ih da ostanu u njoj duže, da vide više i kupe više. Načela i tehnike prikazani u ovom tekstu mogu vam pomoći da dizajnirate konkurentski maloprodajni prostor.

Izgled trgovine i oprema

Izgled vaše trgovine i oprema kreiraju promotivni prostor u kojem možete predstaviti svoje proizvode i stupiti u kontakt sa svojim potrošačima. Ako dizajn vaše trgovine kreirate kako treba sada, to će vam pomoći da privučete kupce i povećate prodaju proizvoda u budućnosti.

Tip proizvoda koji prodajete odredit će vrstu dizajna objekta koji odaberete. Ovi savjeti pomoći će vam da na najbolji način iskoristite izgled i opremu (kao što su police, ormarići i osvjetljenje) u vašoj trgovini.

Odabir izgleda trgovine

Postavite police u trgovini tako da optimizirate protok potrošača kroz trgovinu. Popularni obrasci rasporeda uključuju:
• rešetke – korištenje vanjskih zidova trgovine za stvaranje malih proporcionalnih prostora za izlaganje u trgovini
• geometrija – postavljanje displeja i polica pod nepravilnim kutovima, kako bi kupci bili iznenađeni i angažirani
• dijagonale – korištenje dijagonalnih staza i zidova s ekranima kako bi se olakšao protok potrošača kroz cijelu trgovinu i kako bi se povećala vidljivost, kako blagajnika tako i samih potrošača
• uglovi – korištenje uglova same opreme kao i zidova, kako bi se poboljšao protok potrošača i kreirao vrhunski maloprodajni prostor.
Odaberite layout koji vaš budžet može izdržati imajući u vidu vaše targetirano tržište i vrstu proizvoda koje izlažete. Na primjer:
• neka vam prioriteti budu funkcionalnost i jednostavno kretanje potrošača, ako prodajete robu široke potrošnje, kao što su osnovne živežne namirnice
• povećajte vizualni utjecaj i preglednije kretanje kupaca, ako prodajete vrhunske proizvode, kao što su nakit i luksuzni pokloni
• koristite izložbeni prostor kao skladište (na primjer, palete proizvoda na podu trgovine, a ne u skladištu) i udovoljite lakšem kretanju kupaca, ako prodajete računalnu opremu.

Korištenje odgovarajuće opreme i osvjetljenja

Odaberite opremu u skladu s proizvodima koje prodajete. Na primjer, možda biste se mogli opredijeliti za:
• staklene police kako biste istaknuli vrhunske i luksuzne proizvode
• drvene police za prezentiranje tradicionalnih proizvoda
• plastične ili metalne police za profiliranje korisnih proizvoda.
Koristite opremu i osvjetljenje kako biste pospješili vidljivost svojih proizvoda. Na primjer:
• koristite opremu za fokusiranje, kao što su reflektori i stakleni ormarići, kako biste istaknuli vrhunske proizvode
• postavite police na jednakim, ali dobro raspoređenim visinama, kao biste stvorili simetričan i uređen raspored koji vaš kupac može lako pratiti
• uvjerite se da oprema u vašoj trgovini odgovara vašoj ciljnoj grupi – na primjer, ako prodajete proizvode za djecu, dizajnirajte displeje u nivou dječjih očiju.

Uzimanje u obzir funkcionalnih zahtjeva

Uvjerite se da dizajn vaše trgovine uzima u obzir funkcionalne zahtjeve vašeg poslovanja i kupaca. Na primjer:
• održavajte vašu trgovinu čistom, urednom i dobro organiziranom – nemojte u njoj gomilati opremu niti natrpavati proizvode
• mijenjajte opremu redovito i rotirajte vaše zalihe – redovito preuređivanje trgovine pomaže vam da je održavate čistom, organiziranom i “svježom”
• ako je u pitanju manji objekt, osigurajte da se proizvodi jasno vide s blagajne, kako biste smanjili krađe. Ako je objekt velik, pa to nije moguće, obavezno postavite kamere
• spriječite klizanja i padove uzimajući u obzir zahtjeve za zdravlje i sigurnost na radu
• neka vaša trgovina bude privlačna i ljudima s invaliditetom ili s dječjim kolicima tako što ćete osigurati rampe, rukohvate, liftove, široke prolaze, kao i opremu za zvuk i zvučne sustave.

Maloprodajne oznake

Maloprodajne oznake vam pomažu da izgradite vaš brend ili da ga ojačate, a pridonose i rastu vašeg poslovanja. Vanjski natpisi potencijalnim potrošačima daju osjećaj o tome bi li trebali ući u vašu trgovinu, a unutarnji ih mogu ponukati da kupe neki od proizvoda iz vaše trgovine.

Oznake bi trebale biti dobro planirane i pričati dosljednu priču o vašoj trgovini, o vašem poslovanju i o vašem asortimanu. Vaše maloprodajne oznake bi trebale promovirati vaš brend. Ovi savjeti će vam pomoći da dizajnirate, osmislite i realizirate natpise koji privlače pažnju vaših kupaca.

Vanjski natpisi

Dobro dizajnirani vanjski natpisi poboljšavaju vašu sliku i utjecaj. Razmislite o ulaganju u stručne savjete ili profesionalno dizajnirane natpise. Trebali biste:
• odabrati dizajn, boju i temu za vaš vanjski natpis koji ćete dosljedno koristiti i u čitavoj unutrašnjosti trgovine i u marketinškim materijalima
• održavati vanjski natpis čistim, urednim i neoštećenim
• ne dopustiti da vaš vanjski natpis blokira pogled potrošačima u vašu trgovinu – vaši potrošači trebaju imati jasan pogled u vašu trgovinu koji će ih zaintrigirati ili primamiti
• potražiti savjet vaših lokalnih vlasti ako planirate postaviti vanjski natpis – propisi o natpisima su u nadležnosti lokalnih tijela.
Unutarnji natpisi
Koristite svoj unutarnji natpis kako biste prenijeli poruku o vašoj trgovini i o proizvodima, i održavajte ga u skladu s vanjskim natpisom. Trebali biste:
• koristiti oznake za smjer i markere proizvoda kako biste svojim kupcima pomogli da lako pronađu proizvode. Dobra signalizacija dopunjuje dobru korisničku uslugu
• dati jasne i specifične komande na svojim natpisima – na primjer: “Pogledajte proizvode na sniženju ovog tjedna”, “Ovdje pronađite svojih 5 omiljenih proizvoda”
• selektivno koristiti oznake proizvoda kako biste prenijeli kratku, informativnu i privlačnu poruku za vaše vrhunske proizvode – na primjer: “Tibetanci stoljećima koriste ovaj proizvod kao eliksir mladosti”
• koristiti vaša istraživanja tržišta da ispričate potrošačima stvari koje želite da znaju o vašim proizvodima – na primjer: “70% potrošača više voli proizvode domaćih proizvođača”
• redovno oblikovati natpise u cijeloj trgovini.

Stručni savjeti o dizajnu maloprodaje

Profesionalni dizajneri maloprodaje, vizualni merchandiseri i planeri mogu vam pomoći da kreirate efikasnije dizajne za vašu trgovinu. Iako to na početku, možda, izgleda kao financijski trošak, efikasan i zanimljiv dizajn vaše trgovine pomoći će vam da povećate prodaju u budućnosti. Intenzivna maloprodajna konkurencija zahtijeva od kompanija da dizajniraju maloprodajne prostore svojih trgovina na način koji ih izdvaja.

Efektan dizajn maloprodajnog objekta zahtijeva kreativnost, inovacije i poslovnu pamet – jedinstvenu kombinaciju vještina koje nisu uvijek na raspolaganju vlasnicima maloprodajnih kompanija. Tu na scenu stupaju brojne savjetodavne kompanije, one koje se bave proizvodnjom najrazličitije opreme, koje se bave osvjetljenjem i glazbom u trgovinama i sl., a koje trgovcima mogu ponuditi svoje proizvode i usluge, na obostrano zadovoljstvo.

Tekst je izašao u 96. InStore magazinu.

-
Pripremila: Ana Filipović