IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Vodič kroz kategoriju
18.03.2019.

bezalkoholna pića

Ekskluzivni kupci vole isključivo svoj brand

ANALIZA KATEGORIJE VOĆNIH SIRUPA I SOKOVA

Lojalnost najjačem brandu u kategoriji voćnih sirupa iznosi 44% te je viša u odnosu na godinu prije.

GfK Consumer Panel kontinuirano prati potrošnju hrvatskih kućanstava posljednjih 18 godina te nudi odgovore na pitanje kako se mijenjaju kupovne navike kroz vrijeme. Analizirali smo kupovno ponašanje u razdoblju YTD studeni 2018. u odnosu na YTD studeni 2017. te uvidjeli da voćni sirupi bilježe pad vrijednosti u kupnjama za potrebe kućanstva, dok su sokovi sa 100%-tnim udjelom voća zabilježili rast.

Voćne sirupe za svoje potrebe kupuje 769.000 kućanstava, a njihov je broj manji u odnosu na godinu dana ranije. Učestalost kupnje u kategoriji također je manja, i to za 7%. Lojalnost najjačem brandu u kategoriji iznosi 44% te je viša u odnosu na godinu prije. Pet vodećih brandova (abecednim redom): Dizzy, Dona, K Plus, Laguna i Maraska zajedno drže 58% vrijednosti tržišta.

S Budget povećava bazu shoppera te odnosi titulu marke s najvećim porastom lojalnosti. Maraska predvodi ljestvicu kad su u pitanju ekskluzivni kupci (kupci koji su isključivo lojalni Maraskinim voćnim sirupima i ne kupuju druge brandove). U ukupnoj vrijednosti voćnih sirupa trgovačke robne marke ukupno drže visokih 48% udjela, uz blagi porast lojalnosti njihovih kupaca koja iznosi visokih 57%. Među vodećim trgovcima Lidl, Konzum i Interspar mogu se pohvaliti najvećim rastom lojalnosti u kategoriji.

Sokove sa 100%-tnim udjelom voća za svoje potrebe kupuje 537.000 kućanstava, a njihov broj je 14% veći u odnosu na prošlu godinu. Učestalost kupnje u kategoriji bilježi pad od 9%. Najjači brand u kategoriji ima visoku lojalnost od 48% te je ona nešto manja u odnosu na prethodni YTD. Pet vodećih brandova (abecednim redom): Dana, Ivković, Juicy, Lidl i Okusi zavičaja zajedno drže 56% vrijednosti tržišta.

Okusi zavičaja osvajaju sve veći udio u novčaniku kupca te odnose titulu branda s najvećim porastom lojalnosti. Juicy je brand koji predvodi ljestvicu kad su u pitanju ekskluzivni kupci (kupci koji su isključivo lojalni Juicy sokovima sa 100% udjela voća i ne kupuju druge brandove). U ukupnoj vrijednosti kategorije trgovačke robne marke drže 40% udjela uz rast lojalnosti njihovih kupaca koja sada iznosi 68%. Plodine su trgovac s najvećim rastom lojalnosti u kategoriji.
Objašnjenje pojmova:

Penetracija – postotak svih kućanstava u Hrvatskoj koja su barem jednom u analiziranom razdoblju kupila neki proizvod iz promatrane kategorije

Frekvencija – prosječan broj kupnji u promatranom razdoblju

Lojalnost – postotni udio budžeta koji prosječan kupac analiziranog branda potroši na taj brand (u odnosu na potrošnju u kategoriji).

O istraživanju:

Prikazani su podaci GfK Panela kućanstava. GfK Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje kupnji FMCG proizvoda na reprezentativnom uzorku kućanstava Hrvatske, na približno 450 tisuća kupovnih transakcija godišnje, 365 dana u godini. GfK Panel kućanstava prati hrvatskog kupca posljednih 18 godina te omogućuje uvid u njegove kupovne navike, lojalnost kupca brandovima i trgovcima, promocijsko ponašanje, afinitet prema trgovačkim markama, a trgovcima omogućuje uvid u neostvarene potencijale na razini kategorija i brandova.

GfK je pouzdan izvor informacija o tržištima i potrošačima koje omogućavaju klijentima donošenje boljih/kvalitetnijih odluka. Više od 13.000 stručnjaka u istraživanju tržišta kombiniraju svoju predanost poslu s 80 godina znanstvenog iskustva GfK. To omogućava GfK isporuku najznačajnijih svjetskih rezultata kombiniranih s lokalnim tržišnim saznanjima u više od 100 zemalja. Koristeći najnovije tehnologije i znanstvene rezultate, GfK pretvara „velike“ rezultate u „pametne“ rezultate omogućujući klijentima da povećaju svoju konkurentnost te da obogate svoje znanje o potrošačima (njihovom iskustvu/izboru/odlukama).

Kako biste saznali više, posjetite nas na: www.GfK.com ili slijedite GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK_en.

-
Autor: Mirela Kovačević, GfK Senior Research Consultant