IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Vodič kroz kategoriju
10.09.2019.

GfK: Gdje kupuju milenijalci?

ANALIZA KATEGORIJE GRICKALICA

Koliko volimo grickati i koliko su nam grickalice omiljen međuobrok, pokazuje podatak da je 1,47 milijuna kućanstava kupilo grickalice u promatranom razdoblju.

GfK Consumer Panel kontinuirano u Hrvatskoj prati kupnje za potrebe kućanstava posljednjih 19 godina. Analizirali smo kupovne obrasce u kategoriji slanih grickalica u razdoblju MAT ožujak 2019.

Koliko volimo grickati i koliko su nam grickalice omiljen međuobrok, pokazuje podatak da je 1,47 milijuna kućanstava kupilo grickalice u promatranom razdoblju. Afinitet shoppera milenijalaca u kategoriji je iznad prosjeka u odnosu na prosječnog shoppera. Čipsevi i orašasti plodovi vrijednosno su najveći segmenti u kategoriji.

Čips se pojavljuje u 2,6% svih košarica, a orašasti plodovi u 1,7% svih košarica. Pritom Lidl i Kaufland imaju najveću incidenciju čipsa u košarici, dok Lidl ima najveću incidenciju orašastih plodova. Lidl i Kaufland s visokim Share of Wallet indeksima najuspješnije koriste potencijal svojih shoppera u segmentu čipseva, dok Lidl i Konzum najuspješnije koriste potencijal svojih shoppera u segmentu orašastih plodova. Kad analiziramo milenijalce, u oba segmenta najuspješniji je Lidl, kako u čipsevima tako i u orašastim plodovima.

Objašnjenje pojmova:

Incidencija u košarici – omjer košarica u kojima je kupljena analizirana kategorija i ukupnog broja FMCG košarica.

Share of Wallet indeks – Share of Wallet analizirane kategorije vs. Share of Wallet na FMCG total.

Neke kategorije prirodno se vežu u košarici. Tako grickalice postaju dio iste misije unutar koje se kupuju i druge kategorije koje ne pripadaju osnovnim prehrambenim kategorijama, već predstavljaju razna sitna zadovoljstva. Grickalice se vežu uz vafle, kekse, bombone, slatke namaze i sušeno voće.

KAD SU KUPLJENE SLANE GRICKALICE
Indeks incidencije u košarici >200
keksi
vafli
bomboni
slatki namazi
sušeno voće
voćni sokovi
instant vitaminski napitci
cideri
ledeni čajevi
voćni sirupi
ketchup

O istraživanju: prikazani su podaci GfK Panela kućanstava. GfK Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje kupovina FMCG proizvoda na reprezentativnom uzorku kućanstava Hrvatske, na približno 450 tisuća kupovnih transakcija godišnje, 365 dana u godini. GfK Panel kućanstava prati hrvatskog kupca posljednjih 19 godina te omogućuje uvid u njegove kupovne navike, lojalnost kupca brandovima i trgovcima, promocijsko ponašanje, afinitet prema trgovačkim markama, a trgovcima omogućuje uvid u neostvarene potencijale na razini kategorija i brandova.

GfK je pouzdan izvor informacija o tržištima i potrošačima koje omogućuju klijentima donošenje boljih/kvalitetnijih odluka. Više od 13.000 stručnjaka u istraživanju tržišta kombiniraju svoju predanost poslu s 80 godina znanstvenog iskustva GfK. To omogućava GfK isporuku najznačajnijih svjetskih rezultata kombiniranih s lokalnim tržišnim saznanjima u više od 100 zemalja. Koristeći najnovije tehnologije i znanstvene rezultate, GfK pretvara „velike“ rezultate u „pametne“ rezultate omogućavajući klijentima da povećaju svoju konkurentnost te da obogate svoje znanje o potrošačima (njihovom iskustvu/izboru/odlukama).

Kako biste saznali više, posjetite nas na: www.GfK.com ili slijedite GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK_en.

-
Autor: Mirela Kovačević, GfK Senior Research Consultant, mirela.kovacevic@gfk.com