IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Vodič kroz kategoriju
14.11.2019.

GfK: Milenijalci – dominantni potrošači

ANALIZA KATEGORIJE SLATKOG PROGRAMA

Promotivna prodaja je zaslužna za 53% vrijednosne prodaje čokoladnih namaza. Privatne robne marke drže 14% tržišnog udjela u kategoriji.

GfK Consumer Panel kontinuirano u Hrvatskoj prati kupnje za potrebe kućanstava posljednjih 19 godina. Analizirali smo kupovne obrasce u kategoriji slatkih proizvoda u razdoblju srpanj 2018. – lipanj 2019., s posebnim osvrtom na napolitanke i čokoladne namaze.

U promatranom razdoblju čokoladne namaze je kupilo milijun kućanstava, u prosjeku pet puta i prosječno 650 grama po kupnji. Promotivna prodaja zaslužna je za 53% vrijednosne prodaje čokoladnih namaza. Privatne robne marke drže 14% tržišnog udjela u kategoriji. Napolitanke je kupilo 1,3 milijuna kućanstava, u prosjeku osam puta i prosječno 530 grama po kupnji. Pri tome je na promociji ostvareno 49% vrijednosne prodaje napolitanki. Privatne robne marke zauzimaju 24% tržišnog udjela u kategoriji. Afinitet shoppera milenijalaca je u kategoriji čokoladnih namaza iznad prosjeka u odnosu na prosječnog shoppera, dok je u kategoriji napolitanki ispod prosjeka.

Čokoladni namazi pojavljuju se u 1% svih košarica, a napolitanke u 2,3% svih košarica. Pritom Lidl ima najveću incidenciju čokoladnih namaza u košarici, dok Konzum i Lidl imaju najveću incidenciju napolitanki. Lidl s visokim SOW indeksom najuspješnije koristi potencijal čokoladnih namaza, a slijede Plodine. Konzum s najvišim SOW indeksom najuspješnije koristi potencijal napolitanki, a slijedi ga Interspar. Ako promatramo milenijalce, Plodine i Kaufland imaju najveću incidenciju čokoladnih namaza u košarici, a u kategoriji napolitanki to su Lidl i Plodine. Kad su milenijalci u pitanju, Plodine najuspješnije koriste potencijal shoppera u namazima, dok Konzum najuspješnije koristi potencijal shoppera u napolitankama.

O istraživanju: Prikazani su podaci GfK Panela kućanstava. GfK Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje kupovina FMCG proizvoda na reprezentativnom uzorku kućanstava Hrvatske, na približno 450 tisuća kupovnih transakcija godišnje, 365 dana u godini. GfK Panel kućanstava prati hrvatskog kupca posljednjih 19 godina te omogućuje uvid u njegove kupovne navike, lojalnost kupca brandovima i trgovcima, promocijsko ponašanje, afinitet prema trgovačkim markama, a trgovcima omogućuje uvid u neostvarene potencijale na razini kategorija i brandova.

GfK je pouzdan izvor informacija o tržištima i potrošačima koje omogućuju klijentima donošenje boljih/kvalitetnijih odluka. Više od 13.000 stručnjaka u istraživanju tržišta kombiniraju svoju predanost poslu s 80 godina znanstvenog iskustva GfK. To omogućava GfK isporuku najznačajnijih svjetskih rezultata kombiniranih s lokalnim tržišnim saznanjima u više od 100 zemalja. Koristeći najnovije tehnologije i znanstvene rezultate, GfK pretvara „velike“ rezultate u „pametne“ rezultate omogućujući klijentima da povećaju svoju konkurentnost te da obogate svoje znanje o potrošačima (njihovom iskustvu/izboru/odlukama).

Kako biste saznali više, posjetite nas na: www.GfK.com ili slijedite GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK

-
Autor: Mirela Kovačević, GfK Senior Research Consultant