IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Vodič kroz kategoriju
10.09.2019.

Hendal: Cijena i kvaliteta najbitniji

ANALIZA KATEGORIJE GRICKALICA

Više od polovice ispitanih građana (57,9%) navodi da grickalice kupuje kad ih požele, dok ih 37,8% kupuje redovito, u uobičajenoj kupnji.

Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 18 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Koje sve vrste grickalica kupujete?
2. U kojim sve prigodama kupujete grickalice?
3. Prilikom kupnje grickalica, pozornost obraćate na…?
4. Kad jedete grickalice, koja pića najčešće kombinirate uz njih?
5. Gdje najčešće kupujete grickalice?

Najpopularnija vrsta grickalica je čips (66,2%), koji se znatno češće kupuje od svih ostalih opcija, a slijede ga kikiriki (59,1%), smoki (59%) i štapići (58,3%). Nešto su manje popularni orašasti plodovi (47,5%), kokice (42,8%), krekeri (42,2%), pereci (38,7%) i flips (34,1%). Od svih ispitanih grickalica, najmanje se kupuju bruschetti, sa samo 27,6% građana koji navode da ih kupuju, dok njih 4% navodi da ne kupuje niti jednu vrstu grickalica.

Više od pola ispitanih građana (57,9%) navodi da grickalice kupuje kad ih požele, dok ih 37,8% kupuje redovito, u uobičajenoj kupnji. Njih 36% grickalice konzumira uz gledanje TV-a, 30% u posebnim prigodama poput proslava ili okupljanja, a 20,3% ih kupuje na zahtjev drugih ukućana. Najmanji udio ispitanika navodi da grickalice kupuju za izlete (16,7%).

Element na koji ispitani građani prilikom kupnje grickalica najčešće obraćaju pozornost jest cijena (68,2%). Cijenu slijede kvaliteta (60,4%) i veličina pakiranja (58,5%), dok je marka manje bitna (37,3%) u odabiru grickalica.

Preferirana pića za konzumaciju uz grickalice su voda (48,9%), pivo (44,3%) i gazirana pića (42%). Iduća preferirana kategorija pića su prirodni sokovi (34,4%), a slijede ih topli napitci (11,8%) poput kave ili čaja. Jaka alkoholna pića (4,7%) te energetska pića (4,2%) podjednako često su preferirana uz grickalice, dok 3,6% građana navodi da uz grickalice ne konzumira niti jednu od navedenih kategorija pića.

Što se tiče mjesta kupnje, najveći broj grickalica kupuje se u velikim trgovinama (85,3%) poput supermarketa i hipermarketa. Sljedećih 32,9% građana grickalice kupuje u manjim, kvartovskim trgovinama. Manji broj ispitanih građana grickalice kupuje na kioscima i u tobacco shopovima (4,7%) ili na benzinskoj crpki (2,8%), a samo 0,7% grickalice kupuje na automatima.

-
Autor: Martina Soršak Susović, Business Development Manager, Hendal, martina@hendal.hr