IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Vodič kroz kategoriju
08.10.2020.

GRICKALICE - FLIPS

Ipsos: Lojalni brandu i individualni

Za 33% korisnika kategorije jako je bitno koji brand će kupiti, a 18% njih je lojalno nekom brandu unutar kategorije.

Veličina kategorije

U populaciji stanovnika Hrvatske od 16 do 64 godine imamo 69% korisnika kategorije flipsa. Učestalih heavy korisnika kategorije koji konzumiraju flips jednom tjedno i češće je 25%. Srednjih korisnika, koji konzumiraju flips od 2-3 puta mjesečno do jednom mjesečno je 26%, a light korisnika koji ga konzumiraju rjeđe od jednom mjesečno je 18%. 31% populacije nikada ne konzumira flips.

Za 33% korisnika kategorije jako je bitno koji će brand kupiti, a 18% njih lojalno je nekom brandu unutar kategorije.

Učestali korisnici kategorije

Heavy (učestali) korisnici kategorije flipsa podjednako su muškarci i žene, najviše ih je u dobi od 30 do 49 godina. Srednje su obrazovni i zaposleni, nižih prihoda kućanstva. Polovina ih je u braku, a 55% je roditelja. Nešto više od pola ih živi u gradu, najčešće u Slavoniji i Dalmaciji.

Po svom životnom stilu ti su korisnici u znatno većem broju od ostatka populacije osviješteni individualci. Žive urbanim stilom života, aktivnije posjećuju kulturne priredbe poput kina, koncerata i kazališta. Vole se zabavljati s prijateljima i poznanicima, ali svoje interese ne svode samo na dobar provod. Mnogo važnosti polažu na osobno zdravlje, skloni su se hraniti zdravo, a na kuhanje gledati kao na užitak.

Kada kupuju usmjereni su na kvalitetu i nastoje se vezati uz marku koju prepoznaju kao upotrebljivu i svrhovitu. Visoko vrednuju obrazovanje i otvoreni su prema novim spoznajama. Važan im je ugled u društvu. Ekološki su osviješteni i mnogo značaja pridaju temama koje se odnose na to područje. Zainteresirani su za uređenje doma i ne zaziru od kućanskih poslova. Aktivno se služe računalom, zainteresirani su za suvremenu tehnologiju. Politički su osviješteni.

Vole isprobavati nove recepte u kuhinji i nove proizvode koji se pojave na tržištu. Ipak, najčešće kuhaju jela tipična za njihov zavičaj. Slatkiše i grickalice najčešće kupuju u Lidlu i Konzumu. Među učestalim korisnicima kategorije flipsa 94% upotrebljava internet svaki dan, 85% ima Facebook, a 57% Instagram. Viber koristi 75% učestalih korisnika flipsa, a WhatsApp 71%. Video na YouTubeu više puta tjedno gleda 79% ovih korisnika.
Stavovi o kategoriji

Samo jedna trećina učestalih korisnika flipsa više voli dodane okuse poput šunke i sl. od običnog flipsa. Ne smeta im što se flips lijepi za zube i ne misle da je namijenjen samo djeci.

BRANDusage

Osim općenitog praćenja kategorije flipsa, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brandovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti branda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik je brand konzumirao u posljednjih mjesec dana.

Promatrano na učestalim korisnicima kategorije prvi brand flipsa je Bobi, sa 61% korisnika u posljednjih mjesec dana. Odmah iza njega je Smoki s 55% korisnika. Na trećem je mjestu Kroki kroket s 37% korisnika.

BRANDloyalty

Osim korištenja svakog branda pratimo i lojalnost brandovima. Model dijeli tržište branda na 4 segmenta. Mjeri lojalnost našeg i dostupnost konkurentskog potrošača. Koncipira se na korištenosti branda, važnosti branda pri kupnji, ocjeni imidža i odnosu prema konkurentskim brandovima.

Vodeći brand Bobi ima 4% lojalnih korisnika, a Smoki ima nešto više, njih 8%. Kroki kroket ima 2% lojalnih korisnika.

Lojalni potrošači najveća su vrijednost branda. Spremni su platiti višu cijenu, otporniji su na marketinške aktivnosti konkurencije i lakše je poticati ponovnu kupnju. Lojalnost je osim tržišnog ponašanja i rezultat emotivnog odnosa s brandom tako da je za jačanje tog indikatora potreban rad na imidžu i konzistentno uvjeravanje potrošača u vrijednosti branda kroz duži vremenski period.

Tekst je izašao u 87. InStore magazinu.

-
Jelena Jakšić Matovina Research Manager Ipsos jelena.jaksic@ipsos.com