IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Vodič kroz kategoriju
16.08.2021.

Podaci iz TGI baze o konzumaciji na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije i BiH

Mediana: Što mažemo u regiji?

Ukupno, na ova četiri tržišta postoji približno 6,8 milijuna ljudi koji su konzumirali jestivi margarin u posljednjih 12 mjeseci i približno 3,3 milijuna velikih konzumenata ove kategorije. Kad je riječ o ajvaru, njega je na spomenutim tržištima konzumiralo 10 milijuna ljudi, starosti od 15 do 69 godina, u posljednjih 12 mjeseci.

Ovom prilikom bit će prikazan dio podataka iz TGI baze (Target Group Index istraživanja), koji se odnosi na konzumiranje jestivog margarina i ajvara na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije i BiH.

Jestivi margarin

Analizirajući kategoriju jestivih margarina, na prikazana četiri tržišta, vidimo da se on postotno najviše konzumira u Srbiji 57,3%, a da se u najmanjem postotku konzumira u Sloveniji 38,4%. Ukupno, na ova četiri tržišta postoji približno 6,8 milijuna ljudi koji su konzumirali jestivi margarin u posljednjih 12 mjeseci.

Uvijek je zanimljivo za jednu kategoriju proizvoda vidjeti i relativni udio velikih konzumenata jestivog margarina, odnosno svih onih koji jednom tjedno i češće konzumiraju ovu kategoriju. Najveći postotak velikih konzumenata jestivog margarina je u Srbiji 27,9%, dok je najmanji postotak velikih konzumenata u Sloveniji 20,8%. Ukupno na ova četiri tržišta postoji približno 3,3 milijuna velikih konzumenata jestivog margarina.

Kada govorimo o brendovima jestivog margarina koji se najviše konzumiraju na ova četiri tržišta, može se primijetiti da je na tržištima BiH i Hrvatske najpopularniji Margo, na tržištu Slovenije to je Rama, dok je na tržištu Srbije najpopularniji brend Dobro jutro.

Ajvar

Analizirajući ovu kategoriju na prikazana četiri tržišta vidimo da se ajvar postotno najviše konzumira u Srbiji 81,3%. Slijede BiH sa 70,3% i Hrvatska sa 67,6%, dok je najmanji postotak konzumenata ove kategorije u Sloveniji 59,9%. Ukupno, na ova četiri tržišta postoji 10 milijuna ljudi, starosti od 15 do 69 godina, koji su konzumirali ajvar u posljednjih 12 mjeseci.

Kad je riječ o relativnom udjelu velikih konzumenata, odnosno svih onih koji ajvar konzumiraju jednom tjedno i češće, vidimo da je najveći postotak velikih konzumenata ove kategorije u BiH (44%), dok je najmanji postotak velikih konzumenata u Sloveniji (13,6%).

Kada govorimo o brendovima ajvara koji su se najviše konzumirali u prethodnih 12 mjeseci, može se primijetiti da je na tržištima Srbije i Hrvatske vodeći brend Podravka, u Sloveniji je to Natureta, a u BiH to je Vitaminka. Gotovo 1,7 milijuna građana ovih četiriju država u posljednjih je godinu dana konzumiralo ajvar proizvođača Podravka, što ga čini najpopularnijim brendom u ovoj kategoriji.

O kompaniji:
Imajući u vidu naše dugogodišnje iskustvo u području marketinga, medija i istraživanja javnog mnijenja, u prilici smo danas nuditi kompletnu uslugu istraživanja, počevši od identifikacije problema pa sve do detaljnih analiza, interpretacije podataka i savjetovanja. Mediana, institut za istraživanje tržišta i medija, osnovana je u Sloveniji 1992., a na tržištu Srbije posluje od 2007. godine.

O istraživanju:
Target Group Index jedan je od rijetkih multifunkcionalnih alata koji je namijenjen suvremenim kompanijama u zadovoljavanju osnovnih potreba za analizama potrošača, tržišta i konkurencije. Korisnik Target Group Index baze može brzo i lako analizirati kako svoje postojeće i potencijalne potrošače tako i potrošače konkurencije te vrlo precizno definirati strategije i smjernice marketinškog oglašavanja.

Tekst je izašao u 96. InStore magazinu.

-
Autor: Borislav Radojković, Mediana