IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Vodič kroz kategoriju
14.11.2019.

Nielsen: Rast u području pralina

ANALIZA KATEGORIJE SLATKOG PROGRAMA

Prodajni kanali koji ostvaruju najveći udio vrijednosne prodaje na tržištu od 58,5% su moderni kanali (hipermarketi i supermarketi), dok trgovine mješovitom robom ostvare 37,0% vrijednosne prodaje cjelokupne grupe slatkog programa.

Skupina slatkog programa obuhvaća čokolade (table), kekse, male čokolade (impulsni proizvodi), napolitanke, praline, čokoladne namaze i rashlađene deserte. U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2018. godine, kategorije slatkog programa ukupno su zabilježile pad vrijednosne i količinske prodaje, najviše uslijed pada prodaje čokoladnih tabli i keksa, koje zajedno nose 58,2% količinske prodaje odnosno 52,2% vrijednosne prodaje.

Osim dvije vodeće kategorije, treća kategorija po vrijednosnom udjelu u grupi jesu male čokolade, koje bilježe pad vrijednosne i količinske prodaje. Iako su male čokolade treća po redu kategorija u grupi po vrijednosnom udjelu, ako gledamo poredak po količinskom udjelu, treća po redu kategorija u grupi jesu napolitanke (20% količinskog udjela u grupi slatkog programa), koje bilježe isti trend kao i prethodne kategorije iako s nižom stopom pada vrijednosne i količinske prodaje nego prethodno spomenute kategorije. Suprotno tome, praline bilježe rast vrijednosne i količinske prodaje u 2018. godini, dok čokoladni namazi i rashlađeni deserti bilježe rast vrijednosne prodaje, ali pad količinske prodaje.

Prodajni kanali koji ostvaruju najveći udio vrijednosne prodaje na tržištu od 58,5% su moderni kanali (hipermarketi i supermarketi), dok trgovine mješovitom robom ostvare 37,0% vrijednosne prodaje cjelokupne grupe slatkog programa. Convenience kanal, koji predstavljaju kiosci i trgovine na benzinskim postajama, ostvaruju preostalih 4,4% vrijednosne prodaje slatkog programa u 2018. godini.

U ukupnoj 2018. godini, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača nose 55,4% ukupne prodaje kategorija iz grupe slatkog programa, a oni su abecednim redom: Ferrero, Kraš i Mondelez International.

-
Izvor: Nielsen