IN STORE  in your country  
HRVATSKA
Vodič kroz kategoriju
04.12.2018.

Istraživanje

Voćni čaj ili turska kava?

ANALIZA PRODAJE KATEGORIJE TOPLIH NAPITAKA

Hendal je u listopadu 2018. proveo istraživanje među građanima Hrvatske na temu preferencija potrošača toplih napitaka.

Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstava i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Koje sve tople napitke konzumirate?
2. Koju vrstu kave najčešće pijete?
3. Koliko kava popijete tijekom jednog dana?
4. Koje vrste čaja najčešće pijete?

Polovina konzumenata kave najčešće pije tursku kavu, potom slijedi instant-kava (20,8%) i mješavine za pripremu kave (16,4%). Espresso kavu najčešće pije 10% konzumenata kave, a filtar-kavu samo 2,6% konzumenata.

Među toplim napitcima, najveći udio građana konzumira čaj (79,5%) i kavu (78,3%). Zatim slijede kakao (39,4%) i zamjene za kavu poput Diane, Divke i sl. (15,1%). Tek 1,1% građana navodi kako ne konzumira tople napitke.

Kad se konzumente kave upita koliko kava popiju tijekom jednoga dana, 39,3% ih navodi kako popiju 2 kave, 25,8% popije 3 kave dnevno, 17,4% popije jednu kavu i 8,3% konzumenata popije 4 kave dnevno. Manje od 10% konzumenata popije 5 ili više kava dnevno, a prosječan broj kava koje konzumenti dnevno popiju iznosi 2,58.

S druge strane, konzumenti čaja najčešće piju voćni čaj (42,5%), slijedi ga biljni čaj (32,7%) i na kraju se nalaze pravi čajevi (crni, bijeli, zeleni) (24,7%).

-
Martina Soršak Susović, Business Development Manager, Hendal Market Research