Summi1
Summit2

Nemačka: Rewe To Go donosi novu eru convenience maloprodaje

POSETA TRGOVINI

Iz ugla stručnjaka

08.08.2025

Rewe Grupa otvorila je svoju prvu Rewe To Go prodavnicu na odmorištu na auto-putu (Rhynern Nord na A2), označivši tako novu prekretnicu u svojoj strategiji razvoja convience poslovanja.

Autor: Sebastian Rennack, međunarodni retail analitičar 

Format kompaktne prodavnice razvijen je u saradnji sa Lekkerlandom, Rewe-ovim veletrgovcem za convenience sektor, i nudi pažljivo odabran asortiman proizvoda za poneti, pekarske proizvode iz njihove pekare i gotova topla jela, odgovarajući tako potrebama putnika i ljudi koji svakodnevno putuju na posao. Lokacija se nalazi u okviru šire mobilne zone, sa punjačima za električna vozila, pumpama za gorivo i toaletima – pretvarajući odmorište u maloprodajnu tačku visoke frekvencije.

Sa više od 900 Rewe To Go prodavnica, većinom smeštenih u okviru Aral benzinskih stanica, Rewe je izgradio jedinu convenience platformu u zemlji koja je povezana sa infrastrukturom benzinskih pumpi. Za razliku od konkurenata poput Aldija ili Lidla, koji su testirali kompaktne gradske formate ali nisu uspeli da ih prošire, Rewe nastavlja širenje na lokacijama sa velikim protokom ljudi. Nova prodavnica na autoputu dodatno potvrđuje sposobnost grupe da ponudu prilagodi situacijama u pokretu i učvršćuje njen status lidera u inovacijama u još uvek nerazvijenom sektoru malih formata prehrambene trgovine u Nemačkoj.

Poseta trgovini
Fasada Rewe To Go prodavnice omogućava trenutno prepoznavanje brenda na odmorištima. Spoljni promotivni bilbordi usmereni su da privuku pažnju kupaca "u pokretu".


Ispred prodavnice, Rewe To Go ističe trendi energetska pića uz akcijske ponude.


Centralno ostrvo sa svežom hranom odmah na ulazu dodatno naglašava poziciju brenda kao izbora za svežu hranu. Raspored prodavnice i jasno zoniranje omogućavaju brzu orijentaciju kupaca.


Srž ponude: sveži obroci i užine spremni za konzumaciju. Salate u posudama dominiraju ponudom, odražavajući promenu preferencija urbanih putnika ka zdravim opcijama pogodnim za poneti.


Od proizvoda bogatih proteinima do organskih, rashladni deo sa mlečnim proizvodima prati najnovije zdravstvene trendove. Privatna robna marka dominira izborom.


Kraj police sa grickalicama nudi ponude u paketu uz upadljive natpise i jasnu strukturu: svaki nivo police predstavlja posebnu ponudu za „izaberi i kombinuj“.


„Hrana za živce za put?“ (Nerve food for the route?) – Rewe To Go koristi pojmove i jezik u vezi sa putovanjem kako bi podstakao kupovinu.



Pekarski proizvodi za impulsnu kupovinu, takođe, su ponuđeni uz popuste na količinu. Poruke, poput, Dobro snabdeveni za svoje odredište?, direktno se obraćaju potrošačima u pokretu.


Digitalni ekrani iznad police sa slatkišima, postavljeni pored kase, dodatno podstiču impulsnu kupovinu.


Zoniranje vodi kupce od slatkiša ka rashlađenim napicima. Zabavan jezik i vizuelni red olakšavaju intuitivno snalaženje u kratkim posetama.


Uvezane promocije povezuju rashlađena pića sa proizvodima koji donose veću zaradu. Jasno istaknute cene u kombinaciji olakšavaju izbor kupcima kojima se žuri.



Zona kase kombinuje logiku „uzmi i idi“ sa brzim servisom hrane. Kafa, obroci u paketu i slatkiši upareni su kako bi se maksimizirala vrednost zadržavanja kupca.


Duvanski proizvodi se čuvaju u zaključanom delu iza kase, u skladu sa propisima za proizvode sa starosnim ograničenjem i izdaju ih zaposleni. Dva velika digitalna ekrana iznad kase promovišu obroke u paketu i privlače pažnju kupaca tokom čekanja.


Odmah pored kase nalazi se „Heiß Speed“ topli kutak za impulsnu kupovinu. Obećanje grejanja za 45 sekundi smanjuje barijeru za kupovinu užine, čak i za one koji nisu planirali da jedu.


Sveže pripremljene tople užine, poput Rustino sendviča, izložene su iza stakla kako bi izazvale impulsnu glad. Jasno istaknuta ponuda obroka iznad pulta podstiče kupce da prošire svoju kupovinu u poslednjem trenutku.


Druga kasa dizajnirana je više kao barista pult nego kao standardna kasa. Široka ponuda pekarskih proizvoda omogućava putnicima da brzo kupe sveže i tople proizvode bez čekanja u redu.


Uz svoj pekarski proizvod ili topli obrok, kupci mogu da izaberu kafu koju priprema barista...


...ili da brzo uzmu samouslužnu kafu za poneti – dostupnu sa običnim ili ovsenim mlekom za dodatnu fleksibilnost.


Pored pulta za kafu nalazi se zamrzivač sa O-Mochi sladoledom – najnovijim trendom u segmentu premijum sladoleda u Nemačkoj.


Rewe To Go integriše sveže voće u zonu za impulsnu kupovinu. Pojedinačne jabuke - kao ponuda zdrave i praktične užine za potrošače u pokretu.



O AUTORU
Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, internacionalni retail analitičar i bivši međunarodni dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećeg nemačkog nedeljnog poslovnog lista za FMCG sektor. Takođe, ima veliko praktično iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih timova za operacije Schwarz grupe i Metro grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji.


Foto: Sebastian Rennack