Summi1
Summit2

Focus: Top domaće robne marke u lifletima

Proizvedeno u Srbiji - Analiza promotivnih aktivnosti

Analize

03.11.2021

U prvih osam meseci 2021. godine, u lifletima velikih i manjih trgovačkih lanaca u Srbji, sa više od 140.000 objava oglašavalo se više od 2.600 brendova široke potrošnje u segmentu prehrane. U top 50 brendova, po bruto oglašivačkoj vrednosti, nalazilo se 30 domaćih i 20 globalnih/regionalnih brendova 

 

Autor : Melani Cipot

Lojalnost prema domaćim brendovima u Srbiji, u segmentu prehrane, ima uticaj i kod oglašavanja u lifletima. Domaći brendovi su sa visokim bruto oglašivačkim udelima, što znači dobro pozicioniranje i velike slike/prozori.

Dijagram 1: U prvih osam meseci 2021. godine, u lifletima velikih i manjih trgovačkih lanaca u Srbji, sa više od 140.000 objava oglašavalo se više od 2.600 brendova široke potrošnje u segmentu prehrane. U Top 50 brendova, po bruto oglašivačkoj vrednosti, nalazilo se 30 domaćih (u 2020, u istom periodu bilo je 33 domaćih brendova u top 50) i 20 globalnih/regionalnih brendova. Tih 30 domaćih brendova već tri godine drži udeo od skoro četvrtine u totalu svih oglašavanih brendova, dok 20 globalnih/regionalnih robnih marki ima udeo skoro 14%. Dakle, na Top 50 brendova otpada skoro 40% ukupnog vrednosnog udela.

Dijagram 2: Kategorije, u kojima dominiraju tih najjačih 30 domaćih brendova su sledeće: Meso i mesne prerađevine, čiji je udeo bruto vrednosti objava u blagom padu u poređenju sa istim periodom prethodnih dve godine, zatim Slatkiši i grickalice, sa skoro 13% u ovoj godini, te na trećem mestu Mlečni proizvodi – bela linija sa 11,3%.

Dijagram 3: Predstavlja listu najzastupljenih domaćih brendova u oglašavanju. Na vrhu liste robe široke potrošnje, u segmentu prehrane, ponovo je predstavnik iz mlečne industrije, a to je brend Moja Kravica koji je, u poređenju sa istim periodom prošle godine, i dalje na prvom mestu. Novi brendovi u Top 50 po vrednosnom udelu su Balans Plus i Fun&Fit.

Dijagram 4: Prva stranica lifleta je stranica sa najvećom bruto oglašivačkom vrednošću u lifletu. Domaći brend Plazma je, u prvih osam meseci ove godine, i dalje na prvom mestu. Knjaz Miloš je sa 7. pozicije u 2019. uvećao svoj udeo, te je u 2021. na 3. mestu. Novi na listi u Top 15, u poređenju sa prethodnom godinom, su brend Neoplanta, Doncafe moment i Nectar Family. Udeli su prikazani od totala vrednosnog udela svih oglašavanih brednova na prvoj stranici.

Dijagram 5: Da li je nešto poskupelo ili pojeftinilo u poslednjih godinu dana? Prosečne akcijske cene najviše oglašavanih proizvoda (single-pack), u Top 15 domaćih brendova koji su se oglašavali na prvim stranicama lifleta, prikazuju da je korpa ovih 15 proizvoda, u poređenju sa istim periodom (poslednjih 12 meseci, zaključno sa septembrom), za 0,78% jeftinija.

-

Focus Research je jedna od vodećih agencija u Evropi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savetovanjem. Svojim klijentima već 25 godina u 35 evropskih zemalja prosleđuje podatke, sistemska i programska rešenja za obradu podataka. U Focusu se kontinuirano prate svi trendovi u oglašavanju, što se tiče regiona jugoistočne Evrope, najveća fokusiranost je na kvalitativnim i kvantitativnim analizama trgovačkih lifleta. Udeli se zasnivaju na GAV - bruto oglašivačkoj vrednosti. Veću vrednost imaju objave koje su pozicionirane na prvoj strani, sa većom slikom i u lecima sa visokim bruto dometom. Rezultat je, naravno, taj da time doprinose većem kvalitetu promocije jer su one vidljivije potrošaču, i samim tim ostavljaju veći efekat na njega