Izvor: RetailZoom
RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2) kiosci, paviljoni i benzinske pumpe, čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke na osnovu kojih se izrađuju izveštaji dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela.
Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće snek barova na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od oktobra 2019. do septembra 2020. godine, dakle proteklih godinu dana. Ukoliko uporedimo ovaj period sa istim periodom prethodne godine, primetan je nešto veći pad, 11% količinski, a 8% vrednosno posmatrano.
Ako posmatramo vrednosno učešće, primećujemo da Beograd generiše 32%, sever Srbije 30%, istok 20%, a sa zapada dolazi 18% vrednosne prodaje. Količinski, Beograd “nosi” 29%, sever 28%, istok 23%, a zapad Srbije 20%.
Najznačajniji kanal prodaje, kada je u pitanju vrednosna prodaja, je kanal srednjih i velikih radnji kroz koji se proda 36% kategorije, kroz kanal malih radnji se proda 29%, hiper i supermarketi učestvuju sa 22%, a kiosci i benzinske pumpe sa 13%. Količinski posmatrano, srednje i velike radnje učestvuju sa 37%, male radnje sa 32%, hiper i supermarketi sa 22%, a kisoci i benzinske pumpe sa 9%.
Na teritoriji Srbije, prema istraživanju kompanije Retail Zoom u proteklih godinu dana (u periodu od oktobra 2019. do septembra 2020. godine) dominantno je učešće pakovanja od 25g. Ovi snek barovi učestvuju sa 30% u ukupnim prodatim količinama, pakovanje od 17g nosi 13% prodaje, od 30g učestvuje kao i pakovanje od 50g, odnosno 8% u prodatim količinama, pakovanje od 38g i 57g učestvuju sa 5%, sva preostala pakovanja imaju manje od 5% pojedinačnog tržišnog učešća.
Vodeći proizvođači, količinski posmatrano, u kategoriji snek barova su: Candy Rush, Mars, Nestle, Pionir, Atlantic Štark (rangirani po abecednom redu). Vodeći proizvođači, vrednosno posmatrano, u kategoriji snek barova su: Ferrero, Mars, Nestle, Pionir, Atlantic Štark (rangirani po abecednom redu).
O RetailZoom: RetailZoom je kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta, analizom podataka i konsultantskim uslugama. Postoji od 2011. godine i trenutno posluje u 21 zemlji EMENA regiona. Iako je kompanija internacionalna, akcenat je na lokalnim timovima profesionalaca koji dolaze sa strane istraživačkih agencija ali i sa strane samih proizvođača i maloprodajnih lanaca, kako bi se na najbolji način razumele potrebe klijenata. Cilj kompanije je da poboljša poslovanje svojih klijenata dostavljajući im rešenja vezana za ponašanje kupaca prilikom kupovine, programe vernosti kupaca, analize promocija putem letaka, basket analize, prediktivne analize, kao i detaljan uvid u maloprodaju – analizu distribucije, udela na tržištu, promocija i cena. |
Kontakt Email: sanja.bakalic@retailzoom.net Tel: +381 11 414 63 07 Bulevar Milutina Milankovića 27 11 070 Novi Beograd, Srbija Web: www.retailzoom.net |