Autor: RetailZoom
RetailZoom Retail Audit mesečni izveštaji prikazuju informacije o prometu proizvoda na tržištu maloprodaje, po regionima kao i po kanalima prodaje, rast i pad tržišta, značaj asortimana, trend prodaje, udele na tržištu, uvid u distribuciju i cenu. Podaci su dobijeni ekstrapolacijom na osnovu panela koji obuhvata sledeće tipove prodajnih objekata: supermarkete i hipermarkete (>300m2), srednje i velike radnje (od 40 do 300m2), male radnje (<40m2) kiosci, paviljoni i benzinske pumpe, čija geografska rasprostranjenost omogućava reprezentativnu sliku celog tržišta. Podatke, na osnovu kojih se izrađuju izveštaji, dostavljaju elektronski svi maloprodajni lanci i samostalne radnje iz RetailZoom panela, koji broji više od 4.100 radnji.
Podaci kompanije RetailZoom se odnose na količinsko i vrednosno učešće snek i musli barova na maloprodajnom tržištu Srbije, u periodu od avgusta 2021. do jula 2022. godine, dakle proteklih godinu dana. Ukoliko uporedimo ovaj period sa istim periodom prethodne godine, primetan rast od +4% količinski, a nešto veći rast od +14% vrednosno posmatrano, generisan od rasta cena +13% po pojedinačnom artiklu u proseku.
Ako posmatramo vrednosno učešće, primećujemo da Beograd generiše 34%, Sever 28%, Istok 22%, a sa Zapada dolazi 17% vrednosne prodaje. Količinski, Beograd “nosi” 34%, Sever 26%, Istok 24%, a Zapad 16%.
Najznačajniji kanal prodaje, kada je u pitanju vrednosna prodaja, je kanal srednjih i velikih radnji kroz koji se proda 36% kategorije. Kroz kanal malih radnji se proda 22%, hipermarketi i supermarketi učestvuju sa 28%, a kiosci i benzinske pumpe sa 14%. Količinski posmatrano, srednje i velike radnje učestvuju sa 38%, male radnje sa 24%, hipermarketi i supermarketi sa 28%, a kisoci i benzinske pumpe sa 10%.
U proteklih godinu dana, dominantno je učešće pakovanja od 25g. Ovi snek i musli barovi učestvuju sa 29% u ukupnim prodatim količinama |
Na teritoriji Srbije, prema istraživanju kompanije RetailZoom, u proteklih godinu dana (u periodu od avgusta 2021. do jula 2022. godine), dominantno je učešće pakovanja od 25g. Ovi snek i musli barovi učestvuju sa 29% u ukupnim prodatim količinama, pakovanje od 50g nosi 11% količinske prodaje, pakovanje od 30g nosi 10% prodaje, pakovanje od 17g učestvuje 8% u prodatim količinama, pakovanja od 57g i od 43g učestvuju sa po 4% prodatih količina. Sva preostala pakovanja imaju manje od 4% pojedinačnog tržišnog učešća.
Vodeći proizvođači, količinski posmatrano, u kategoriji snek i musli barova, su: Candy Rush, Ferrero, Mars, Nestle, Soko Štark. (rangirani po abecednom redu). Vodeći proizvođači, vrednosno posmatrano, u kategoriji snek i musli barova, su: Ferrero, Mars, Nestle, Pionir, Soko Štark (rangirani po abecednom redu).
O kompaniji: RetailZoom je u Srbiji prisutan od 2017. godine. Osnovna usluga je praćenje tržišta maloprodaje uz izveštavanje osnovnih parametara poput veličine tržišta, tržišnog učešća, distribucije, cena, kao i izvedenih veličina. |